Квартирний лічильник води – це точний вимірювальний прилад для обліку. Тому дуже важливо вчасно виконувати його обслуговування та повірку. Адже від його технічного стану залежить, чи правильно нам нараховують оплату за спожиті послуги водопостачання та водовідведення.
Законодавством передбачено, що повірку лічильників варто робити раз на чотири роки. Інакше після завершення цього періоду показники лічильника не можуть використовуватися для комерційних розрахунків. Фахівці радять дотримуватися цієї періодичності задля отримання можливості розраховуватися згідно з показниками лічильника, хорошим станом лічильника і можливістю тривалого його використання.
– Справді, повірку варто робити раз на чотири роки. Це дозволяє вчасно виявити і усунути технічні проблеми лічильника, адже кожен із них має свій термін придатності за умови вчасного технічного обслуговування. Тому варто робити такі профілактичні заходи, аби лічильник прослужив якомога довше, – розповів
директор приватного підприємства "Гекон" Геннадій КИРИЛОВ. – Наші фахівці надають можливість отримати послуги з повірки лічильників води спільно з державним підприємством "Буковинастандартметрологія" з 2001 року. Повірка лічиль¬ників відбувається на сучасних проливних установках.
"Здійснюємо повірку без демонтажу"– Нещодавно у нас з’явилася нова послуга – повірка лічильників вдома (за місцем монтування приладу). Наші фахівці спільно з ДП "Буковинастандартметрологія" приїжджають, і на місці експлуатації державний повірник здійснює повірку без демонтажу та порушення пломби комунального підприємства "Чернівціводоканал". Також є випадки, коли лічильник просто фізично неможливо демонтувати без демонтажу меблів та покриття стін – тоді повірка лічильника може здійснюватися лише на місці, – пояснив Геннадій Кирилов.
Пан Геннадій зауважує, що перевагою приватного підприємства "Гекон" при перевірці на місці є те, що, на відміну від інших підприємств, відразу здійснюється пломбування приладу за місцем виконання робіт.
Є організації, які теж роблять повірку на місці, але вони не ставлять клеймо (відбиток тавра повірника) на лічильник і в паспорті. Лише обіцяють через деякий час після того, як вони зробили повірку, надіслати поштою користувачу свідоцтво про повірку. Ми ж ставимо відразу відбиток тавра повірника у паспорт та клеймо – на лічильник. Якщо ж ви раптом загубили паспорт на лічильник, ми робимо новий. Тому користувачі можуть бути спокійними і впевненими, що їхній лічильник був повірений відповідно до вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", "Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів", затвердженого наказом Мінекономрозвитку 08.02.2016 року №193 та "Методики повірки лічильників води з механічним відліковим пристроєм номінальних діаметрів DN10, DN15, DN20 на місці експлуатації", затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2016р. №2129, – каже Геннадій Кирилов.
Стосовно цього існує лист Мінекономрозвитку №3421-08/17771-08 від 25.04.2019 р. "Щодо дотримання вимог законодавства про метрологію та метрологічну діяльність під час проведення повірки засобів вимірювальної техніки", в якому зокрема зазначено: "Останнім часом до Мінекономрозвитку надходять чисельні звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо неналежного проведення повірки лічильників води на місці експлуатації відповідно до Порядку.
Звертаємо увагу, що Порядком, Критеріями та Методикою не передбачено залучення до операції повірки ЗВТ суб’єктів господарювання, не уповноважених на її проведення, у тому числі здійснення ними вимірювань та реєстрації вимірювальної інформації". У нашому випадку уповноваженим суб’єктом господарювання виступає ДП "Буковинастандартметрологія", фахівці якої безпосередньо на об’єкті здійснюють повірку лічильника.
Не завжди можна здійснити повірку лічильника на місці
Є випадки, коли повірка за місцем монтування неможлива. До таких випадків належать:
• відсутність водопостачання
• несправна сантехніка
• відсутній доступ до пломб лічильника
• тип лічильника відсутній у державному реєстрі.
У таких випадках лічильник знімають, промивають, за необхідності регулюють, ремонтують і повіряють на спеціальній повірочній установці.
Пан Геннадій зауважує, що краще обирати саме такий варіант. Для того, щоб здійснити повірку лічильника з демонтажем, потрібно с
початку звернутися до КП "Чернівціводоканал", аби працівники приїхали, зняли пломби, склали відповідний акт про зняття пломби та записали показники. Після цього приходить наш фахівець, знімає лічильник і ставить на місце лічильника вставку, аби споживач міг користуватися водою. Після повірки лічильник повертається на місце.
Чому цей варіант кращий?
Перед здійсненням повірки на стаціонарній проливній установці прилади проходять підготовчі етапи:
• зовнішнє очищення від бруду
• промивання внутрішньої частини від нальоту
• за технічної можливості – регулювання (для приведення приладу у відповідність з метрологічними характеристиками).
Все це означає, що лічильник працюватиме краще і служитиме довше, відтермінувавши придбання нового лічильника води, – розповів Геннадій Кирилов.
Вартість робіт з повірки лічильників води діаметром 15мм (квартирні) становить:
- на місці (без демонтажу) – 270 гривень
- з демонтажем – 370 гривень
- якщо ви принесете лічильник до нас самостійно, це буде коштувати 105 гривень.
Наші контактні номери телефонів, за якими
ви можете зробити замовлення та отримати
консультацію
з 9.00 до 15.00 щодня, окрім вихідних:
+38 050 338 33 07, +38 0372 54 54 15, 0372 57 87 62
12-06-2019, 19:00
0
9 694