Електронний квиток у Чернівцях: переваги і недоліки

новини
3 155
0
Цього року у чернівецьких тролейбусах з’явилися електронні квитки. Кондуктори з мобільними валідаторами працюють на більшості тролейбусних маршрутів.

Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Запровадження е-квитка дало можливість оплачувати проїзд у тролейбусах Чернівців безконтактними платіжними засобами – картками будь-якого банку України чи світу та будь-якими NFC-пристроями з функцією безконтактних платежів, зокрема смартфонами з Apple Pay чи G Pay.

Про переваги і перспективи запровадження е-квитка розповів заступник міського голови Володимир СЕРЕДЮК.

Знаємо, скільки пасажирів перевозимо

Робота із запровадження електронного квитка у громадському транспорті Чернівців розпочалася ще рік тому. 30 травня 2018 року в Чернівцях підписали меморандум між "Ощадбанком", міською радою Чернівців та Visа про впровадження пілотного проекту. Місту безкоштовно передали мобільні валідатори та програмне забезпечення до них.

Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Тож міська рада зекономила майже три мільйони гривень. Ці кошти змогли виділити на закупівлю стаціонарних валідаторів. Тендер на закупівлю обладнання оголошували двічі через відсутність пропозицій. І, нарешті, у липні вже уклали договір на постачання 67 стаціонарних валідаторів. Наприкінці серпня має відбутися поставка і встановлення стаціонарних валідаторів. У чернівецьких тролейбусах працюватимуть і кондуктори з мобільними валідаторами, і стаціонарні валідатори.

Але система електронного квитка в Чернівцях відрізняється від системи в інших містах України. У місті затверджено три тарифи, а також є пільгова категорія. Тому запровадили чотири види транспортних карток. Кондукторам доводиться видавати електронний квиток за допомогою чотирьох транспортних карток, які рахують загальну вартість проїзду (3 гривні), а також вартість за студентським квитком (2 гривні), за учнівським квитком (1 гривня) та пільговим посвідченням (безкоштовно).
– Значна перевага електронного квитка – маємо облік пасажиропотоку, – каже Володимир Середюк. – Чітко бачимо, скільки пасажирів перевезено на тролейбусному маршруті, кількість пільговиків. Усе це контролює не лише Чернівецьке тролейбусне управління, а й комунальне підприємство "Муніципальний інфоцентр".

Немає "лівих" квитків, адже вся оплата проводиться через термінал. І навіть якщо людина відмовляється від квитка, поїздка вже оплачена і зафіксована. Система це бачить.

Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Серед недоліків електронного квитка – недостатня кількість інформації про пасажиропотік, бо в кондукторів немає фізичної можливості всіх обліковувати. Із впровадженням стаціонарних валідаторів у нас буде більш об’єктивна інформація про кількість перевезених пасажирів.
Не охоплені мобільними валідаторами тролейбусні маршрути №3 та №5. Адже це маршрути, на яких завжди посилений пасажиропотік. І для кондукторів мобільні валідатори будуть надмірним навантаженням. Тому вирішили запровадити мобільні валідатори разом із стаціонарними, – пояснив Володимир Середюк.

Мобільні і стаціонарні валідатори у конфлікті

Наразі виникла ще одна проблема з програмним забезпеченням і транспортними квитками.

– Для е-квитка замовили десять тисяч транспортних карток. Але наразі вони не розповсюджуються, – каже Володимир Середюк. – Фірма, яка має встановити стаціонарні валідатори, пропонує своє програмне забезпечення. Тому що те, яке зараз використовується на мобільних валідаторах, не підтримується стаціонарними валідаторами. Коли стаціонарні валідатори з мобільними будуть працювати у єдиній системі, тоді зможемо розповсюджувати транспортні картки для оплати.

Проблема виникла через те, що мобільні валідатори надала одна компанія, а тендер на поставку стаціонарних валідаторів виграла інша з іншим програмним забезпеченням.

Перспектива запровадження е-квитка у Чернівцях — охопити ним всі види транспорту. Щоб електронні квитки застосовувались і у тролейбусах, і у маршрутках. Але переводити маршрутки на безготівкову оплату планують на останньому етапі, після комунального транспорту не раніше 2020 року. Причому позиція міської ради – закуповувати валідатори мають перевізники за власні кошти.

Такими є "плюси" і "мінуси" впровадження електронного квитка в Чернівцях. А яким шляхом йшли інші міста?


Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Досвід інших міст

В Україні є ще міста, у яких про електронний квиток у транспорті лише дискутують. Проте є низка міст, які вже долучилися до новацій. Ще у 2017 році альтернативний вид оплати у транспорті з’явився у низці обласних і районних центрів. У комунальному транспорті, а згодом і в маршрутках розмістили наліпки з QR-кодами. З їх появою оплатити за проїзд стало можливим за допомогою смартфону та мобільного додатка Privat24.

Транспортне рішення від того ж ПриватБанку впровадили два десятки великих і малих міст. У 2018 році у трамваях Дніпра встановили валідатори для безготівкової оплати проїзду, а в тролейбусах – наклеїли QR-коди. Пасажири можуть оплачувати проїзд карткою будь-якого банку. Зручною є і безконтактна оплата смартфонами й іншими пристроями чи скануванням QR-коду. Процес займає всього декілька секунд.

Подібна система не потребує від міської влади жодних витрат – банк і встановлює, і обслуговує обладнання. Пасажири теж не несуть додаткового фінансового навантаження і сплачують лише вартість проїзду. Їм не потрібно купувати спеціальні картки.
Та, незважаючи на можливу альтернативу, Чернівці пішли своїм шляхом. Як оцінять цей вибір буковинці, буде зрозуміло згодом.
Людмила ОСАДЧУК

0 коментарів

РЕКЛАМА
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.
Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
ТОП 10
У Чернівцях колишній начальник фіскальної служби почав самовільне будівництво у заповіднику
26 264
Купують сітками: на ринках Чернівців ціни на капусту рекордно низькі
14 868
У селі на Буковині жінка з кількаметрової висоти впала з кладки у річку
13 094
З одного боку – скеля, з іншого – крутий схил: на Буковині розпочали ремонт гірського серпантину
9 969
«Що нам тепер робити? Помирати?»: на Буковині мобілізували чоловіка, батьки якого обоє з інвалідністю — відео
9 250
Сильні заморозки і дощ з мокрим снігом: на Буковині у вихідні погіршиться погода
8 689
Два закарпатські села потрапили до переліку найкращих туристичних сіл світу
8 149
Прокуратура вважає, що в Чернівцях діяла ОЗГ, яка розтратила 2,2 млн грн "Міськсвітла"
7 083
Старшокласники будуть навчатися не всюди: які школи у Чернівцях стануть ліцеями
6 787
Суди тривали роками: примішення колишньої "Української книги" у центрі Чернівців повернули громаді
5 891


Logo
“Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Foreningen Ukrainian Media Fund Nordic в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів” в рамках реалізації
грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа.
Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”


Copyright 2024. Всі права захищені. Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється
при розміщенні посилання (для Інтернет-видань - гіперпосилання) на molbuk.ua. Посилання
(гіперпосилання) обов'язкове в незалежності від повного або часткового використання матеріалів.