
Запуск євроколії Чоп-Ужгород заплановано вже на липень. Завдяки цьому з Ужгорода пасажирські поїзди будуть їздити напряму в Будапешт, Кошице, Відень, Братиславу.
Паралельно йдуть підготовчі процеси щодо будівництва євроколії у Чернівцях і Львові. За планами, наступним містом, яке отримає залізничне сполучення за європейським стандартом колії стане Луцьк. Про це заявив заступник міністра фінансів Олександр Кава в інтерв'ю Укрінформу, пише NV.
"В принципі, це той варіант, який найближчі 4−5 років може забезпечити якісне сполучення", — сказав він.
Що стосується вантажних перевезень, то, за словами Кави, транспортування вантажів широкою колією в принципі є більш ефективним, ніж транспортування євроколією, оскільки різниця між Україною та Європою полягає не лише у ширині колії, а й у навантаженнях на вісь, габаритах вагонів, максимальній вазі вантажних поїздів.
"Приміром, в ЄС вага вантажного поїзда не перевищує 2 тисячі тонн, тоді як в Україні поширені поїзди вагою 5−6 тисяч тонн, а це напряму пов’язане із економічною ефективністю. Відмінність стандартів відчутна і пасажирам. Наприклад, багато пасажирів, які їздять з України в Європу, приміром, із Києва у Варшаву, не люблять їхати у вузьких європейських вагонах, які мають ширину лише 2,8 м, тоді як українські вагони мають ширину 3,2 і 3,5 м", — пояснив чиновник.
Кава розповів, що зараз у світі загалом є тренд до контейнеризації вантажів, тож на кордоні вантажі будуть перевантажуватися.
"Перевантажити контейнери з платформ одного стандарту на інший не є проблемою, і кількість контейнерних терміналів на українських кордонах з країнами ЄС щоразу збільшується, так що тут проблеми немає. А просто „перешивати“ — це дуже дорогі проєкти, і навіть Фінляндія, яка давно є членом Європейського Союзу, не „перешиває“ свою колію, яка такого самого стандарту, як в Україні", — резюмував Кава.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram