RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |




Двадцятирічна студентка ЧНУ Інесса Митроняк готує школярів до складання ЗНО чи НМТ з математики, яка зараз є обов’язковим предметом.

Дівчина переконана, що кожна дитина здібна до математики, йдеться у публікації "МБ".



Вона навчає дітей онлайн за своїми методиками й обіцяє повернути гроші, якщо учні не наберуть прохідний бал.

"Я справді готова віддати кошти за заняття, якщо дитина не складе тестування з математики. Але для цього має бути одна умова. Якщо я бачу, що дитина старалася, вчилася і робила все, що я казала, а результат поганий, тоді так, я готова віддати кошти.Однак якщо дитина не працювала, ну, тоді питання не до мене. До речі, такого у мене ще не було", – переконує Інесса.

Дівчина зізнається, що ніколи не мріяла бути вчителькою, а планувала стати ІТ-фахівцем. Саме тому зараз вчиться на четвертому курсі інституту фізико-технічних і комп’ютерних наук ЧНУ за спеціальністю "Менеджмент програмного забезпечення".

"Я думала стати айтішницею, бо з дитинства любила математику. Мені всі радили вступати на педагогічний факультет, але я казала, що ніколи не буду вчителькою. Відучившись два курси, я зрозуміла, що серце моє не лежить до того програмування. Звісно, навчання не покинула, але паралельно допомагала дітям опановувати математику. Виявилося, що у мене це непогано виходить", – розповідає дівчина.

Першою ученицею студентки була дев’ятикласниця, якій потрібно було підтягнути математичну шкільну програму. За три місяці вона покращила свої знання і, відповідно, оцінки в школі. Після того спрацювало "сарафанне радіо". Зараз Інесса готує до математики 35 учнів.
Уроки проводить онлайн. Дівчина переконана, що така освіта теж може бути якісною, головне правильно її втілювати.

"Коли розпочалося онлайн-навчання, мені, як і всім, довелося експериментувати. Я випробувала різні методи і зрозуміла, що онлайн-освіта може бути якісною, але для цього потрібно мати всі інструменти. Придбала спеціальний планшет, програми, де зручно писати, малювати, показувати фігури. Мої заняття дуже наочні, незважаючи на те, що відбуваються онлайн. Ця робота мені дуже подобається. А ще я намагаюся математику поєднати із вподобаннями дітей. Розпитую, який мультик люблять дивитися, вони сміються, але відповідають, наприклад, "Губка Боб", і я оформляю конспекти у стилі цього мультика", – каже Інесса.

Дівчина двічі складала ЗНО, тому розуміє, що потрібно вчити. Вона вважає, якщо дитина не розуміє математики, то у цьому на 70 відсотків винен учитель.

"Кожна дитина здібна до математики і може знати її добре на рівні шкільної програми. Я бачу результат навіть серед тих дітей, які не знали нормально таблички множення. Вони складають ЗНО на 150 балів. Тому дійшла висновку, що вчителі недопрацьовують у школах. Я навчалася у Дихтинецькій школі, вона завжди мала хороші рейтинги. Мої однокласники склали ЗНО на рівні із найкращими учнями ліцеїв Чернівців. Наші вчителі дуже викладалися на уроках. Торік я займалася з дівчинкою, яка склала математику на 195 балів. А у школі їй казали, що вона "гуманітарій", тому математику не знає. Готувалася зі мною п’ять місяців. Зрештою, вона так захопилася математикою, що вступила на спеціальність, пов’язану з нею, та ще й на бюджетне місце", – зазначає Інесса.

Дівчина вважає, що діти будуть любити математику, якщо у вчителя вистачатиме часу і на математику, і на дітей.


Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
15-03-2023, 21:41
Коментарів 28 Переглядів 6 912

Теги -
Hаписав: директор Чернівці, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 10:11
В новині:
Зважаючи на роки дистанційного навчання і опущення якості навчання на усіх рівнях - сам факт що дівчина володіє шкільною програмою так досконало - це вже сенсація.
Але щоб її прийняти на посаду вчителя і щоб у майбутньому не виникало до неї жодних притензій, вона повинна здобути педагогічну освіту на мат-фаці, чи ІФКТН. Рівнь бакалавра за спеціальністю середня освіта.
Вона звісно може після 4 курсу перестрибнути з інженера на вчителя. Але щоб пізніше не визнали такі дипломи недійсними. Саме бакалаврам викладають основні блоки фахових дисциплін та психолого - педагогічні дисципліни необхідні для кваліфікації педагогічного працівника.

Hаписав: директор Чернівці, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 10:29
В новині:
Якщо вона планує займатися педагогічною діяльністю і їх подобається вчитись саме у ІФКТН, після 4 курсу треба йти на спеціальність "фізика", а після 4 курсу вступити до Тернопільського педагогічного на фах. "Середня освіта" ОП. "Фізика, математика". Вони напишуть "Вчитель фізики, математики ". Останні роки у на на 1 курс Середня освіта (фізика) набір не робили, але мені здається що вони "фізика та астрономія" вчититують психолого -педагогічний блок і пишуть права на викладання. Проблем з таким диплом не повинно бути, але магістратуру треба закінчити за спеціальністю "Середня освіта" щоб бути впевненою у майбутньому.

Hаписав: освітянка і управлінець, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 13:48
В новині:
Директор має рацію. Якщо неофіційно займатися репетитором то зійде будь-який диплом. Але якщо планувати пов'язувати життя з педагогічною професією, то треба здобувати освіту. Я не в курсі, як зараз відбувається набір у ЧНУ, але якщо спеціальність не є педагогічна, то як мінімум у додатку до диплому бакалавра мають написати викладач чи вчитель. Інакше вам складно буде довести що ви дійсно вивчали усі необхідні для педагогічної діяльності предмети.

Hаписав: освітянка з Хмельницького, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 17:55
В новині:
Не знаю як тепер в ІФТКН-ЧНУ Федьковича, але колись це було дуже потужно. Усіх хто вчився на фізиці без проблем приймали на 5 курси, хоч інформатика, а хоч математика. Вони викладали усі базові модулі, які викладали математикам чи інформатикам.

Hаписав: Чернівчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 18:49
В новині:
Якщо ми на праві, то вибачте за некомпетентність, але такого поняття, як професійна кваліфікація у закордонних дипломах ми не бачили. Спеціалізація і в деяких навчальна програма. Інколи і цього не пише. Через це у них додаток має більшу силу, ніж сам диплом.
Нас це гризе, адже деякі студенти планують пізніше працювати в Румунії або Польщі. Щойно переглядали Румунські, Польські деякі інші дипломи. Там не має такого!!!
Для чого наша ненька вигадала хто знає що і кому того треба!!!
Це ще не все, у Польщі чи Румунії в деяких Європейських універсистетах навчання набагато дешевше, ніж ЧНУ.
У нас хіба зарплати такі, як у ЄС?
І хіба ЧНУ має більший статус за Європейські університети?

Hаписав: Чернівчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 19:01
В новині:
Додаток у нас Європейського зразка, але сам диплом - це великий знак запитання.
ЧНУ боровся за те, щоб вийти на Європейський рівень. Це видно по попередніх дипломах. Адже деякі ВНЗ взагалі навіть не пишуть спеціалізацію, вони все ліплять в спеціальність, а спеціалізація - це вркай важливо щоб йти працювати до ЄС. Освітня програма - в принципі зійде у ЄС трохи по іншому це називається, але зміст той самий.
Але Професійна кваліфікація - це ... брєд.
І наше МОНУ заставляє ВНЗ всякий брєд писати в дипломи. Питається для чого??? Де ота свобода про яку говорили у законах.
Свобода така, щоб взяти той диплом і піти в парашу.

Hаписав: Чернівчанам, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 19:54
В новині:
Наші дипломи не параша!!!
Але чим більше бюрократії тим важче їх легалізувати закордоном.
Хоч за для правди треба визнати те, що ЧНУ боровся за те щоб їх дипломи щось вартували. Не деякі, більшість ВНЗ зліпило спеціалізацію в спеціальність і ніхто не подумав про те, що у європейських дипломах саме спеціалізація має значення , а після неї програма навчання. Ми теж дивилися румунські дипломи. Не має там ніякої професійної кваліфікації.
Будемо сподіватися, що у нас все виправлять.

Hаписав: Jigan, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 22:08
В новині:
А на якого учитиси! Сигарету, сто грам і у 18 прямо на передову. Для чого відтягати те що має бути.
Може і в 17 років. Хто його зна шо через рік буде.

Hаписав: jigan, Коментарів: 0, Новин: 0, 16 березня 2023 22:32
В новині:
Сосєда за 1000 штук мама дохториха інвалідом зробила аби хоч закордон зміг утікти бо під час войни треба час від часу перекомісію проходити. А крім того у другому місті зловлять то і гроші не поможуть. Ліпше закордон утекти.
Другий сосєд ботан. На 4 роки піде в універ. Але і того його не спасе якшо война затягниси. А вона затягниси.
Утекти від судьби не получичси. Лиш хіба тікати закордон.

Hаписав: Чернівчанка і директор закладу освіти, Коментарів: 0, Новин: 0, 18 березня 2023 11:46
В новині:
Якщо вона думає працювати в школі, треба дійсно здобувати освіту, але так як потрібно.
Після 4 курсу вступити на 2 курс. По закінченні бакалаврату здобути кваліфікацію за спеціальністю "Середня освіта". І тоді спокійно можна працювати в закладі освіти.
Я буквально сьогодні переробила усі списки на атестацію педагогічних працівників. Скажу чому. Відповідно до професійного стандарту вчителя від 2020 року педагогічна освіта це коли вчитель здобув кваліфікацію за спеціальністю 01 Освіта/Педагогіка або здобув освіту за іншою спеціальністю, але йому в дипломі присвоїли кваліфікацію педагогічного працівника вчитель чи викладач. Причому в самому дипломі.
Стосовно пункту "Професійні права"
Кваліфікація встановлює професійні права, а не навпаки.
Якщо кваліфікація не педагогічна, то у додатку може писати що завгодно.
Зовсім інше коли диплом педагогічний.
Наприклад у дипломі пише. Викладач
української мови та літератури, а додатку пише " має право займати посаду вчителя закладу середньої освіти".
Це залізно. Диплом педагогічний. Має право працювати вчителем.
А якщо диплом "Філолог перекладач", а у дипломі пише "Викладач англійської мови", відповідно до закону про освіту маючи цей диплом можна працювати у закладах вищої освіти, передвищої освіти, ПТУ. Але не в школі.
Причому саме атестаційне положення наголошує на тому, що має бути відповідна освіта. І для того щоб працювати, і для того щоб атестуватися на наступну категорію.
В мене 3 таких вчителі. Заслуги мають, не один рік працюють, але найбільше що я для них можу зробити це атестувати на підтвердження категорії та педагогічних звань, які вони мали раніше. Причому тільки з надією, що 1 вересня вступить в силу нове атестаційне положення і далі вони будуть атестуватися, як ті що мають відповідну освіту.

Hаписав: освітянка Чернівці, Коментарів: 0, Новин: 0, 19 березня 2023 03:43
В новині:
Кваліфікації бувають типів.
Освітня та професійна.
Єдина спеціальність, яка не передбачає відповідно до законодавства обов'язкового запису у дипломі "Викладач" чи "Вчитель" - це 01 Освіта/Педагогіка.
Навіть, якщо у дипломі присвоїли кваліфікацію за спеціальністю 014.06 і більше нічого не записали - це буде педагогічна освіта. "01" розшифровується "Освіта/Педагогіка", "4" - середня освіта, "06" код предмету.
Відповідно до вимог ВНЗ обов'язково повинні записати в диплом спеціальність.
Якщо ОПП програма має декілька компонентів, то у професійних правах мали повне право написати вчитель декілька предметів. Це той випадок, коли професійні права беруться до уваги, адже сам диплом про педагогічну освіту.
Якщо у дипломі записали освітню програму - вам додатку не потрібно.
Запис доводить те що ВНЗ готував за основною спеціалізацією "Середня освіта (предмет 1) та додатковою спеціалізацією. "Середня освіта (предмет 2).
Питання в іншій площині.
Наприклад у дипломі запис. Присвоєно кваліфікацію "Викладач біології".
У старих диплом здебільшого тільки так пише. Ще може писати "Біолог. Викладач"
Це освітня чи професійна кваліфікація?

Hаписав: Чернівчанка, Коментарів: 0, Новин: 0, 19 березня 2023 07:05
В новині:
"Навіть, якщо у дипломі присвоїли кваліфікацію за спеціальністю 014.06 і більше нічого не записали - це буде педагогічна освіта. "01" розшифровується "Освіта/Педагогіка", "4" - середня освіта, "06" код предмету. "
Не знаю, що на рахунок сказаного вигадують наші Чернівецькі "світила" освіти.
Але пані освітянка повністю має рацію і права.
Навожу аргументи.
Якщо ВНЗ готував педагогічних працівників до 2оо6 року і від 2006 року до 2011 року включно, то дипломами про педагогічну освіту, вважалися тільки дипломи з кваліфікацією вчитель.
Постановами КМ № 1193 від 03.10.2007, № 565 від 25.06.2008, № 990 від 09.09.2009, № 107 від 03.02.2010, № 264 від 02.03.2010, № 365 від 26.05.2010, № 267 від 17.03.2011, № 576 від 01.06.2011, № 922 від 10.10.2012}
* Напрями, за якими передбачається підготовка фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра з присвоєнням кваліфікації вчителя за умови виконання психолого-педагогічної, методичної та практичної програми підготовки відповідно до галузевого стандарту педагогічної освіти.
У 2011 році вперше здійснили набір за спеціальностями, де вже педагогічною освітою вважалася кваліфікація "Викладач"
Постанова КМУ Від 27 серпня 2010 р. № 787
* Спеціальності, за якими здійснюється підготовка професіоналів за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра з присвоєнням кваліфікації вчителя або викладача вищого навчального закладу, за умови виконання психолого-педагогічної, методичної та практичної програми підготовки відповідно до галузевого стандарту педагогічної освіти.
Постанова КМУ від 29 квітня 2015 р. № 266
Київ
014 Середня освіта (за предметними спеціальностями)
Відповідно до цієї постанови не передбачалося запису в дипломі слів "Викладач" чи "Вчитель".
А всі професії з кодом "01" є педагогічними.
Ще можу процитувати закон України про освіту, професійний стандарт вчителя, де все так само написано.
Відверто кажучи уяви не маю від якої країни запозичили таке поняття, як "професійна кваліфікація", але у ЄС здебільшого такого не має- це не Європейський досвід. У Росії також такого не має.
Тільки біда в тому, що у разі підготовки за іншими спеціальностями, вона має бути у дипломі. Причому має дійсно писати викладач або вчитель.
Читайте професійний стандарт вчителя.

Hаписав: Чернівчанка і керівник, Коментарів: 0, Новин: 0, 29 березня 2023 20:05
В новині:
У нас керівники багато чого можуть говорити.
Але є основна юридична база на яку наголошуть фахівці МОН.
Вельмишановні! Основний документ про освіту це диплом!!!!!
Я вам можу дати посилання на нормативну базу, відповідно до якої заповнювали додатки, але основний документ - диплом.
https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/7846/

5.2 Професійні права (якщо надаються):

Навести опис професійних прав або професійного статусу особи, яка здобула кваліфікацію. Опис формулюється з урахуванням галузевого стандарту вищої освіти України та варіативної складової програми підготовки.

Якщо присвоєна кваліфікація дозволяє отримати доступ до професій, статус яких визначається окремими нормативними документами та/або специфічними правилами, зазначити права доступу до таких професій."

Але основне диплом.

І ще є один момент. На який варто наголосити.
Дуже шкода, що ВНЗ почали видаляти ОПП з своїх сайтів. Це має юридичну силу. Адже там записано буквально все на основні чого видали диплом, якщо писали професійну кваліфікацію, то на основі чого її записали. І на основі чого було записано професійні права.

Прикро, але єдина спеціальність, яка є педагогічною і яка не вимагає запису професійної кваліфікації вчителя чи раніше викладача - це середня освіта.
І це закріплено у нормативно-правовій базі.

Педагогічні спеціальності і раніше були. Але абітурієнти просто не помічали тієї зірочки біля спеціальності математика, хімія, біологія....
І коли отримували диплом, тільки тоді починали розуміти що там не має педагогічної кваліфікації.

І ще поділюся деякою інформацією.
У базу вноситься спеціальність і освітня програма ще перед тим як студенти приходять на навчання. Якщо освітня програма не була подвійною, а у професійній кваліфікації записали цілих три предмети. Чи навіть два, це білими нитками шито. Педагогічні і приватні заклади так роблять, але це все списується не те, що закон зворотньої дії не має.
Одним словом це не правильно.
У додатку інша справа. Професійні права формулюються з урахуванням варіативної складової. Але не професійна кваліфікація.

Якщо переглянути ОПП різних ВНЗ, проекти ОПП які пропонує МОН, інший предмет у ОПП це додаткова спеціальність.
Або як тут писали додатковий предмет, який вчитель може мати в довантаження.
Якщо ОП не була подвійною, але варіативна складова передбачала вивчення додаткової дисципліни, то у профправах могли написати вчитель декількох предметів, це правильно.
Але основне це диплом.

Hаписав: Буковина Чернівці, Коментарів: 0, Новин: 0, 31 березня 2023 06:55
В новині:
"У старих диплом здебільшого тільки так пише. Ще може писати "Біолог. Викладач"
Це освітня чи професійна кваліфікація?"

По теперішнім критеріям це освітня кваліфікація. Але закон зворотньої дії не має.
Тому як є, так і буде.
Якщо кваліфікація професійна, то так і пише.
Професійна кваліфікація і запис кваліфікації.

Наскільки я розумію професійна кваліфікація потрібна тільки для того що мати право доступу до самої професії. Тобто мати право зайти на поріг закладу освіти. А щоб працювати і викладати предмет цілком достатньо освітньої кваліфікації.

Hаписав: Кияни, Коментарів: 0, Новин: 0, 31 березня 2023 18:39
В новині:
Наскільки стало відомо декілька років поспіль, ЧНУ ім. Юрія Федьковича випускав фахівців за спеціальністю "Середня освіта" і не присвоював педагогічну професійну кваліфікацію, хоч закон Про освіту, який набрав чинності 29.09.2017 року, почав цього вимагати.
Закон зворотної дії не має.
Якщо освітню програму акредитували у 2016,2017 році на 5 років, то весь цей час мали повне право випускати спеціалістів тільки з освітньою кваліфікацією.
Стосовно права працювати!
Закон України Про Освіту
Стаття 58. Вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника закладу освіти

1. Педагогічну діяльність у закладах освіти здійснюють особи, які працюють на посадах педагогічних працівників.

2. На посади педагогічних працівників приймаються особи, фізичний і психічний стан яких дозволяє здійснювати педагогічну діяльність та які мають освітню та/або професійну кваліфікацію, що відповідає встановленим законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності), кваліфікаційним вимогам до відповідних посад педагогічних працівників.

"освітню та/або професійну кваліфікацію"
Розшифровується як Освітню або Освітню та професійну кваліфікацію. Див. Закон Про вищу освіту.

Закон України про повну загальну середню освіту.
"Стаття 22. Педагогічні працівники

1. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки."

Професійний стандарт вчителя.
- спеціальність "Середня освіта"
- інша спеціальність з присвоєнням професійної кваліфікації.

Hаписав: Кияни - продовження, Коментарів: 0, Новин: 0, 31 березня 2023 18:41
В новині:
Якщо вам управління освіти чи вищі інстанції будуть натякати на те, що у вас не має відповідної освіти, хоч у нас вона є. Запитайте у них, чи вони мають професійну кваліфікацію?
Тобто у дипломі так і пише, професійна кваліфікація вчитель чи викладач (педагогічна від початку випуску бакалаврів 2014 р)?
А якщо ні, то як взагалі вони не маючи педагогічної освіти, не маючи професійної кваліфікації працюють чиновниками.
А якщо все таки хто наважиться здобути, тоді запитайте, як не маючи диплому бакалавра з професійною кваліфікацією, адже диплом бакалавра це основний диплом, вони пішли до магістратури.

Закон України про вищу освіту.
Стаття 5. Рівні та ступені вищої освіти

1. Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми програмами на таких рівнях вищої освіти:

{Абзац перший частини першої статті 5 в редакції Законів № 2145-VIII від 05.09.2017, № 1369-IX від 30.03.2021}

початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;

перший (бакалаврський) рівень;

другий (магістерський) рівень;

третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень.

Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти передбачає набуття здобувачами вищої освіти здатності до розв’язування складних спеціалізованих задач у певній галузі професійної діяльності.

{Абзац восьмий частини першої статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017; в редакції Закону № 392-IX від 18.12.2019}

Другий (магістерський) рівень вищої освіти передбачає набуття здобувачами вищої освіти здатності до розв’язування задач дослідницького та/або інноваційного характеру у певній галузі професійної діяльності.

{Абзац дев'ятий частини першої статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017; в редакції Закону № 392-IX від 18.12.2019}

Тобто основний диплом - це бакалавра.

Розумуємо, теоретично літом 2018 року, ВНЗ повинні були по новому акредитувати ОПП і випускникам зими 2019 року видати дипломи з професійною кваліфікацією. Адже ОПП ВНЗ затверджує літом перед початком навчального року і на весь термін навчання. 1,5 року.
Але ще раз повторюємо. Освітньо-Професійну програму акредитовують на декілька років.
Тобто весь цей період ЧНУ ім. Федьковича мав повне право випускати педагогічних працівників тільки з освітньою кваліфікацією! І це не суперечить чинному законодавству. І це не ставить під сумнів наявність педагогічної освіти.

Hаписав: Чернівчанка і керівник, Коментарів: 0, Новин: 0, 1 квітня 2023 04:51
В новині:
Якщо спеціальність "Середня освіта" або інша, але є професійна кваліфікація є право брати до уваги професійні права!
Закон України про вищу освіту
Стаття 7. Документи про вищу освіту
5. Невід’ємною частиною диплома молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії/доктора мистецтва є додаток до диплома європейського зразка, що містить структуровану інформацію про завершене навчання. У додатку до диплома наводиться інформація про результати навчання особи, освітні компоненти, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС, а також відомості про національну систему вищої освіти України.
{Частина п'ята статті 7 в редакції Законів № 2745-VIII від 06.06.2019, № 1369-IX від 30.03.2021}

Це юридична основа.

А відповідно до нормативної бази про заповнення додатка, вам мали зазначити. Вчитель такого-то предмету.

5.2 Професійні права (якщо надаються):

Навести опис професійних прав або професійного статусу особи, яка здобула кваліфікацію. Опис формулюється з урахуванням галузевого стандарту вищої освіти України та варіативної складової програми підготовки.

Якщо присвоєна кваліфікація дозволяє отримати доступ до професій, статус яких визначається окремими нормативними документами та/або специфічними правилами, зазначити права доступу до таких професій."

Причому "вчитель" повинні були написати саме в другій частині формулювання.

Якщо записали робота за фахом то
все автоматично переходить на ті предмети, які є у дипломі.

Hаписав: Освітянка гість, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 квітня 2023 01:00
В новині:
Я пройдуся по всій суворості закону і намагатимусь вам докладно розповісти про записи в дипломах за останні роки.
1. Раніше акредитацію проходила тільки одна спеціальність. Тобто тільки одна спеціалізація могла бути вписана у сам диплом.
Те що деякі ВНЗ пишуть одну, а нижче іншу це дійсне тільки на території України.
2. Акредитацію проходить також ОПП.
Якщо вона містить один предмет, це доводить що підготовка фахівця велася тільки за однією спеціальністю.
Якщо вона містить два предмети, це означає, що крім основного предмету педагог має юридичне право додатково мати в довантаження інший предмет.

По суті професійна кваліфікація має звучати так.
Викладач основного предмету. Вчитель додаткового предмету.
Або
Викладач основного предмету з правом викладати додатковий.

Або за рішенням закладу вищої освіти вчитель чи викладач тільки одного основного предмету.
А в додатку прописати права на викладання іншого.

Інакшої інтерпретації цього не має.

Майже всі ВНЗ пишуть.
Вчитель основного предмету. Вчитель додаткового предмету.
Але у решти навчальних закладів не має посади вчителя. Там викладач.
Тобто такою професійною кваліфікацією вони позбавляють права викладати у інших навчальних закладах додаткові предмети. Маю на увазі крім основного.

Стосовно того, що писати в робочих документах.

Правильно буде зробити так як записано у виписці з ЄДЕБО.
Середня освіта 014.05 і предмет; ОП предмет 1, предмет 2.
Записом ОП ви доводите, що вона була подвійною і людина має право мати в довантаження додатковий предмет.

Hаписав: Освітянка і гість, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 квітня 2023 01:31
В новині:
У нас на території України другий предмет освітньої програми вважається, як додаткова спеціальність чи спеціалізація. Так і прописано у документах. Зокрема наказах МОНУ, а також ОПП вищих навчальних закладів.

Закордоном це предмет, який вивчався на рівні з першим. Тобто предмет, який вчитель має право мати в довантаження.

А відповідно записи у додатку "вчитель і предмети" розділ "Професійні права" це повинні підтверджувати".

Hаписав: Чернівчанка і керівник, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 квітня 2023 09:22
В новині:
Якщо документи не є важливими, то можна писати як у професійних правах. Вчитель і предмети. Все одно вам диплом надав право їх викладати.
Якщо документ важливий, наприклад відомості для ліцензування чи атестаційний лист. Треба писати відповідно до виписки з ЄДЕБО, а бо все як у дипломі.

І ще раз для особливо обдарованих.

ЧНУ останні роки присвоював Освітню кваліфікацію.
Спеціалізація це частина спеціальності. У законі про вищу освіту це записано.

Код , який був прописаний у дипломі
014.0 і код предмету доводить наявність педагогічної освіти.

Hаписав: Киянка, Коментарів: 0, Новин: 0, 3 квітня 2023 16:28
В новині:
У деяких питаннях можу не погодитися з попередніми дописувачами.
Вища освіта здобувається системно.
Від 1 по 6 курс.
ВНЗ повинен був обов'язково застосувати ст. 58 закону України про освіту пункт 3,4 для вступників 1 курсу.
І в подальшому це враховувати.
Якщо випускникам поточних років вони не присвоїли педагогічну професійну кваліфікацію, тоді можна вести розмову про недотримання ВНЗ законодавства.
А до цього часу на стороні ВНЗ закон про вищу освіту, який не вимагає присвоювати професійну кваліфікацію.
За будь-яких обставин, педагогічна освіта визначається за спеціальністю та кодом предметної спеціалізації.
Незалежно від того є професійна кваліфікація чи немає.

Hаписав: Чернівчани і патріоти, Коментарів: 0, Новин: 0, 8 квітня 2023 16:33
В новині:
А ви ніколи не думали розпочинати дискусію про професійну придатність вчителя?

Закликаємо ЧНУ Федьковича, перейти на ту модель присвоєння професійних кваліфікацій, яка була раніше.
Після 4 курсу обидві кваліфікації, що людина отримала доступ до роботи.
А після 6 тільки одна, освітня, щоб успішно проходити атестацію.

Вступ і здобуття освіти по перехресному принципу - з одно фаху на інший дає дуже низькі результати.

Диплом є, а вміння працювати не має.

От яка користь від двох спеціальностей у дипломі, якщо вміння працювати не має по жодній?
Яка користь від того що вам у додатку напишуть право на викладання 5 предметів, якщо ви ледве витягуйте один.

Якщо захотіти можна крутити законами , як завгодно. Але від того нічого не зміниться, якщо людина не хоче працювати над собою.

Прочитати ваші коментарі, то вже пенсія зрозуміла, що у дипломі, чи додатку має писати, що ви вчитель.
В одному випадку професійна кваліфікація, а у другому право займати посаду вчителя.

Далі що ?
Дали вам бумажку. Ви її занесли на роботу.
І що ви кожного уроку будете приходити на роботу і говорити, я вчитель.

А може тоді викладіть ваші дипломи на сайт школи, а ми замість того що йти на роботу то будемо перевіряти їх у ЄДЕБО, то будемо заходити на сайт ВНЗ і дивитися у ОПП, чи вам щось лишнього не написали.
Між іншим ОПП на сайті ВНЗ має більшу конкретику, ніж ваш додаток.

Рекомендації.
Починати працювати, як треба.

Hаписав: директор школи, Коментарів: 0, Новин: 0, 8 квітня 2023 19:43
В новині:
Переважна більшість керівників вчилася ще за тих часів, коли приймали в жовтенята і комсомол. А перед врученням дипломів віддавали шану вождю народів.
Вони далекі від реалій сьогодення .
Вони не знають стандартів вищої освіти, нормативно - правової бази підготовки фахівців з вищою освітою.
Вони десь прочитали там, що ж така кваліфікація як професійна і давай трясти народ. Але коли закон прийнятий, коли це починає діяти , які стандарти були раніше навіть ніхто не задумався.
Більше того вони навіть уяви ніколи не мали, що таке педагогічна освіта. Їм дали диплом із викладачі вони роки думали, що це педосвіта.
І самі її ніколи не мавши, вимагали від інших.
Наприклад від 1997 до 2010 по стандартах педагогічна освіта це кваліфікація вчитель середнього навчально-виховного закладу.
Скорочено вчитель. Нормативну базу можна знайти, якщо захотіти. Далі Вчитель і викладач. Причому викладач від 2014 р.
У 2014 після Революції гідності, прийняли закон Про вищу освіту і ми вперше почали йти до європейських стандартів.
Вже не було спеціальностей із зірочкою.
Усі педагогічні професії систематизували і віднесли до галузі "Освіта". Відповідний запис почали робити у додатку до диплому. Всі студенти почали в школах проходити педагогічну практику. Все це записували у додаток. Кваліфікація у дипломі звучала відповідно до спеціальності. Магістр середньої освіти, чи дошкільної освіти...
Оскільки відповідно до європейських стандартів додаток є частиною диплому, то відповідно до державного класифікатора у розділі професійні права писали право обіймати посаду вчителя з повним записом вчитель і назва предмету.
Зважаючи що були випадки коли ВНЗ складали ОПП, але не враховували рівність вивчення предметів у ОПП та не враховували вимоги державного класифікатора, довелося вимагати записувати професійну кваліфікацію. І це було закріплено в законі Про освіту і введено в дію для вступників 2018 року.
Від 2021 року, можливо трохи помиляюсь.
Оновили вимоги до запису професійних прав.
І якщо ВНЗ не написав конкретно вчитель і назву предметів , вважається що людина не має доступу до професії.
Між іншим до цього так само було.

Hаписав: директор школи, Коментарів: 0, Новин: 0, 8 квітня 2023 20:11
В новині:
Тут грубу помилку зробили, коли сказали що тільки професійна кваліфікація дає право доступу до професії. Якщо почитати законодавство щодо видачі документів про вищу освіту, наказів МОНУ щодо заповнення додатка, законів про визнання документів громадян інших країн, там ясно написано, що професійні права - це право займати ту, чи іншу посаду. Тобто той самий доступ. Стосовно атестації.
Багато педагогічних ВНЗ пишуть в диплом відразу дві спеціальності.
Але відповідно до наказу МОН в додатку де галузь знань, повинні писати Освіта і тільки одну основну. Відповідно до цієї основної вчитель повинен атестуватися. Або відповідно за першою спеціальністю в дипломі.
Шлях до європейських стандартів не такий легкий, у ЄС дійсно не має професійної кваліфікації. Але спеціальність і спеціалізацію ніхто не відібрав. Все це в компетенції ВНЗ.
Взагалі керівникам та усім решта краще не акцентувати увагу на такому понятті , як професійна кваліфікація. Бо в жодному дипломі радянських часів і попередніх років не має такого слова.
Не можна питатися того, що у самих не має.
Тим більше, що це ніде не має значення.
Атестація йде по спеціальності.
Наявність відповідної освіти засвідчується, диплом бакалавра, магістра галузі середня освіта і назва спеціалізації.
Іншої педагогічної освіти у нас від 2015 року по суті не було.
Тобто проблем по суті не має.
Проблем шукають диверсанти, які уяви не мають скільки людей за останні роки отримали такі дипломи, вірні послідовники комунізму, а з ними вороги народу.
Все решту написали до мене.

Hаписав: Тернопільчани, Коментарів: 0, Новин: 0, 9 квітня 2023 21:07
В новині:
ВНЗ видає дипломи відповідно до сертифіката про акредитацію, який дійсний декілька років.

Крок в ліво, крок в право і диплом можуть визнати недійсним.

Ніхто і нічого у 2018 році не повинен враховувати.

5 років сертифікат дійсний і 5 років ВНЗ повинен випускати фахівців тільки з освітньою кваліфікацією.

Бажаємо вам мудрості.

Hаписав: Кияни, Коментарів: 0, Новин: 0, 10 квітня 2023 12:51
В новині:
5. Підставами для переоформлення сертифіката є: зміна найменування закладу вищої освіти; зміна місцезнаходження закладу вищої освіти; реорганізація закладу вищої освіти (юридичної особи), що має сертифікат про акредитацію, шляхом злиття або приєднання однієї юридичної особи до іншої; ліквідація або реорганізація, а також зміна найменування (місцезнаходження) структурного підрозділу закладу вищої освіти, що має сертифікат про акредитацію; зміни до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. "Деякі питання порядку оформлення сертифікатів про акредитацію (їх дублікатів)" Документ z1480-17, чинний, поточна редакція — Прийняття від 15.11.2017 Ніхто і нічого літом 2018 року не повен був переоформити.

Hаписав: Чернівчани в. Героїв Майдану, Коментарів: 0, Новин: 0, 22 квітня 2023 12:00
В новині:
Викладач шановні - це право працювати у ПТУ, коледжах, університетах.
Хоч у державному класифікаторі від 2010 року, не було кваліфікації вчитель, але тим самим викладачам у додатку - професійні права, було дозволено роботи запис відповідно до попереднього державного класифікатора. Вчитель середнього навчально-виховного закладу.
Тобто юридично це педагогічна освіта, а саме викладач, який має право працювати вчителем.
Щиро радимо, тим хто не має доступу до професії вчителя, трохи опустити крила.
І сумлінно виконувати свої обов'язки.
Бо останнім часом байдужість вчителів до виховання учнів зашкалює.

Hаписав: Директор школи, Коментарів: 0, Новин: 0, 22 квітня 2023 13:33
В новині:
Ви нічого не знаєте.
Казино, бари, ресторани - всі переорієнтувалися на студентів та підлітків.
Школа безсильна.
Педагогічна чи не педагогічна освіта.
Вчитель чи викладач.
Хто працював до тепер ті самі працюють і далі.

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Пані Валентина каже, що є велика потреба в кормі для собак і котів


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.