Суд відмовив ПриватБанку в стягненні з позичальниці майже 46 тисяч боргу, який виник через несанкціоноване зняття коштів з її рахунку.
Про це повідомляє Чернівецький апеляційний суд.
Колегія суддів Чернівецького апеляційного суду розглянула цивільну справу за позовом АТ КБ "ПриватБанк" до відповідачки – клієнтки фінансової установи. Суд відмовив у задоволенні апеляційної скарги банку та залишила рішення Шевченківського районного суду м. Чернівців без змін.
Апеляційний суд погодився з висновком суду І інстанції про неправомірність вимог фінансової установи.
З матеріалів справи вбачається, що в травні 2022 року відповідачка підписала анкету-заяву клієнта-фізичної особи про приєднання до умов та правил надання банківських послуг та в подальшому отримала банківську картку.
В листопаді того ж року банк встановив їй кредитний ліміт у розмірі 5 тисяч грн., який 16 січня 2023 року був збільшений до 25 тисяч грн, а на наступний день – до 36 тисяч грн.
При цьому, суд також встановив, що в період часу з 15 січня по 18 січня 2023 року невідома особа, отримавши несанкціонований доступ до рахунку відповідачки, здійснила перекази та оплати на ігрових сайтах в мережі Інтернет на загальну суму 35 821,90 грн.
Служба безпеки банку провела перевірку та підтвердила, що, дійсно, в ці дні відбувалися авторизації в акаунті клієнтки. Завдяки зміненому паролю був відновлений доступ до її "Приват24", а в онлайн чаті зафіксоване звернення для збільшення кредитного ліміту.
Незважаючи на це, представник фінансової установи звернувся до суду з позовом про стягнення заборгованості, мотивуючи тим, що банк в повному обсязі виконав обов’язки про надання банківських послуг клієнтці, а тому вважав, що вона повинна компенсувати банку заявлену суму боргу, яка складалася з 35 822 грн кредитних коштів та ще 9 333 грн прострочених відсотків, які утворилися через несплату у визначені договором строки кошти на погашення заборгованості за кредитом.
Шевченківський районний суд м.Чернівців відмовив в задоволенні позову. Як встановив суд, і позивач не заперечував, відповідачка зверталася до банківської установи з проханням повернути кошти та скасувати відсотки і повідомила правоохоронні органи про вчинення стосовно неї шахрайських дій.
Позивач не погодився з рішенням суду І інстанції та оскаржив його в апеляційному порядку.
Свою скаргу апелянт аргументував тим, що саме клієнтка своїми діями сприяла розголошенню конфіденційної інформації, і це дало змогу стороннім особам здійснювати несанкціоновані платіжні операції.
Колегія суддів Чернівецького апеляційного суду погодилася з ухваленим рішенням – банк не довів, що саме відповідачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті чи незаконному використанню інформації, яка надає доступ до відомостей по кредитній картці. Також суд визнав недоведеним той факт, що саме відповідачка ініціювала збільшення кредитного ліміту за своїм картковим рахунком.
За цих обставин Чернівецький апеляційний суд залишив рішення суду першої інстанції без змін.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
8-12-2024, 14:30
0
2 089