У міністерстві юстиції розповіли, як знайти правильний Інтернет-магазин і куди звертатися, якщо свій товар не отримали.
Як знайти чесний сайт. Щоби зрозуміти, що сайт чесний, перевірте інформацію про нього. Законом передбачений перелік обов’язкової інформації, яка зазначається на сайті Інтернет-магазину. Зокрема повне найменування юридичної особи або фізичної особи підприємця, місцезнаходження, адреса електронної пошти. Контакті дані є вкрай необхідним, щоби споживачу було повністю зрозуміло, хто є контрагентом, до кого можна звернутися із вимогами.
Як захистити себе при купівлі товарів через Інтернет. Щоби точно отримати свою покупку через Інтернет, можна домовитися про відправлення товару із післяплатою. Гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар просто у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.
Є можливість повернути оплату через банк. Якщо оплатили покупку в Інтернеті, а продавець не відправив куплений товар – зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує ваші дії та проведе розслідування.
Якщо через банк повернути гроші не вдалося – звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.
Як можна замінити товар. Продавець може замінити товар тільки тоді, коли одночасно виконуються три умови: інший товар відповідає меті використання замовленого, має таку ж або кращу якість та його ціна не перевищує ціни замовленого товару.
Якщо продавець відмовляється прийняти або обміняти товар, переконайтеся, що володієте інформацією про суб’єкта господарювання, який здійснив продаж та зверніться із заявою про порушення своїх прав до Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання.
Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.
Але повернути продукцію й отримати назад свої гроші можна не за всі товари. Поверненню не підлягають продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни. Крім того, повернути не можна парфюмерно-косметичні вироби, дитячі іграшки м’які та гумові надувні, тканини, товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування), ювелірні вироби.
Куди скаржитися. Якщо ви стали жертвою Інтернет-шахрайства, звертайтеся у правоохоронні органи. В управлінні по боротьбі з кіберзлочинністю МВС можна оформити електронну заяву про випадок правопорушення: www.cyberpolice.gov.ua.
Якщо гроші були переведені шахраєві через платіжну онлайн-систему, то варто звернутися у службу підтримки цієї платіжної системи. Є ймовірність, що після цього рахунок шахрая заблокують.
У випадку ж із Інтернет-магазинами потрібно написати скаргу на адресу продавця. Якщо претензія буде проігнорована, то потрібно буде подати заяву в правоохоронні органи або звернутися в прокуратуру.
Власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то можете одразу подати заяву в суд і відстояти права споживача.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
18-08-2019, 13:42
0
1 790