Чернівці оголосили повторний тендер на тролейбуси за кредит від Європейського банку

Новини Чернівців
719
0
Чернівці оголосили повторний тендер на тролейбуси за кредит від Європейського банку


Чернівецька міська рада оголосила повторний тендер на закупівлю сучасних низькопідлогових тролейбусів за кредит від Європейського банку.

Точна кількість поки що невідома, все залежатиме від цін. Та це однозначно буде менше 50, - приблизно стільки планували придбати під час першого тендеру.

Тендер оголосили на міжнародній платформі, пише пише molbuk.ua



Днями міський голова Роман Клічук анонсував:

“Спільно з Європейським інвестиційним банком ми перезапустили великий проєкт оновлення тролейбусного парку. За останні три місяці оновили домовленості, пройшли всі погодження і отримали необхідні підписи.

Попереду - тендер на закупівлю приблизно трьох десятків сучасних низькопідлогових тролейбусів. Кількість залежить від ринкових цін, але ціль незмінна - комфортний, доступний і безбарʼєрний транспорт для всіх чернівчан”, - сповістив мер.

Перший тендер “зірвався”

Перший тендер був оголошений ще влітку 2023 року. Тоді міськрада мала намір придбати пів сотні тролейбусів. Згідно з умовами тендеру, йшлося про 35 односекційних низькопідлогових тролейбусів з автономним ходом до 1 кілометра; 10 зчленованих 17-тиметрових "гармошок"; 5 односекційних тролейбусів з автономним ходом від 25 до 30 кілометрів.

“Перші і поки єдині в Україні в межах другої стадії програми "Міський громадський транспорт в Україні”, - тішився тоді заступник міського голови Євгеній Маховіков.

Втім, закупівля затягнулася через скаргу одного з учасників на “дискримінаційні вимоги для учасників тендеру, які визначають можливість замовника ніколи не сплачувати за поставлений товар при максимальній відповідальності постачальника, навіть при відсутності оплати за поставлений товар”. Поки розглядали скаргу, вартість транспорту зросла, і банк не погодив нову ціну, вважаючи, що виробник її завищив. Відповідно, і виробник не захотів постачати тролейбуси за запропонованою йому ціною, і відмовився від участі.

Вже оголосили повторний тендер, по якому мерія поміняла лоти закупівлі і умови закупівлі. Сума в євро зберігається та ж, що й була у підпроєкті по тролейбусах, пояснює у коментарі “МБ” Євгеній Маховіков.

“Якщо раніше ми писали договір закупівлі на кількість тролейбусів, то зараз оголосили лише суму. Вона не змінилася - 11, 468 мільйона євро плюс ПДВ із міського бюджету, розмір якого залежатиме від суми контракту. Кількість тролейбусів визначить пропонована виробниками ціна. І це, швидше за все, не буде 50 тролейбусів, як планувалося під час першої закупівлі”, - каже посадовець.

Від іншої частини проєкту - побудови тролейбусної лінії до Калинівського ринку за 1,6 мільйона євро - поки вирішили відмовитися.

“Ми хочемо спочатку закінчити підпроєкт із закупівлею тролейбусів”, - пояснює Є. Маховіков. Чиновник зізнається, що проєкт вийшов досить важким, тож дуже хоче швидше дочекатися укладення контракту із постачальником.

Подача пропозицій - до шостого серпня, якщо учасники не попросять продовження терміну.

“Критично потрібні нові тролейбуси”

Старт тендеру анонсував на пресконференції 9 липня і директор Чернівецького тролейбусного управління Олег ГУЛЬПАК.

“Основна задача, яка стояла перед командою підприємства, - це відновлення співпраці із Європейським інвестиційним банком. Тому що під час першого тендеру сталася неприємна ситуація, коли переможець відмовився від постачання тролейбусів, і нам потрібно було заново пройти цю процедуру. Станом на сьогодні вся ця процедура заново пройдена, переписана тендерна документація. Ми отримали від представників Європейського банку лист без заперечень. Вони перевірили всю документацію, підтвердили її. Наразі тендер розпочався, відтак буде спілкування з потенційними учасниками”, - анонсував Олег Гульпак.

За його словами, умови тендеру спростили.

“ Загалом ніяких кардинальних змін до умов тендеру не внесли. Були прості 12-метрові тролейбуси, були спарені, були 12-метрові з автономним ходом. Вирішили, що ми кількість цих лотів зменшуємо і беремо лише 12-метрові, бо на інші види тролейбусів було найбільше скарг. Стенд перевірки гальмівної системи замінили на підкатні домкрати, які за колеса можуть підняти техніку. А так усе те саме. Щодо кількості - невідомо, з якою ціною виробники будуть заходити”, - каже директор ЧТУ.


Фото із фб-сторінки "Єдина Альтернатива"

Зараз важливо якомога швидше провести закупівлю і визначити учасника, щоби процес не затягнувся. Бо тоді знову може повторитися ситуація, як із першим тендером, коли ціни зросли, а купити нічого не встигли.

“Потенційні учасники тендеру будуть із нами спілкуватися не менше 31 дня. Це прописано в законі. Будуть надсилати запити. А ще вони мають право написати нам звернення і продовжити термін. У результаті це може вилитися в добрих три місяці. І я дуже переживаю, щоби не затягнувся процес і не вийшло так, що у нас є переможець, але далі - суди, скарги, зауваження. І поки ми це все дотягнули, ціна змінилася і переможець скаже”: “Шановні, я за ці гроші не готовий працювати”, і відмовиться. Якби все вдалося під час першої закупівлі, то на сьогодні ми би вже мали 15 новеньких тролейбусів, якщо не більше”, - зітхає Олег Гульпак.

А нових тролейбусів критично потрібно, бо наразі підприємство потребує максимального оновлення свого рухомого складу, провадить співрозмовник.

“Дуже важко перевозити пасажирів у відповідних умовах, коли у нас на маршруті транспортні засоби 1986-87 року випуску. Це техніка, яка не має права на життя. Це розхід паливно-мастильних матеріалів, електроенергії у тролейбусах. Величезна проблема станом на сьогодні із пошуком запчастин, тому що їх просто не існує, їх уже давно ніхто не виробляє”, - скаржиться посадовець.

По яких саме маршрутах запустять нові тролейбуси, якщо їх таки вдасться закупити, - у ЧТУ поки не вирішили.

“Не готовий ще сказати. Ми зараз про це думаємо. Та в будь-якому випадку будемо забирати стару техніку з вулиць”, - обіцяє О. Гульпак.

Які умови прописані у тендері:


Контракт, Лот 1 — Поставка нових односекційних низькопідлогових тролейбусів довжиною 12 метрів з автономним ходом до 1 км, лівостороннім кермом та низькою підлогою по всій довжині без сходинок на вході в усі пасажирські двері. Призначені для перевезення пасажирів на тролейбусних маршрутах з номінальною напругою 550–650 В.

Габаритні розміри тролейбуса:
Довжина (двовісний транспортний засіб, одна секція): від 11 900 до 12 700 мм
Ширина: 2 500 мм (допуск -100/+50 мм, не враховуючи бокові дзеркала)
Висота: 3 800 мм (відповідно до ДСТУ 4905)

Очікується, що тролейбус вміщуватиме щонайменше 105 пасажирів, включаючи 30 місць для сидіння (±10%).

У пасажирському салоні мають бути облаштовані:
1 місце для пасажира на візку
1 місце для дитячого візочка (може бути об'єднане з місцем для візка)
4 сидіння для пасажирів з обмеженою мобільністю, які не користуються візком

Вимоги до строків:
Перша поставка на майданчик реалізації проєкту має відбутися не пізніше ніж через 8 місяців від дати отримання авансового платежу Постачальником
Завершення постачання — не пізніше ніж через 20 місяців з дати отримання авансу

Цифри

Загальна вартість проєкту включно із закупівлею тролейбусів та побудовою тролейбусної лінії до Калинівського ринку - до 16,3 мільйона євро.

Кредит від Європейського банку становить понад 13 мільйонів, ПДВ з міського бюджету - 2,7 мільйона євро ПДВ.

Повертати кредит буде Чернівецьке тролейбусне управління. У разі потреби підприємство дотуватимуть з бюджету міської ради.
Виплата кредиту триватиме 22 роки, з яких 5 — пільговий період, коли Чернівці не повертають кредит, а тільки платять відсотки.



Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код: