В Україні зафіксували перші скарги через порушення мовного закону, який набрав чинності 16 січня 2021 року та визначив українську першочерговою мовою для обслуговування споживачів.
Про це повідомив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, пише "Радіо Свобода".
Загалом надійшло близько сотні звернень, уточнив він.
"Щодо частини з них ми, очевидно, будемо здійснювати заходи державного контролю. Є реакція суспільства на недотримання мовного законодавства на окремих інтернет-сайтах, під час спілкування з пасажирами в громадському транспорті. Ну, й крім усього іншого, це скарги, пов’язані із зовнішньою рекламою", – заявив мовний омбудсмен.
За його словами, грубих порушень мовного закону зафіксовано поки що не було.
Кремінь припустив, що кількість скарг значно зросте після закінчення локдауну одночасно з відкриттям закладів громадського харчування.
Уповноважений із захисту державної мови висловив сподівання щодо проведення інформаційної кампанії та роз’яснень від ЗМІ про те, як має працювати ст. 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", що, на його думку, має дати ефективний результат.
Як відомо, в Україні з 16 січня набрала чинності ст. 30 Закону № 2704-VIII, згідно з якою всі установи надання послуг повинні використовувати українську мову незалежно від форм власності.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
18-01-2021, 21:57
0
1 193