RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » Електронний квиток у Чернівцях: переваги і недоліки

Цього року у чернівецьких тролейбусах з’явилися електронні квитки. Кондуктори з мобільними валідаторами працюють на більшості тролейбусних маршрутів.

Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Запровадження е-квитка дало можливість оплачувати проїзд у тролейбусах Чернівців безконтактними платіжними засобами – картками будь-якого банку України чи світу та будь-якими NFC-пристроями з функцією безконтактних платежів, зокрема смартфонами з Apple Pay чи G Pay.

Про переваги і перспективи запровадження е-квитка розповів заступник міського голови Володимир СЕРЕДЮК.

Знаємо, скільки пасажирів перевозимо

Робота із запровадження електронного квитка у громадському транспорті Чернівців розпочалася ще рік тому. 30 травня 2018 року в Чернівцях підписали меморандум між "Ощадбанком", міською радою Чернівців та Visа про впровадження пілотного проекту. Місту безкоштовно передали мобільні валідатори та програмне забезпечення до них.

Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Тож міська рада зекономила майже три мільйони гривень. Ці кошти змогли виділити на закупівлю стаціонарних валідаторів. Тендер на закупівлю обладнання оголошували двічі через відсутність пропозицій. І, нарешті, у липні вже уклали договір на постачання 67 стаціонарних валідаторів. Наприкінці серпня має відбутися поставка і встановлення стаціонарних валідаторів. У чернівецьких тролейбусах працюватимуть і кондуктори з мобільними валідаторами, і стаціонарні валідатори.

Але система електронного квитка в Чернівцях відрізняється від системи в інших містах України. У місті затверджено три тарифи, а також є пільгова категорія. Тому запровадили чотири види транспортних карток. Кондукторам доводиться видавати електронний квиток за допомогою чотирьох транспортних карток, які рахують загальну вартість проїзду (3 гривні), а також вартість за студентським квитком (2 гривні), за учнівським квитком (1 гривня) та пільговим посвідченням (безкоштовно).
– Значна перевага електронного квитка – маємо облік пасажиропотоку, – каже Володимир Середюк. – Чітко бачимо, скільки пасажирів перевезено на тролейбусному маршруті, кількість пільговиків. Усе це контролює не лише Чернівецьке тролейбусне управління, а й комунальне підприємство "Муніципальний інфоцентр".

Немає "лівих" квитків, адже вся оплата проводиться через термінал. І навіть якщо людина відмовляється від квитка, поїздка вже оплачена і зафіксована. Система це бачить.

Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Серед недоліків електронного квитка – недостатня кількість інформації про пасажиропотік, бо в кондукторів немає фізичної можливості всіх обліковувати. Із впровадженням стаціонарних валідаторів у нас буде більш об’єктивна інформація про кількість перевезених пасажирів.
Не охоплені мобільними валідаторами тролейбусні маршрути №3 та №5. Адже це маршрути, на яких завжди посилений пасажиропотік. І для кондукторів мобільні валідатори будуть надмірним навантаженням. Тому вирішили запровадити мобільні валідатори разом із стаціонарними, – пояснив Володимир Середюк.

Мобільні і стаціонарні валідатори у конфлікті

Наразі виникла ще одна проблема з програмним забезпеченням і транспортними квитками.

– Для е-квитка замовили десять тисяч транспортних карток. Але наразі вони не розповсюджуються, – каже Володимир Середюк. – Фірма, яка має встановити стаціонарні валідатори, пропонує своє програмне забезпечення. Тому що те, яке зараз використовується на мобільних валідаторах, не підтримується стаціонарними валідаторами. Коли стаціонарні валідатори з мобільними будуть працювати у єдиній системі, тоді зможемо розповсюджувати транспортні картки для оплати.

Проблема виникла через те, що мобільні валідатори надала одна компанія, а тендер на поставку стаціонарних валідаторів виграла інша з іншим програмним забезпеченням.

Перспектива запровадження е-квитка у Чернівцях — охопити ним всі види транспорту. Щоб електронні квитки застосовувались і у тролейбусах, і у маршрутках. Але переводити маршрутки на безготівкову оплату планують на останньому етапі, після комунального транспорту не раніше 2020 року. Причому позиція міської ради – закуповувати валідатори мають перевізники за власні кошти.

Такими є "плюси" і "мінуси" впровадження електронного квитка в Чернівцях. А яким шляхом йшли інші міста?


Електронний  квиток у Чернівцях: переваги і недоліки


Досвід інших міст

В Україні є ще міста, у яких про електронний квиток у транспорті лише дискутують. Проте є низка міст, які вже долучилися до новацій. Ще у 2017 році альтернативний вид оплати у транспорті з’явився у низці обласних і районних центрів. У комунальному транспорті, а згодом і в маршрутках розмістили наліпки з QR-кодами. З їх появою оплатити за проїзд стало можливим за допомогою смартфону та мобільного додатка Privat24.

Транспортне рішення від того ж ПриватБанку впровадили два десятки великих і малих міст. У 2018 році у трамваях Дніпра встановили валідатори для безготівкової оплати проїзду, а в тролейбусах – наклеїли QR-коди. Пасажири можуть оплачувати проїзд карткою будь-якого банку. Зручною є і безконтактна оплата смартфонами й іншими пристроями чи скануванням QR-коду. Процес займає всього декілька секунд.

Подібна система не потребує від міської влади жодних витрат – банк і встановлює, і обслуговує обладнання. Пасажири теж не несуть додаткового фінансового навантаження і сплачують лише вартість проїзду. Їм не потрібно купувати спеціальні картки.
Та, незважаючи на можливу альтернативу, Чернівці пішли своїм шляхом. Як оцінять цей вибір буковинці, буде зрозуміло згодом.
Людмила ОСАДЧУК
Редактор: Марія Фернюк
8-08-2019, 11:10
Коментарів 0 Переглядів 2 798


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.