На Буковині через ваговози руйнується дорога, яку два роки тому заасфальтували, затративши 84 мільйони гривень.
Дорогу капітально відремонтували у селі Ставчанах, що на Хотинщині, завдяки програмі "Велике будівництво", йдеться у публікації "МБ".
"Це великі кошти, вкладені у шестикілометрову дорогу, яка йде з села до хотинської траси. Підрядна організація, яка виконувала роботи, гідно впоралася. Та один зі спеціалістів сказав: якщо нею будуть їхати багатотонні автомобілі, то цієї дороги вистачить на два роки. Як у воду дивився. Нині вся дорога у тріщинах, навесні вони стануть ще більшими – від дощів та снігу", – нарікає підприємець Сергій Голик.
Чоловік зазначає, що до такої ситуації призводять вантажівки, які їдуть через село.
"Спричинився до цього керівник фермерського господарства "Тарас" Володимир Дубчак. Він фурами возить агропродукцію із сусідніх Білівців через наше село. Вплинути на нього селянам вкрай важко. Зверталися в різні інстанції, однак сорокатонні машини як їхали, так і їдуть. На це могли б вплинути правоохоронці, адже йдеться про грубі порушення Правил дорожнього руху, обласне управління Укртрансбезпеки, департамент інфраструктури ОВА. Я домагався від них реакції, але жодного результату. Тож йде до того, що селянам доведеться перекривати дорогу. Це крайній захід, але іншим шляхом справедливості, видно, нам не добитися. Зауважу, що лише торік "Тарас" вивіз 6000 тонн продукції, а це 240 фур", - пояснив Сергій Голик.
Селяни кажуть, що шкода мільйонів гривень викинутих на вітер.
"Уп’ятьох з односельцями їздили до Володимира Дубчака, просили, щоб він припинив використовувати багатотонні вантажівки. Фермер обіцяв виправити ситуацію. Та слова не дотримав. Чув, що нібито водіїв фур трансбезпека штрафувала, але чи так було, не знаю. Шкода тих мільйонів, що пішли на дорогу. Вона стане золотою, якщо доведеться її знову капітально ремонтувати. Добре, якби платив за це фермер зі своєї кишені", – розповідає Василь Гермаківський, мешканець Ставчан.
"Водії тих машин завжди поспішають, бо бояться людей. Люди обурені, може й до бійки дійти. Зверталися ми неодноразово до фермера, але він і далі використовує багатотонні автомобілі", – каже Володимир Кишлар.
"Як правило, ваговози їздять вночі. Зупиняв їх, сварився з водіями, а вони посилаються на те, що використовують навігатори, або просяться, мовляв, більше не курсуватимемо цією дорогою. Однак дорога руйнується й далі. Від великої ваги вона просідає й тріскається навсібіч. Легковий транспорт такої шкоди зробити не може. Треба, щоб до розв’язання проблеми долучилася місцева влада. Виходить так, що затрачені мільйони гривень – викинуті на вітер", – додає Марин Молдован.
"У мене немає великогабаритного транспорту, зрештою, на в’їзді у село є обмежувальні знаки. Найімовірніше, дорогу зроблено неякісно, це може з’ясувати відповідна комісія", – розповідає фермер Володимир Дубчак.
"Село наше невелике, має всього 1300 осіб. Дорогу було зроблено протягом трьох-чотирьох місяців. Дорожники сказали, що технічний супровід здійснюватимуть протягом десяти років. Можливо, що винне в руйнації дороги не лише фермерське господарство "Тарас", а й підрядна організація. Сільрада пропонувала фермеру взяти в оренду приміщення колишнього комбікормового заводу в Зарожанах й використовувати транспорт до 24 тонн, але Дубчак не погодився. Люди в розпачі, навіть пропонували за власні кошти заробляти дорожні тріщини. Наш депутат Іван Кваснюк офіційно звернувся до голови Недобоївської сільради, до якої ми входимо, з проханням допомогти, – каже Віктор Голик, староста Ставчан.
"Днями ми розглянули це питання на сесії й вирішили звернутися з листами в різні державні інстанції. Будемо все робити, щоб цю проблему усунути", – констатує Юрій Юзва, сільський голова Недобоївців.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
4-12-2023, 20:42
0
21 819