RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Яке сьогодні свято відзначають за церковним календарем

23 Сб. Ап. Симона Зилота. Мч. Ісихія Антиохійського. Мчч. Алфія, Кипріана, Онисима, Єразма, Ісихія.

Святий апостол Симон Зилот

Яке сьогодні свято відзначають за церковним календарем


Святий Апостол Симон Кананіт, пам'ять якого святкується Православною Церквою двічі на рік: 10 травня і 30 червня, був родичем і учнем Христовим з числа 12-ти Апостолів. Походить він з Кани Галілейської чому й називається в історії Кананітом або Зилотом (з грецької ревнитель закону) бо відрізнявся особливою ревністю до закону (Дії 1-13).
Читання першого Святого Євангелія від Матфея на літургії в день пам'яті цього Святого Апостола благовістить нам про братів Господа по плоті. Серед них названо в Святому Євангелії і Симон (Мф. 13, 54-58).
Ось що благовістить нам Святе Євангеліє: "І, прийшовши (Ісус) вчив їх у синагозі їхній, так що всі дивувалися і говорили: звідки в нНьому премудрість ця і силаи. Чи Він не син теслі? Чи неЙого Мати зветься Марією і брати Його Яків та Іосія, і Симон, і Юда? І сестри Його чи не всі між нами? Звідки ж у Нього це все?(Мф. 13, 54-56).



Батько Святого Апостола Симона та інших братів і сестер Христових по плоті праведний Йосиф (пам'ять 26 грудня), Обручник Пресвятої Діви Марії, походив з царського роду Давидового, був нащадком Святого Царя псалмоспівця (пам'ять 26 грудня) і сина його Святого Царя і пророка Соломона. За станом своїм батько Симона Йосиф належав до простих ремісникам, був теслею і здобував щодня прожиток працями рук своїх. До 80-річного віку він жив в чистоті й святості як простий, але чесний і доброчесний трудівник і мав у шлюбі з Саломією чотири сини і дві дочки.
Після смерті дружини своєї Саломії Йосиф, батько Симона жив багато років вдівцем, і в цьому смиренному положенні застало його обрання Промислу Божого. Він удостоївся великої честі бути зарученим з Найчистішою Дівою і бути служителем великої таємниці, прихованої від вічності.
Святий Епіфаній Кіпрський Єпископ (403 р.), пам'ять якого 12 травня і 7 листопада, каже, що Йосиф при зарученні з Пресвятою Дівою був вдівцем і мав 80 і навіть більше років: "Померла жінка його після багатьох років, будучи вдівцем, він приймає Марію, маючи від роду 80 або більше років ". Потім той же Святий Епіфаній так називає дітей Йосифа і Саломії: "Яків, Іосія, Симон, Юда - сини; Марія і Саломія - дочки" - і зауважує, що про них згадується в Святому Євангелії під іменем братів і сестер Господа. Так, за вказівкою Святого Апостола і Євангеліста Матфея та інших вчителів Церкви, Святий Апостол Симон Кананіт є третій уявний брат Господа по плоті, або краще сказати по спорідненості.
Спочатку Симон, як і два інших брата його Іосія (Варсава) (пам'ять 4 січня) і Юда (Леввей, Фадея і Варсави) (пам'ять 19 червня) вдчували до Господа і брата свого небратолюбність. Коли Йосиф став ділити свою землю між дітьми, народженими від померлої дружини, то побажав дати частину і Господу Ісусу, народженому надприродньо Святою Дівою Марією. Але три сина, в тому числі і Симон не хотіли цього і тільки четвертий син Яків (пам'ять 23 жовтня) прийняв Господа у частину свою.

Є передання, що на шлюбі в Апостола Симона Кананіта в Кані Галілейській Господь наш Ісус Христос створив перше своє чудо, перетворивши воду на вино про що і сказано в Євангеліє від Іоана Богослова (Ін. 2, 1-9). Побачивши чудо, здійснене Господом на весіллі в Кані, Симон запалав ревнощами до Господа і так увірував у Христа, що послідував за Спасителем, не дивлячись на те, що тільки що одружився. Так, знехтувавши все мирське, Симон пішов за Христом, як сказано, "уневістити душу свою Безсмертному Жениху".
Пізніше в Кані, де сталося перше чудо Боже, Святою рівноапостольною Царицею Єленою (пам'ять 21 травня) була побудована церква.
Прийнявши після Вознесіння Христового Святого Духа, що зійшов у вогненних язиках, ревнитель закону Христового Апостол Симон проповідував віру в Юдеї, а так само в Едессі, і Сванетії, в межах осетин і в Абхазії - в місті Севастії, нинішньому Сухумі. У місцях Іверійской землі Апостол Симон був разом зі Святим Андрієм Первозванним, пам'ять якого 30 листопада і 30 червня. Крім того, Апостол Симон Кананіт мандрував зі словом спасіння в Єгипет, Кірін, Мавританію, Лівію і Британію.

З житія Святого Апостола Андрія Первозванного, між іншим, видно, що він, вирушивши з Єрусалиму в третій раз на проповідь Євангельську з деякими супутниками, попрямував до Едесси; там у князя тієї землі на ім'я Авгар залишився Святий Апостол Фадей із числа 70-ти ( пам'ять 4 січня, 21 серпня). Князю Авгарю повернув він покладанням рук здоров'я душевне і тілесне. З іншими ж супутниками Святий блаженний Апостол Андрій вирушив у міста і села, і скрізь він і Апостол Симон повчали народ і творили чудеса іменем Христа.
Нарешті, вони, пройшовши через Каппадокію і приморське місто Трапезунд, досягли землі Іверської і пройшли частину області триалетської, до річки, званої Чорохі, безперешкодно проповідуючи Христа Спасителя. Апостоли, в числі яких був і Симон Кананіт, відвідали тут гористу Сванетію за князювання якоїсь жони, яка прийняла їх проповідь і хрестилася. Тут залишився Святий Матфій (пам'ять 30 червня і 9 серпня), а Апостоли Андрій і Симон Кананіт проникли глибше в гори, в межі осетин, і досягли міста, званого Фостофор, де знаменнями їх багато хто з язичників звернулися до Христа. З Осетії Апостоли спустилися до Абхазії і зупинилися в місті Севастії, нині Сухум, жителі якого з радістю прийняли слово Боже. Блаженний Андрій залишив у цьому місті Апостола Симона Кананіта, а сам вирушив вздовж Помор'я в землю джігитів, родинних абхазцям горян.

Так першими просвітителями у вірі Христовій країни Іверської обрані Богом Святі Апостоли Андрій Первозванний і брат Господній по плоті Симон Кананіт. Він то і залишився в абхазькій місцевості, в місті Сухумі, для утвердження Євангельської проповіді в настільки дикої і невідомої йому країні як агнець Божий посеред вовків. Проповідь Апостола Симона була в 55 році по Різдві Христовому, тобто через 20 з лишком років після Вознесіння Христового. Відомо, що Святий Апостол Симон трудився в печері в ущелині річки Псиртсхі, поблизу Нікопсіі, в околицях сучасного місця Новий Афон.
Як саме і чи довго проповідував Святе Євангеліє в Абхазії Апостол Симон Кананіт літописи не пояснюють, але відомо, що Святий Апостол Симон прославляв Христа Спасителя багатьма чудесними знаменнями і Божественне вчення, проповідуване ним, почало приносити рясний плід віри в народі. За те ополчився на нього ворог роду людського і Апостол Симон піддавався незліченним скорботам і гонінням. А під час жорстокого переслідування християн, піднятого за часів Грузинського царя-язичника Адеркія (Аркадія), увінчаний був Апостол Симон Зилот мученицьким вінцем і похований неподалік від своєї печери, на березі річки Псиртсхі, що в 20 верстах від Сухумі.
У деяких виданнях ("Житія всіх Святих", Іоанн Бухарєв, Москва, 1900 р.) сказано, що Апостол був розп'ятий на хресті в Британії, де нібито і був похований, але це помилкова думка. Мощі Святого Апостола Симона Кананіта і тепер приховані в Абхазії під спудом в храмі його імені.

Після жорстоких гонінь християни, ховалися в горах, лісах, де збиралися разом на молитви і поминали всіх замучених язичниками та іудеями християн як первомучеників. Незабаром і могила Святого Апостола Симона стала предметом їх глибокого поклоніння і шанування. Потім літописи говорять, що в IV столітті після Різдва Христового на місці поховання Апостола Симона була побудована в ім'я його церкву, а в VI столітті світло Христового вчення почало тут оселятися міцніше, з усією силою віри, яку наступні покоління християн переймали і розповсюджували далі. Кинуте Святими Апостолами насіння слова Божого почало успішно приростати і благотворно поширюватися, так що і Антіохійський і Константинопольські Патріархи, в силу зміцнення і розширення християнства в Абхазії, задовольняючи прохання і духовні потреби новопросвічених мешканців цієї землі, стали призначати сюди самостійних Єпископів. З відомих в той час єпископів і пресвітерів історія Християнської Церкви вказує Євстафія - єпископа Севастійського (пам'ять 29 березня), тобто Сухумського, відомого аскета і подвижника, і пресвітера Аерія того ж міста.

Так, навіть на Першому Вселенському Соборі, в 325 році, був присутній єпископ пицундськая, Стратофіла і Домнос, єпископ Трапезундський. Головним же містом перебування знову затвердженої церковної ієрархії в Абхазії стало місто Піцунда, поблизу того ж міста Сухумі. З половини VI століття Абхазька Церква вже мала автокефальне управління. Відомо, що Абхазька Церква, як Автокефальна була представлена на Нікейському Вселенському Соборі в VIII столітті, в 787 році, в особі Піцундською єпископа, католікоса Абхазького.
В XI столітті, за царювання Святого Абхазо-Імеретинського Царя Давида (1098 - 1130), пам'ять якого 27 січня, весь абхазький берег був покритий квітучими містами і монастирями, а прилеглі гори укріплені замками і церквами. Так, віра Християнська зробилася панівною на цій благословенній землі і Свята Церква прославляє Апостола Симона Кананіта як вчителя, який поклав в душах правовірності християн вчення премудрості Божої.

Зі сказаного видно, що проповідь Святого Апостола Симона Кананіта принесла для Абхазії, Осетії і всієї Іверії самі благотворні плоди. Але, пізніше, за гріхами людей або ж по незвіданій волі Божій, вся ця велич і краса з часом змінилися.
Після завоювання турками абхази зреклися християнства, прийняли іслам і багато християнських храмів, в тому числі і храм Святого Апостола Симона Кананіта зруйнували. Доказом світлого минулого залишилося лише те, що в найглибших ущелинах Кавказу, Абхазії, Осетії і всієї землі Іверської збереглося безліч руїн монастирів, храмів без куполів і інших живих свідчень древньохристиянського благочестя, до яких горяни досі ставляться з побожною пошаною, незрозумілою для них самих.

Місце поховання Святого Апостола Симона Кананіта завжди було у місцевих мешканців в особливому шануванні. Його могила і зруйнований Симоно-Кананітскій храм, під спудом якого перебуває і тепер нетлінне тіло Святого Апостола Симона, залишалося для всієї Грузії і Абхазії головним і вказівним маяком Христової віри й просвічення.


Мучеників Алфія і Кипріана


Ці святі Христові мученики походили з Італії. З них Алфій, Філадельф і Кипріян були синами італійського князя, і їх наставив в християнській вірі і хрестив якийсь Онисим. У той час з Риму було надіслано в їх країну веління розшукувати християн, і коли виявилося, що вони християни, то їх разом з Онисимом, Еразмом і іншими чотирнадцятьма християнами відправили в Рим до імператора Лікінію. За велінням останнього Онисима поклали на груди величезний камінь, від чого він і помер. Еразм ж і іншим чотирнадцяти святих мучеників відсікли мечем голови, а Алфій, Філадельф і Кипріян були відправлені в Селевкію і там страчено за віру у Хріста.

Повну версію православного календаря на 2020 рік можна переглянути тут

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
23-05-2020, 09:00
Коментарів 0 Переглядів 1 203

Теги -
У Чернівецькій області переходи громад до ПЦУ відбуваються менш інтенсивно, ніж у сусідніх областях

За попередньою інформацією ДТП з потерпілими.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.