Чернівчанка Світлана ПРОКОПЕЦЬ нещодавно була шокована повідомленням із банку: погрожуючи судом, у неї вимагали віддати борг із кредитної картки. Причому сума боргу, за словами жінки, з’явилася на картці, яку вона ще шість років тому повернула в банк.
– 2005 року в банку "Надра" я мала кредитну картку на невелику суму і недовгий час нею користувалася, – розповіла жінка. – Коли термін користування карткою спливав, я пішла у відділення банку і запитала, чи залишилася там ще якась сума. Внесла цю суму, здала картку і про все забула. І ось 2011-го мені телефонують додому і кажуть, що я винна 128 гривень! Пішла розбиратися. У відділенні мені сказали, що анульовано лише мою картку, а рахунок залишився відкритий. І на ньому за цей час зріс борг. Але чому мені протягом цих років ніхто не зателефонував?!
Світлана Прокопець все-таки заплатила в касу вказані 128 гривень, щоби не мати клопоту із судом. Жінка написала заяву до банку з проханням закрити її картковий рахунок. Потім внесла в касу ще кілька гривень за чергові "послуги банку". Тепер жінка чекає, коли спливуть 40 днів, необхідних для закриття рахунку.
– Чому я повинна платити за чужі помилки чи за збої в системі? Вони ж картку мою забрали. І де гарантія, що потім знову не виявиться, що на мій номер ще якийсь борг "повісили"? – обурюється жінка.
Ні копії договору, ні документів про закриття картки у Світлани немає. Тоді як саме в договорі, за словами юриста обласного управління Нацбанку, виписано всю процедуру закриття картки і тарифи банку.
Як повідомили в регіональному управлінні банку "Надра", клієнти мають право письмово звернутися за роз’ясненням чи за отриманням копії договору до регіонального управління банку і впродовж 30 днів повинні отримати відповідь. При цьому зауважили, що ситуація, коли клієнти не читають договір і не мають уявлення про свої права і зобов’язання, – типова. Чимало клієнтів не розуміють, що за обслуговування картки та інші послуги банк бере плату. Тож навіть якщо карткою давно не користуються, це не означає, що банк не нараховує кошти чи відсотки за послуги.
Надія ВАСИЛИШИН
На замітку
Як закрити картковий рахунокЗгідно з правилами, потрібно звести до нуля баланс на картці (заплатити, якщо винні, суму, зняти гроші, якщо вони є на картці), приїхати до банку, заповнити бланк заяви на закриття карти і віддати його разом із картою. Бажано попросити копію заяви з відміткою про прийняття.
Також потрібно знати точний термін, за який відбувається закриття карткового рахунку. Якщо списання комісії за обслуговування припаде на термін закриття картки і на рахунку не виявиться достатньо коштів для сплати комісії, рахунок не тільки не закриють, але й на суму боргу нарахують пеню.
І якщо декілька гривень навряд чи примусять банк надокучати клієнтові телефонними дзвінками з проханням погасити заборгованість, то із часом так може накопичитися значна сума.
При цьому не можна Забувати про свою кредитку. Багато хто вважає, що якщо не користуватися карткою, про неї можна забути. Проте комісію за обслуговування рахунку і додаткові послуги сплатити доведеться. Якщо термін дії картки закінчився, а рахунок ще не закритий, банк може її автоматично перевипустити, за що також стягуватимуть із вас комісію.
Також не варто утилізувати картку самостійно. Картка – власність банку, і навіть якщо ви вважаєте, що вам завдали матеріальної шкоди, картку все-таки доведеться повернути банку – це одна з вимог більшості банків. Якщо ж картку ви загубили, потрібно скласти спеціальний акт про втрату.
Куди скаржитися?Телефон довіри управління НБУ
в області – 58-41-37.
11-03-2011, 15:27
0
5 311