Новорічний подарунок приніс чернівчанинові Роману МАРУСЯКУ багато проблем. Його зробила дочка Христина: підключила деякі телеканали, заблоковані у звичайному супутниковому телебаченні. Уклала договір з київською фірмою-провайдером. 30 грудня до оселі Романа Марусяка прийшов майстер-інсталятор.
– Оскільки підключення проводили у передноворічні дні та ще й у другій половині дня, майстер зробив роботу нашвидкуруч, – розповідає Роман Олексійович. – Сказав, що доробить іншого дня. Але одразу взяв гроші. Вартість послуги склала 349 гривень. Ми заплатили 400, щоби віддячити горе-майстрові. Та згодом він зник. Коли додзвонилися до інсталятора, він повідомив, що за виправлення несправностей йому треба ще доплатити 150 гривень. Звісно, ми були проти. Від січня вказані у договорі телеканали не переглядали через погану якість та відсутній сигнал. До того ж не могли користуватися звичайною системою супутникового телебачення – її пошкодив майстер-інсталятор.
З початку року Роман Марусяк телефонував до київської компанії-провайдера, надсилав рекомендовані листи. Просив виконати роботу з надання послуги (а у договорі зазначено, що вона має бути якісною і своєчасною) або розірвати договір, визнавши провину компанії, і повернути марно витрачені кошти. Згодом отримав відповідь. У ній йшлося про те, що за Романом Олексійовичем існує заборгованість за оплату послуги. Повноваження зі стягнення боргу передали колекторській компанії. Самому ж чоловікові тепер потрібно заплатити 198 гривень, щоби поновити послугу, або 500 гривень для анулювання договору (адже термін дії підписаного договору – два роки).
– Не знаю, що робити, – бідкається Роман Олексійович. – Хочу повернути тюнер компанії, але вони вимагають, щоби при цьому я заплатив 500 гривень. Потерпає від новорічного подарунка і сама дочка. Адже колектори телефонують до неї, погрожують: "Вам краще заплатити – спатимете спокійно".
Олеся ДЛУЖАНСЬКА
Куди звертатися У відділ у справах захисту прав споживачів (за місцем проживання). Обласне управління: м. Чернівці, вул. Червоноармійська, 202. Тел. 52-52-68.
До суду. Згідно зі статтею 22 Закону України "Про захист прав споживачів", споживачі не сплачують державне мито за позови, які пов’язані з порушенням їхніх прав. У суді споживач не лише зможе довести, що фірма, з якою уклав договір, порушила його права, але й вимагати відшкодування моральних збитків. Ці кошти знадобляться для оплати послуг адвоката.
Радить фахівецьНадія КУТИНIНА,
в. о. начальника обласного управління у справах захисту прав споживачів:
– Перед укладенням будь-якого договору раджу уважно прочитати його. Якщо у договорі вказано, що за припинення надання послуги споживач має заплатити (у цьому випадку 500 гривень), то компанія має право вимагати гроші. Якщо ні – в жодному разі.
Якщо споживач не користувався послугами компанії, бо вони були не налаштовані, то не зобов’язаний за них сплачувати. Оплата здійснюється за надані якісні послуги. Не варто перейматися і тоді, коли споживач не підписував акт виконаних робіт чи інший документ, у якому зазначено, що він не має жодних претензій до роботи майстра-інсталятора. І не треба боятися колекторів. У разі погроз споживачі повинні звернутися до правоохоронних органів. Компанія, з якою уклали договір, має вирішувати суперечливі ситуації у судовому порядку, а не через колекторські фірми. Передача повноважень зі стягнення боргу колекторській компанії суперечить вимогам законодавства.
На жаль, нині немає нормативних документів, у яких вказані вимоги щодо публікації змісту договору, маркування на продуктових та промислових товарах певним розміром шрифту. Через це багато фірм друкують їх дрібним шрифтом, який неможливо прочитати без лупи. Це має насторожити споживачів. Уважно ознайомтеся зі змістом договору до того, як поставити свій підпис.
Зміст договору не може бути конфіденційною інформацією.
25-08-2011, 12:34
0
2 493