За 5 місяців 2019 року у м. Чернівці було зафіксовано близько 100 випадків розкрадання кабелів і операторського обладнання, а також їх пошкодження. У результаті – сотні людей по всьому місту випробували перебої в роботі інтернету. Збитки оцінюються десятками тисяч гривень. У більшості випадків причиною став кримінальний фактор і робота комунальних служб.
Здавалося б, часи 90-х, коли люди сотнями метрів різали мідні кабелі і здавали їх в скупку, вже пройшли. Але за статистикою "стара звичка" залишилася, і кількість таких інцидентів стабільно висока. Протягом останніх двох місяців навіть є тенденція до їхнього зростання. Так, 14 лютого о 04.00 черговими співробітниками служби технічної підтримки компанії "Лангейт" під час моніторингу цілісності кабельної структури компанії було виявлено пошкодження абонентських кабелів в районі вул. Проспект Незалежності. Прибувши на місце події, представники провайдера спільно з працівниками відділу розшуку Шевченківського ВП Чернівецького відділу поліції ГУНП обстежили прилеглу територію і в під’їзді житлового будинку помітили підозрілого громадянина. Співробітники поліції запропонували чоловікові зупинитися, на що він відреагував неадекватно, намагався чинити опір та був затриманий. При огляді сумки було виявлено 250 метрів порізаного дроту і ножиці по металу. Підозрюваного, 36-річного чоловіка передали слідчо-оперативній груп. За фактом події відкрито кримінальне провадження.
На певний час проблему вирішено, однак, на жаль, це не єдиний бажаючий "легко заробити" незаконним шляхом. Згідно з оцінками таких випадків, приблизно 65% інцидентів із кабелями і операторським обладнанням – це просто бажання заробити на продажу металу. З огляду на те, що в сучасних лініях зв’язку кольорових металів залишається все менше і менше, це виглядає вкрай дивно і нерозумно.
Для боротьби з таким вандалізмом чернівецькі оператори використовують найрізноманітніші схеми. Наприклад, в "Langate TM" кабельна мережа цілодобово моніториться, що дозволяє негайно і точно визначити місце її пошкодження. При отриманні сигналу про обрив зв’язку із клієнтським обладнанням, оператори контактного центру визначають характер пошкодження, та у разі підозри на правопорушення зв’язуються з правоохоронними органами. Всі кримінальні справи, де вина підозрюваних доведена, передаються в суд.
26-02-2020, 13:30
0
2 061