Майже 80% українців вже обрали собі сімейного лікаря та підписали з ним декларацію.
Про це свідчать передані
УНІАН результати опитування, проведеного Соціологічною групою "Рейтинг" у травні 2019 року.
"Понад 80% (як і у жовтні 2018) чули про національну програму "Лікар для кожної сім’ї". Високий рівень обізнаності спостерігається у всіх макрорегіонах та демографічних категоріях. 79% заявили, що вже обрали свого лікаря і підписали з ним договір (у жовтні 2018 – 56%). 20% сказали, що цього ще не зробили", - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що вищий рівень мобілізації у підписанні договорів з сімейним терапевтом спостерігається у західних та східних макрорегіонах, серед жінок та старших опитаних. Водночас на Півдні та у Києві третина опитаних заявили, що ще не підписали угоди з терапевтом.
Крім того, 20% опитаних зазначили, що за останні два роки загальна якість державних медичних послуг для країни покращилася. Водночас 37% побачили погіршення, 32% вважають, що у рівні якості державних медичних послуг нічого не змінилося, 12% не змогли відповісти.
За останні вісім місяців удвічі збільшилася кількість тих, хто говорить про покращення у цій сфері. Чверть опитаних добре оцінили рівень як первинної, так і вторинної медицини в Україні. Третина вважає, ці рівні української медичної сфери знаходяться у задовільному стані, більше чверті – у незадовільному або жахливому.
Відносно краще оцінили як зміни у якості медичних послуг, так і різні рівні медицини молодші та заможніші респонденти.
82% заявили про те, що знають свого сімейного лікаря або терапевта, 18% – не знають. За останній рік рівень обізнаності зріс майже у півтора рази. Відносно вищий він у західних регіонах (89%), нижчий – у Києві та на Півдні (74-72%). Жінки краще обізнані про сімейного лікаря, аніж чоловіки (87% проти 75%).
Більш ніж 70% тих, хто вже уклав угоди з сімейним лікарем, задоволені ним, лише 12% висловили невдоволення. 16% вагалися із оцінками. Третина опитаних серед змін, які вони помітили після укладання контракту з сімейним терапевтом відзначили, що лікар був до них уважнішим та ввічливішим. 18% зазначили, що було легше потрапити на прийом, по 11% сказали, що побачили кращі умови прийому (ремонт, сучасне обладнання і т.п.) або ж вони отримали направлення на безкоштовні лабораторні тести. По 9% заявили, що або ж вони отримали безкоштовні ліки або вакцини у свого лікаря або ж консультацію з приводу здорового способу життя та корисних звичок.
З іншого боку 20% зазначили, що не побачили жодних змін після укладання договору (у жовтні 2018 – 25%).
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
21-06-2019, 15:16
0
957