Шанси повернути викрадений автомобіль складають ≈ 20%. В інших 80% випадків у колишнього автовласника залишається 2 варіанти — або пересідати на громадський транспорт, або купувати іншу машину. За наявності поліса автострахування КАСКО купівля транспортного засобу практично не вдарить по кишені, оскільки компенсація від страхової компанії покриє значну частину витрат. Експерти СК "УНІКА" розповіли, що робити, щоб отримати виплати після викрадення авто.
Коли варто звертатися до страхової компанії
Під "викраденням" слід розуміти незаконне заволодіння автомобілем третіми особами проти волі автовласника або допущеного до керування водія. Машина може бути викрадена як за відсутності користувача (крадіжка), так і при ньому (грабіж, розбій).
Добровільна автостраховка спрацює за певних умов:
водій не передавав автомобіль добровільно приватним особам для проведення обслуговування або здійснення поїздок (виняток — послуги СТО та автомийок);
у салоні на момент викрадення не було ключів від транспортного засобу;
автомобіль був належним чином захищений від викрадення за допомогою одного або декількох спеціальних технічних засобів — сигналізації, GPS-системи, блокіраторів (двигуна, керма, гальма, КПП, бензопомпи);
наявність антикрадіжної системи вказана в договорі страхування та підтверджена документально;
автомобіль був залишений на місці стоянки зі справною антикрадіжною системою.
До речі, багато страхових компаній вимагають, щоб застрахований автомобіль "ночував" на певній стоянці. Якщо ви не можете залишати авто на такому паркуванні, варто придбати страховку КАСКО без прив’язки до місця нічного зберігання.
Дії автовласника на місці злочину
Якщо ви не знайшли свою "ластівку" на місці — негайно повідомте про викрадення до страхової компанії, яка оформила поліс добровільного страхування КАСКО. Не варто витрачати час на з’ясування обставин і самостійні пошуки зниклого авто, оскільки зволікання може стати приводом для відмови у виплаті. Терміновість пояснюється просто: страховики прагнуть виключити шахрайство та підвищити шанси знайти зникле авто по гарячих слідах.
Перед тим як телефонувати в кол-центр СК:
Викличте поліцію для складання протоколу. Якщо в документі щось написано незрозуміло або некоректно, напишіть відповідний коментар поруч з місцем для підпису.
Якщо вашу появу на місці злочину хтось бачив, попрохайте свідків підтвердити це в суді.
Дії для отримання страхової виплати
Протягом 3 днів власник викраденої машини повинен подати до страхової компанії письмову заяву та надати комплект документів. Серед необхідних дій — передача страховику оригіналу свідоцтва про реєстрацію ТЗ, ключів від авто та пультів керування антикрадіжними системами.
Обов'язкова умова — наявність кримінального провадження у справі щодо викрадення. Для дотримання цієї вимоги необхідно написати прохання до районного відділення поліції. Для підтвердження слід надати СК витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань про початок розслідування. У деяких випадках страховик може запросити копії матеріалів розслідування на поточну дату.
До речі, після реєстрації страхового випадку право власності на авто перейде до страховика. Якщо машина знайдеться, водій зможе отримати її після повернення отриманої компенсації (за витратами на ремонт).
Коли страхова компанія виплатить гроші
Термін прийняття рішення щодо страхової виплати в середньому становить від 2-3 місяців до пів року та більше. Зазвичай відлік починається з моменту порушення кримінальної справи, але деякі компанії починають розгляд тільки після закриття кримінального провадження. За такий тривалий період страховик проводить власне розслідування для з’ясування всіх обставин.
Виплата здійснюється на банківський рахунок. Страхувальник отримує більшу частину від оцінної вартості авто (страхової суми). Розмір компенсації зменшується через франшизу (5–10%) та відсоток зносу (знецінення) авто.
До речі, клієнти деяких страхових компаній можуть стежити за станом своєї справи за КАСКО онлайн – через особистий кабінет.