RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Життя » Велосипед – замість маршрутки

Окремі чернівчани пересідають на велосипеди. Дехто взагалі забув про незручності, які виникають під час проїзду в громадському транспорті та автомобілях, бо пересувається містом лише на велосипеді. Навіть окремі затяті водії пересіли на велосипеди. Так, кажуть, дешевше. Щоправда, на сьогодні у місті немає доріжок для велосипедів. І коли вони з’являться, наразі не знає ніхто.

Їдучи на велосипеді, дивиться під колеса


Чернівчанин Анатолій Паращук на велосипеді уже два роки. Він працює менеджером в одній з приватних фірм. Раніше три роки їздив машиною.

– Маю машину марки Nissan, але користуюся нею, лише коли їду в село до дівчини, – розповідає Анатолій Паращук. – Уже два роки, як купив собі велосипед. Відтоді їжджу на ньому і на роботу, і за місто відпочити.

Анатолій Паращук каже, що пересуватися на велосипеді можна швидше, ніж авто в час-пік, коли на дорогах затори. Крім того, проїзд на велосипеді замінює ранкову зарядку.

– Зарядку не роблю і не ходжу до спортзалу, але маю чудову фізичну форму, – каже. – Крім того, велосипед – це заряд адреналіну на весь день.

Щоправда, катання на велосипеді в місті завдає чимало незручностей.

– Під час руху треба бути уважним, дивитися під колеса, не перешкоджати іншим, щоби тебе не збили і ти нікого не збив, – каже Анатолій Паращук. – Слід час від часу перевіряти стан велосипеда, прислухатися, чи нічого не скрипить. Якщо починає скрипіти, краще зупинитися й перевірити.

Анатолій каже, що за годину робить приблизно сто обертів педалями. Максимальна дистанція, яку подолав, пролягала до села Виженка – приблизно 80 км.

– Навряд чи скоро пересяду за кермо свого авто, – зізнається чернівчанин. – На велосипеді їхати дешевше. Нині за бензин треба платити майже вдвічі більше, ніж два роки тому.

Понад рік не користується громадським транспортом чернівчанин Павло Т. На роботу він їздить велосипедом.

– Підрахував, що на місяць проїжджаю тролейбусами та маршрутками приблизно 200 гривень. Це великі гроші! Дешевше та швидше тільки на велосипеді. Крім того, не люблю штовханини у громадському транспорті. Маршрутками їжджу хіба що під час дощу, – каже.

"На роботу на велику не їжджу,
бо немає стоянки"


Володимир Савенков працює у салоні з продажу велосипедів. Каже, що двоколісним транспортом користується з дитинства.
– На велосипеді їжджу з 12 років, – розповідає Володимир. – Мій велосипедний стаж – приблизно 15 років. Цьому заняттю майже ніколи не зраджую.

Володимир Савенков каже, що Чернівці немовби створені для велосипедистів: "Наше місто маленьке. Тому велосипедом його можна проїхати вздовж і впоперек".

На велосипед чернівчанин сідає лише тоді, коли хоче відпочити.

– Ми з друзями проїжджаємо по 50-60 км красивими місцями України, – розповідає. – Востаннє на велосипеді проїхав аж до Яремчі.
На роботу велосипедист не завжди їздить на велосипеді. Каже, що доводиться пересідати у машину, бо у місті немає велостоянок. А без стоянки такий транспорт ніде залишити.

"Рекорд – 156 км"

Уже 16 років не розлучається з велосипедом і чернівчанин Віталій Листархов.

– Цей транспорт екологічно безпечний та корисний для здоров’я, – каже Віталій. – Тим паче, в теперішніх умовах їзда на велосипеді вигідніша. Бо вартість проїзду в громадському транспорті теж недешева.

Чоловік розповідає, що вже давно забув про те, як їздити у громадському транспорті, бо й на роботу, і в особистих справах їздить на велосипеді. А щоб уникнути аварій, намагається рухатись тротуарами. Рекордна дистанція Віталія Листархова – 156 км.
Марина КОРПАН

Коментар
Коли у місті будуть велодоріжки та стоянки?

Ярослав Кушнірик,
заступник начальника департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міськради:

На розгляді департаменту перебувало питання про встановлення для велосипедистів велодоріжок. Оскільки наше місто невелике, а рух усього транспорту пролягає через центр, то насамперед говорили про те, щоби встановити велодоріжки в центрі міста. Проте це зробити неможливо, бо дороги в старій частині вузькі. Тож велодоріжки перешкоджатимуть руху автотранспорту. Щодо місць для парковок велосипедистів у міськраді бесіди ще не було. Якщо ми побачимо, що кількість людей на велосипедах значно зросла, то врахуємо їхні потреби і вирішимо це питання".
19-08-2011, 12:36
Коментарів 0 Переглядів 3 825


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.