З першого січня 2021 року бригади швидкої допомоги приїжджають на виклики за новими правилами. Залежно від стану хворого, виклики поділяють тепер на: екстрені, критичні, непрофільні та неекстрені.
Як тепер працює швидка і до кого приїжджають обов'язково, дізнавалася кореспондентка molbuk.ua
Директор Чернівецького обласного центру екстреної медичної допомоги, Володимир Єленєв розповідає, що диспетчер екстреної медичної допомоги визначає стан пацієнта та за яких обставин здійснено виклик:
– Це зроблено для того, щоби було менше непрофільних викликів, щоби звільнити більше машин для екстрених та критичних викликів. От наприклад, критичний стан – це зупинка дихання, масивна кровотеча. Екстрені виклики – порушення свідомості, інфаркт або інсульт і стани, які можуть призвести до критичних.
Тепер бригада швидкої на виклик має приїхати за 10 хвилин. Якщо ж він екстрений, то до 20 хвилин. Якщо стався форс-мажорний виклик, час прибуття може затягуватися. Але такі випадки повинні складати не більше 25 відсотків від усіх.
Диспетчер оперативної служби Вадим розповідає, що ці нововведення для того, щоб пришвидшити приїзд бригади і відкинути випадки, які можуть зачекати і не потребують негайної допомоги.
– Відповідальність за здоров`я людини лежить не лише на медиках, а й на самому пацієнті. Якщо у людини немає сімейного лікаря, то у такій ситуації будемо вже розбиратися на місці, – зауважує Вадим.
ДовідкаКритичний стан – це стан, який загрожує життю людини. Симптоматика: відсутність дихання або неефективне дихання, сильна кровотеча, стани, зумовлені впливом зовнішніх чинників. У такому випадку медики повинні приїхати за 10 хвилин.
Екстрені виклики – це такі, якщо вчасно не надати допомогу, стан пацієнта може погіршитися до критичного. До них належить підозра на інфаркт або інсульт. Час прибуття медиків – 20 хвилин.
Неекстрені виклики – пацієнт перебуває не у важкому стані, але терміново потребує огляду сімейного лікаря. Наприклад, є підозра на запалення легень, підвищення або пониження артеріального тиску. На такі виклики лікарі приїжджатимуть за можливості, тобто тоді, коли зможуть.
Непрофільна допомога – це коли людина не потребує термінової медичної допомоги, огляду лікаря. У таких випадках диспетчер буде консультуватися із сімейним лікарем, і вже разом вони визначатимуть, як діяти.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
23-01-2021, 19:10
0
4 678