RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » Водійські права по-новому: як хочуть змінити порядок отримання посвідчень

Водійські права по-новому: як хочуть змінити порядок отримання посвідчень

Верховна Рада вирішила змінити механізм навчання водіїв і отримання водійського посвідчення, аби все було за європейськими стандартами. Мовляв, зараз автошколи не виконують повністю зобов'язання і випускають недовчених водіїв на дороги.

У нових поправках до Закону України "Про дорожній рух" також запропоновано внести пункт, який дозволить майбутнім водіям вивчати теоретичну частину самостійно, без відвідування спеціалізованих шкіл, пише 24 канал.



Відтепер теорію Правил дорожнього руху і решту теоретичних матеріалів можна вивчати самостійно, "у відповідності до типових навчальних програм". Але для всіх, кому більше подобається гуртуватися з одногрупниками та вивчати теоретичну частину з досвідченим викладачем, автошколи залишаться доступними.

А от практику, як і зараз, таки доведеться проходити з інструктором.

"Самостійне вивчення теорії – нормальна практика, таке у нас вже було 15 років тому. Тоді і кількість ДТП була значно меншою", – каже Володимир Караваєв, експерт з питань законодавчого забезпечення Правил дорожнього руху.

За його словами, зараз практика самостійного вивчення теорії поширена в Європі.

"Крім того, є директива Європейського Союзу, яка називається “Про посвідчення водія”. Україна зобов’язалася її імплементувати. За цією директивою взагалі немає значення, де людина навчається. Головна увага приділяється тому, хто і як приймає іспит. За кордоном існує інститут незалежних екзаменаторів. Як у нас прийматимуть іспит – поки механізм невідомий. Ймовірно, поступово теж введуть комісії, як в Європі", – каже експерт.

Друга важлива зміна – учням, які не здали теоретичну частину, забороняється навчатися водінню на автомобільних дорогах та вулицях загального користування. Хоча це положення давно прописане в ПДР, проте не всі виконували правило.

Учні, які проходять самопідготовку у вивченні теоретичної частини, все одно складатимуть іспит в автошколі, перед тим, як зможуть практикувати водіння з інструктором на дорогах.

Той, хто вивчав правила самостійно, але не здав з першого разу, зможе перездати іспит повторно лише через три місяці. Стільки часу надається, аби довчити теорію.

"Інтервал з перездачею у три місяці діятиме лише для тих, хто вивчав теорію самостійно. Той, хто відвідував автошколу, зможе перескласти теорію вже через 5 днів. Думаю, що згодом це приберуть, і всі навчатимуться на рівних умовах", – переконаний Караваєв.

Раніше автошколи випускали учнів за кермом на дорогу до того, як вони вивчили всі правила та дорожні знаки. Навчання відбувалося паралельно.

"Проблема в тому, що серед автошкіл дуже висока конкуренція. Щоб привабити студентів, починають демпінгувати, знижувати ціни, скорочувати програми... А це, в свою чергу, впливає на якість навчання. За програмою, затвердженою Кабміном, навчальна програма для водіїв категорії В становить 140 годин теорії. Зараз цю програму майже жодна школа не виконує. Більшість курсів пропонують програми, у яких лише 90 навчальних годин", – зауважив експерт.

Він також наголосив, що розділення теорії і практики не подовжить суттєво термін навчання, звісно, якщо не буде перескладань іспитів. Зараз майбутні водії категорії В навчаються 2,5 місяці чи 10 навчальних тижнів. Для водіння мотоцикла чи скутера курс триває 1,5 місяці.

"Від нововведень виграють усі. Бо тоді автошколи більше надаватимуть практичних умінь керування автозасобами, а учні сумлінніше вивчатимуть Правила дорожнього руху", – переконаний Володимир Караваєв.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Марина Кавкало
10-10-2019, 09:44
Коментарів 0 Переглядів 3 009


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.