Шостого листопада парламент заборонив використовувати рекламу цін на товари, роботи і послуги в іноземній валюті.
Офіційно новоспечений закон покликаний посилити стабільність гривні та забезпечити умови для економічного зростання. Не офіційно: можновладці заодно намагаються примусити українців мислити не лише доларом.
Наразі нововведення обговорюють і продавці, і покупці. Зокрема переоцінка стосуватиметься насамперед ринку недешевих товарів та послуг: нерухомості, автомобільного ринку, туристичного бізнесу.
Економісти кажуть, що традиційно в українців склалася звичка оцінювати техніку, будинки, землю, транспорт, подорожі в доларах.
– Більшість товарів, які продаються на Калинці, закуповують за кордоном за долари і євро, - каже Олександр Петрович, продавець побутової техніки на Калинівському ринку. - Тож ми й оцінюємо їх у іноземній валюті, хоча покупці оплачують товари гривнями.
Цінники у валюті часто можна побачити на буковинських ринках і в магазинах. Зокрема на одязі у бутиках, які вважають себе елітними, модно виставляти ціни в євро.
- Те, що це ексклюзивний одяг, має бути видно й на ціннику, – пояснює продавець Катерина.
Менеджери рекламних видань кажуть, що відтепер щотижня доведеться коригувати ціни в оголошеннях, оскільки валютний курс змінюється. Нині майже в усіх рекламних оголошеннях Буковини продаж, купівля і оренда житлових будинків, гаражів, комерційних площ вказано в умовних одиницях, маючи на увазі долари.
-Є закон – будемо дотримуватися. На рекламі перемалюємо ціни в гривнях. Це не проблема, – каже Василь МОРОЗ, генеральний директор "Чернівцівжитлобуду". – З часом люди звикнуть і до цього.
8-11-2012, 20:21
0
2 843