З проблемою емоційного вигорання стикаються медичні працівники по всьому світу - від 25% до 75%, в залежності від спеціальності лікаря.
Про це повідомила Уляна Супрун на своїй сторінці у Фейсбук
"В Україні система охорони здоров'я прийшла до катастрофічного стану і ми тільки почали її змінювати. Розуміємо, що одна з суттєвих причин емоційного вигорання українських медиків - це низький рівень оплати праці. Щоби виправити це, ми робимо кардинальні системні зміни. Цьогоріч вони почнуться для лікарів первинної ланки, а до 2020 року торкнуться працівників всіх рівнів медичної допомоги. Вдячна медикам, які не зневірюються в тому, що зміни залежать від нас самих та готові допомагати їх втілювати. Разом ми зможемо створити систему, гідну, як наших пацієнтів, так і медичних працівників!", - пише вона.
Для емоційного вигорання характерне відчуття браку енергії, інколи апатія та відчуження, підвищення відчуття тривоги та дратівливість. Можуть виникати проблеми з самооцінкою та задоволенням своїми професійними навичками. Симптоми можуть також мати фізичний характер, наприклад, головний біль, коливання ваги, проблеми з травленням та порушення сну.
Поради для медичних працівників:- Перш за все, подумайте, що могло стати причиною виникнення цього стану. Це перший крок до подолання проблеми, що допоможе розробити план дій.
- Обговоріть проблему з колегами чи керівником. Знайдіть компромісні рішення з приводу режиму роботи та можливості розвитку професійних навичок.
- Залишайте час на себе. Займіться справою, яка вам до душі, та допоможе відволіктись від стресу.
- Регулярно займайтеся фізичною активністю. Ендорфіни, що виробляються під час фізичної активності, допомагають зменшити почуття смутку, депресії та тривоги.
- Розставляйте пріоритети та цілі у своїй роботі, постарайтесь зрозуміти, чи ви відчуваєте себе повноцінно у вашій роботі.
Поради для головних лікарів:- Будьте уважними до ваших колег. Знаходьте час на розмови. Запитуйте про їхні справи не тільки робочі, але й інші. Хороші особисті стосунки найбільш ймовірно допоможуть вашим колегам розкритися, поділитися переживаннями та боротися зі стресом.
- Заохочуйте відпочивати та робити перерви. Розподіляйте час та навантаження оптимально, плануйте графіки роботи заздалегідь, щоб правильно розподіляти час персоналу.
- Підтримуйте здорові звички. Ініціюйте проведення руханок чи тренувань, створіть кімнату для відпочинку.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram