RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » «Тягнуть, їдуть, але розсипаються»: в яких умовах працюють працівники Чернівецького тролейбусного управління


Тролейбуси Чернівців щодня перевозять десятки тисяч пасажирів. Перед виходом на рейс, тролейбусний екіпаж проходить чимало процедур: від технічної перевірки машини до медогляду водія.

Про це йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".



В яких умовах живе і працює Чернівецьке тролейбусне управління – одне з найбільших комунальних підприємств міста? Кореспондент "МБ" відвідав ЧТУ та поспілкувався з працівниками.

Проситимуть сім мільйонів на дах

Перша локація підприємства, яку ми відвідали в супроводі заступника начальника тролейбусного управління Сергія Андрущака, – ремонтний цех. Це велика будівля, схожа на павільйон, з десятком воріт. Розташована вона посеред території ЧТУ на вулиці Комунальників. Тут цілодобово тривають роботи: звідусіль лунає стукіт молотків. Пилюка у світлі ранкових променів сонця то піднімається, по спадає. Старі "Шкоди" стоять на "ямах", а під ними тривають зварювальні роботи.






"Тут дах протікає, – каже Сергій Андрущак. – Ви собі не уявляєте, яка це велика проблема. Не тільки щодо незручностей для працівників. Основне – з точки зору їхньої безпеки. Уявіть собі, вони зварюють, а на вулиці сильний дощ. Всередині волого, всюди калюжі... Розробили кошторис ремонтних робіт, на них будемо просити у міськради сім мільйонів гривень".

Підходимо до розібраного "ЛАЗу", який Чернівці придбали у 2005 році. У салоні тролейбуса – нові, запаковані у поліетилен, пасажирські крісла. Заступник начальника цеху планових і ремонтних робіт Іван Томнюк порівнює цю машину із "шкодами". Каже, це не найкращі тролейбуси.



"Це низькопідлоговий "ЛАЗ", він їздив на тролейбусному маршруті №1, – каже чоловік. – За рамою цей тролейбус гірший, ніж "14-ка". Ці машини так гниють...".

Через те, що цей тролейбус менш витривалий за старі "шкоди", його намагаються відправляти на маршрути №1. Після реставрації цієї машини вона так і залишиться закріплена за цим рейсом.

"Ще чекаємо на скло. З понеділка буде фарба, тож ми його вже будемо доробляти", – розповів Іван Томнюк.

"1982-й рік випуску, але це супермашини!"

Поблизу 314-тої "шкоди", яка стоїть на ямі, працюють двоє механіків. Один із них проводить зварювальні роботи під тролейбусом. Іван Томнюк знайомить нас із працівниками: "Це наші найкращі хлопці".



– Не треба таке казати, бо ще перехвалите, – жартують робітники.

Демонструють елемент ходової. На шматку металу – тріщина.

– Ось подивіться, оце ми ремонтуємо постійно...



Щодня на ремонтну базу заїжджають 15-20 тролейбусів. Як правило, не з серйозними поломками.

– Тяга, кузов, рама... Це найосновніші речі, які в ходовій системі потребують догляду, – каже Іван Томнюк. – Нові тролейбуси заїжджають сюди лише для заміни масла, фільтрів. Були й випадки, коли у двох тролейбусів були з компресорами неполадки. Тепер почнуться проблеми з ходовою... Машинам приблизно п’ять років. Ми підіймали шворінь, там уже є маленькі "люфти". Будемо вже це робити скоро.

На думку керівника ремонтної бази, попри те, що популярні в Чернівцях "шкоди" є найстарішими, вони – найбільш надійні тролейбуси в місті.

"82-й рік випуску, але це супермашини! Ми лише їх підфарбуємо, відремонтуємо. Вони надійні для маршрутів №3 і №5, які пролягають через все місто. А ось нові тролейбуси "Дніпро" не дуже бажано випускати на ці маршрути. Там скло клеєне. Ви ж знаєте, яка у нас бруківка, – від вібрацій все може потріскати. Вони тягнуть, їдуть, але розсипаються", – каже працівник ЧТУ.




У сусідньому приміщенні розташована автомийка. Кожен тролейбус, який повертається з маршруту, щовечора вимивають всередині та зовні. Для цього у павільйоні є автоматизовані щітки для миття.




Окрім того, час від часу салони тролейбусів обробляють парою. Працівник ЧТУ продемонстрував нам, як це відбувається: за допомогою приладу Karcher він розпилював пару на вікна, стіни та стелю тролейбуса. Пара, за його словами, дозволяє більш ефективно вимити бруд із салону. Тим часом інший робітник за допомогою щітки, відра з водою та піни наводив "глянц" на підлозі.



Шукають на роботу водіїв і кондукторів

Одна з найбільших проблем ЧТУ – нестача водіїв, кондукторів та диспетчерів, розповів Сергій Андрущак. Навіть попри те, що зарплати на цьому комунальному підприємстві є достатньо високими, а ще ЧТУ забезпечує повним соціальним пакетом, тролейбусники постійно потребують нових кадрів.

Тому всіх охочих закликають влаштовуватись на роботу в тролейбусне управління. Людей, які не мають фаху, але бажають навчитися їздити тролейбусами, ЧТУ безкоштовно навчає. Крім того, в тролейбусному управлінні можна записатись до кадрового резерву за іншими професіями.
Охочі працевлаштуватися можуть звернутися за адресою: вулиця Комунальників, 12. Телефон 050 547 92 55.

Чернівчан стимулюють до безготівкової оплати проїзду

У тролейбусному управлінні закликають активніше сплачувати за проїзд безконтактно.

"Наразі всі тролейбуси обладнані стаціонарними або портативними валідаторами, за допомогою яких можна оплатити проїзд у розмірі чотирьох гривень, замість п’яти, готівкою", – нагадав Сергій Андрущак.




"ЧТУ заохочує розраховуватися за проїзд за допомогою валідатора. Для пасажира це економія коштів, бо квиток тоді коштує не п’ять, а чотири гривні. Під час карантину такий спосіб оплати ще й мінімізує контакт пасажирів та кондуктора, адже ви не торкаєтеся купюр", – повідомив заступник керівника ЧТУ.

"Зверніть увагу: якщо ви заходите в тролейбус і не бачите валідатора на поручні, то ви можете звернутися до кондуктора, який завжди забезпечений мобільним валідатором. Всі кондуктори пройшли спеціальний інструктаж, і якщо пасажир не знає, як користуватися валідатором, кондуктор підкаже", – додав він.

На запитання, наскільки зросла кількість пасажирів, які оплачують за проїзд безконтактним способом, С. Андрущак відповів:

"У рази збільшилась. Оплата за допомогою валідаторів стартувала рік тому, в жовтні. Якщо на початку сума проведених операцій з оплати проїзду на всіх валідаторах становила приблизно 100 гривень за день, то сьогодні ця сума доходить до п’яти-шести тисяч гривень", – додав він.

Що у планах в ЧТУ

Закупівля нового транспорту. Востаннє підприємство закуповувало тролейбуси приблизно чотири роки тому. Це були тролейбуси "Дніпро", які в колективі ЧТУ називають "батарейками" через те, що вони мають змогу курсувати на автономному ходу. Найближчим часом ЧТУ на тендері придбає п’ять тролейбусів, а також нові автобуси. Очікується, що останні можуть навіть замінити окремих автобусних перевізників на маршрутах.



Будівництво нових ліній. За словами в.о. начальника ЧТУ, в програмі розвитку ЧТУ є чимало планів щодо будівництва нових тролейбусних ліній. Скажімо, проєкт об’їзду Центральної площі (для того, щоб електротранспорт не стикався один з одним на початку вулиці Руської, пропонується "закільцювати" мережу на вулиці Шкільній). Серед планів – побудувати лінію через вулицю Хмельницького, а також з’єднати Коровію з Чернівцями тролейбусним маршрутом. Щоправда, на реалізацію цих проєктів у ЧТУ поки немає грошей.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Микола Кобилюк
2-11-2021, 18:05
Коментарів 0 Переглядів 5 611


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.