Окремі чернівчани пересідають на велосипеди. Дехто взагалі забув про незручності, які виникають під час проїзду в громадському транспорті та автомобілях, бо пересувається містом лише на велосипеді. Навіть окремі затяті водії пересіли на велосипеди. Так, кажуть, дешевше. Щоправда, на сьогодні у місті немає доріжок для велосипедів. І коли вони з’являться, наразі не знає ніхто.
Їдучи на велосипеді, дивиться під колеса
Чернівчанин Анатолій Паращук на велосипеді уже два роки. Він працює менеджером в одній з приватних фірм. Раніше три роки їздив машиною. 
– Маю машину марки Nissan, але користуюся нею, лише коли їду в село до дівчини, – розповідає Анатолій Паращук. – Уже два роки, як купив собі велосипед. Відтоді їжджу на ньому і на роботу, і за місто відпочити. 
Анатолій Паращук каже, що пересуватися на велосипеді можна швидше, ніж авто в час-пік, коли на дорогах затори. Крім того, проїзд на велосипеді замінює ранкову зарядку. 
– Зарядку не роблю і не ходжу до спортзалу, але маю чудову фізичну форму, – каже. – Крім того, велосипед – це заряд адреналіну на весь день. 
Щоправда, катання на велосипеді в місті завдає чимало незручностей. 
– Під час руху треба бути уважним, дивитися під колеса, не перешкоджати іншим, щоби тебе не збили і ти нікого не збив, – каже Анатолій Паращук. – Слід час від часу перевіряти стан велосипеда, прислухатися, чи нічого не скрипить. Якщо починає скрипіти, краще зупинитися й перевірити. 
Анатолій каже, що за годину робить приблизно сто обертів педалями. Максимальна дистанція, яку подолав, пролягала до села Виженка – приблизно 80 км.
– Навряд чи скоро пересяду за кермо свого авто, – зізнається чернівчанин. – На велосипеді їхати дешевше. Нині за бензин треба платити майже вдвічі більше, ніж два роки тому. 
Понад рік не користується громадським транспортом чернівчанин Павло Т. На роботу він їздить велосипедом.
– Підрахував, що на місяць проїжджаю тролейбусами та маршрутками приблизно 200 гривень. Це великі гроші! Дешевше та швидше тільки на велосипеді. Крім того, не люблю штовханини у громадському транспорті. Маршрутками їжджу хіба що під час дощу, – каже.
"На роботу на велику не їжджу, 
бо немає стоянки"
Володимир Савенков працює у салоні з продажу велосипедів. Каже, що двоколісним транспортом користується з дитинства. 
– На велосипеді їжджу з 12 років, – розповідає Володимир. – Мій велосипедний стаж – приблизно 15 років. Цьому заняттю майже ніколи не зраджую. 
Володимир Савенков каже, що Чернівці немовби створені для велосипедистів: "Наше місто маленьке. Тому велосипедом його можна проїхати вздовж і впоперек". 
На велосипед чернівчанин сідає лише тоді, коли хоче відпочити. 
– Ми з друзями проїжджаємо по 50-60 км красивими місцями України, – розповідає. – Востаннє на велосипеді проїхав аж до Яремчі. 
На роботу велосипедист не завжди їздить на велосипеді. Каже, що доводиться пересідати у машину, бо у місті немає велостоянок. А без стоянки такий транспорт ніде залишити.
"Рекорд – 156 км"
Уже 16 років не розлучається з велосипедом і чернівчанин Віталій Листархов. 
– Цей транспорт екологічно безпечний та корисний для здоров’я, – каже Віталій. – Тим паче, в теперішніх умовах їзда на велосипеді вигідніша. Бо вартість проїзду в громадському транспорті теж недешева. 
Чоловік розповідає, що вже давно забув про те, як їздити у громадському транспорті, бо й на роботу, і в особистих справах їздить на велосипеді. А щоб уникнути аварій, намагається рухатись тротуарами. Рекордна дистанція Віталія Листархова – 156 км. 
Марина КОРПАН
Коментар
Коли у місті будуть велодоріжки та стоянки?
Ярослав Кушнірик, 
заступник начальника департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міськради:
На розгляді департаменту перебувало питання про встановлення для велосипедистів велодоріжок. Оскільки наше місто невелике, а рух усього транспорту пролягає через центр, то насамперед говорили про те, щоби встановити велодоріжки в центрі міста. Проте це зробити неможливо, бо дороги в старій частині вузькі. Тож велодоріжки перешкоджатимуть руху автотранспорту. Щодо місць для парковок велосипедистів у міськраді бесіди ще не було. Якщо ми побачимо, що кількість людей на велосипедах значно зросла, то врахуємо їхні потреби і вирішимо це питання".
      
      
      
      
      
   
   
   
    
    






 
      
    
        
 
 
 
 
 
