
Сьогодні, 18 лютого, фонд Чернівецького обласного художнього музею поповнився роботою номінанта Шевченківської премії Анатолія Федірка. Композиція має назву "Таємна вечеря", або ж "Хасидська вечеря".
Про це повідомляє кореспондентка molbuk.ua.
Як каже сам митець, ідея створення композиції виникла давно.
Подібних картин було створено близько 10 різного формату та подачі. Ця – остання.
Одна з них знаходиться в Національному художньому музеї у Києві, а інша – в Мілані. Її придбала казахська модельєрка. Символічним митець називає те, що саме у цьому місті знаходиться оригінальна картина "Таємної вечері" Леонарда да Вінчі.
Картина демонструє 12 апостолів у авторському виконанні. По центру – чорний квадрат. Анатолій Михайлович каже, що він символізує божого сина.



Художник розповідає:
"Коли я працював над вітражами для синагоги, то зрозумів, що треба пошукати той контекст, який характерний не у версіях, скажімо, Леонарда да Вінчі (мається на увазі реалістичні форми ред.), а в контексті іудаїзму, і візуальної традиції, в тому числі й хасидів.
Я не робив зображення Христа як реальної людини. Супрематизм (напрям авангардного мистецтва ред.) в цьому сенсі перекликається з іудаїзмом, обраним зображенням людини".
У роботі Анатолій Федірко використовував древню техніку. Серед матеріалів композиції – дерево, марля та ґрунт, який є сумішшю риб’ячого жиру та крейди.
На основній сірій дошці 12 шарів крейди та марлі (вона виконує роль сітки для того, аби композиція трималася ред.). Ту ж роботу було пророблено з кожним квадратом. Анатолій Федірко зізнається, що процес зайняв багато технологічного часу, адже враховуючи вологість підвалу, у якому він працював, один шар висихав повністю за дві доби.
Квадрати, які розташовані на другому плані мають однакові форму та розмір, проте експонуються по різному.

Митець наголошує, що зараз такі композиції називають живописними артефактами.
Раніше ми писали про те, що Анатолій Федірко понад два роки створював вітражі для головної синагоги Буковини. А вже у січні цього року митця номінували на премію ім. Т. Шевченка у категорії "Візуальне мистецтво".


Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram