RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |



15 травня проведуть вибори ректора Чернівецького національного університету.

Як усе відбуватиметься, molbuk.ua розпитав у нинішнього ректора ЧНУ Романа Петришина.





- Коли ми вже знатимемо перелік кандидатів?

- Документи подають у Міносвіти до 28 квітня. Плюс упродовж 7-8 днів ще хтось може надіслати документи поштою. Після цього МОН повідомить нам прізвища та кількість кандидатів, яких допустили до участі в голосуванні. Сподіваємося, що приблизно 6-7 травня стане відомий перелік кандидатів. Може, швидше.

-Чи відомо вам уже, хто з кандидатів точно подав документи?

- Не знаю. А навіть якби й знав, усі кандидати ще мають пройти перевірку. Знаю тільки одне - що ця посада вакантною не залишиться. У нас є багато достойних кандидатур. Пройдіться по всіх факультетах, інститутах - гарантовано є по кілька претендентів. Вони можуть висуватися на участь як індивідуально, так їх може подавати і колектив.

- Як гадаєте, чи запеклою буде боротьба, чи перейде вона у другий тур?

- Важко сказати. Знаю одне: другий тур легший, ніж перший, для того, щоби виграти. Чим більше буде претендентів, тим більш імовірно, що буде другий тур. Бо для того, аби виграти у першому турі, треба набрати 50 відсотків голосів плюс один голос від наявного списку. А в другому турі достатньо набрати більшість від тих, хто прийшов на вибори.

- Чи можна вже приблизно сказати, коли оголосять прізвище нового ректора?

- Тут ще є нюанси: навіть якщо відбудуться вибори і хтось набере потрібну кількість голосів, треба ще успішно пройти спеціальну перевірку. За її результатами МОН заключає контракт із переможцем. Чи не заключає, якщо виявлять якісь речі під час перевірки, які не дозволять укласти контракт.

- Усе ж до нового навчального року процедура може бути завершена?

- Гадаю, швидше. Спираючись на наявний досвід та практику інших вишів, передбачаю, що нового ректора оберуть швидше, ніж до початку нового навчального року. Але обставини покажуть.

Читайте також: Вибори ректора ЧНУ: чи збирається Петришин знову очолити університет

Які вимоги до конкурсу на заміщення посади ректора ЧНУ:

У конкурсі можуть брати участь громадяни України, які володіють державною мовою відповідно до рівня, визначеного Національною комісією зі стандартів державної мови (вільне володіння державною мовою першого або другого ступеня), мають вчене звання та науковий ступінь і стаж роботи на посадах науково-педагогічних працівників не менш як десять років.

Строк подання заяв – два місяці з дня опублікування оголошення на офіційному веб сайті Міністерства освіти і науки України (оголошення опубліковане 28 лютого).

Перелік необхідних документів можна переглянути тут.

Як відомо, у 2019-му році на виборах ректора до вишу переміг тодішній багаторічний проректор Роман Петришин, замінивши на цій посаді професора Степана Мельничука.

Свою кандидатуру тоді подавав також Олег Ангельський, проте не переміг.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Галина Олійник
26-04-2024, 18:41
Коментарів 2 Переглядів 2 194

Теги -
Hаписав: викладачка ЧНУ, Коментарів: 0, Новин: 0, 26 квітня 2024 19:41
В новині:
ЧНУ дуже часто нарікають, особливо педагоги, от ви нам не присвоїли кваліфікації вчителя.
При всій повазі. У вас атестаційні положення передбачали можливість атестації без педагогічної освіти. Всі кого прийняли до 2015 року, чи 2016 вони однозначно мають право атестуввтися без педагогічної освіти.
А вже ті кого готували відповідно до концепції педагогічної освіти 2013 року можуть спокійно атестуватися, як такі що мають педагогічну освіту. Причому і ті хто має диплом вчителя, і ті хто має диплом викладача.
Попередній закон Про загальну середню освіту вимагав саме педагогічної освіти, а не кваліфікації конкретно.
ЧНУ не міг залишити заклади професійної освіти, технікуми, коледжі, вищі навчальні заклади без викладачів.
Магістр філософії - це академічна кваліфікація, яку дозволяв тоді присвоювати закон. Це не є фантазія. І кваліфікація викладач, - це була кваліфікація яка регулювалася класифікатором професій.
Про що взагалі там на різних сайтах народ пише?
Якщо концепція педагогічної освіти вимагала присвоїти академічну кваліфікацію і професійно-практичну, а закон про вищу освіту передбачав присвоєння однієї професійної кваліфікації в дипломі. І що ЧНУ робить?
Пише професійну кваліфікацію "магістр (предмет), викладач (предмет)".
А якщо написати інакше - це вже не одна кваліфікація. І як показує час, все правильно тоді зробили.
На рахунок додатку проблем не має жодних.
Закон передбачає декілька професійних кваліфікацій. І рекомендації були, як це зробити.
Диплом- питання дуже тонке.
Ті хто писав професійний стандарт вчителя - не самі досвідчені фахівці у галузі освіти.
Вони не зовсім не опиралися на законавство, яке було колись до незалежності, на закони і практику в освіті, яка була від початку незалежності.

Hаписав: Чернівчанин, Коментарів: 0, Новин: 0, 26 квітня 2024 21:20
В новині:
Що вже вам відписати? Для тих кого приймали на роботу після 2020 року ніхто відмінює норму, стандарту про необхідність освітньої та професійної кваліфікації. І від них 100% мають право це спитати. Так сказано у професійному стандарті.
Закон зворотньої дії не має, тому для всіх решта прийнятих до цього часу лишається педагогічна освіта.
У 2015, чи 2016 був наказ МОНУ бакалаврату присвоїти кваліфікацію викладача, а студентам магістрам спеціальностей галузі освіта "Вчитель". ЧНУ, як Лебідь, Щука і Рак. Ще бакалаврам деякі факультети присвоїли, а магістрам?
Я розумію ЧНУ виходив з того, що закон і класифікатор професій вище за наказ МОН, в якому зовсім не була врахована вища нормативна база.
Але результат самі бачите який.
А якщо приймуть новий стандарт у такій редакції, як є. Або професійна кваліфікація вчителя є або не має.
І хто тоді випускники ЧНУ? Непотріб!
Влаштуватися на роботу вчителя шансів жодних.
Ще там де ВНЗ для спеціальностей середня освіта у професійних правах написали конкретно вчитель закладу загальної середньої освіти або вчитель історії - це відповідає вимогам до запису професійної кваліфікації і висока ймовірність що пройде. А де писали чепуху, типу робота за фахом вчителя. Це освітня кваліфікація і не більше.

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Щаслива, що змогла хоч трішки допомогти. Блог Галини Олійник
Дуже сподіваюся, що з кошенятами надалі все буде гаразд
Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

Вчора попрощалися із 19 військовослужбовцями 10 окремої гірсько-штурмової бригади "Едельвейс"

Раннє виявлення проблеми і правильна корекція слуху – гарантія того, що ви уникнете подальшого погіршення і забезпечите ефективне лікування та реабілітацію, а в результаті будете чути світ на повну!

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.