Реставратор з Чернівців Володимир Краснов відновлює у Художньому музеї ікону "Страшний суд".
Її розміри вражають: довжина – майже чотири з половиною метри, ширина – два, йдеться у публікації "МБ".
Завідувач науково-реставраційного відділу Володимир Краснов показує фото величезного полотна та окремих фрагментів, над якими вже почав працювати. Відреставрувати ікону повністю майстер планує за рік-два.
"Ікона "Страшний суд", ймовірно, була написана до початку ХХ століття, хоча це не точно. Вона може бути і значно давнішою. Її автор невідомий. Виявили ікону в церкві села Усть-Путила на Путильщині, музей придбав її. Тодішня директорка Тетяна Дугаєва оформила всі документи. Ікона була згорнута в рулон і тривалий період зберігалася у фондах. Вона дуже велика: довжина – чотири метри 40 сантиметрів, а ширина – два метри. Це найбільша ікона, яку я відновлював", – пояснив реставратор.
Аби відродити ікону "Страшний суд", реставратор використовує лупу, мікроскоп, скальпель.
"Це дуже складна і копітка робота.Ікона перебуває у вкрай занедбаному стані,є чимало проривів. Загальні втрати полотна і фарбового покриття становлять майже 30 відсотків. Роблю все за спеціальною технологією, як навчали відомі реставратори. В мене найвища перша категорія, тому єдиний на Буковині маю доступ до найскладнішої реставрації. До такої належить і відновлення цієї ікони", – запевнив пан Володимир.
Для реставрації ікони майстер використовує цигарковий папір, осетровий клей, спеціальний лак, різні антисептики. Під мікроскопом обстежує кожен міліметр полотна, записує все у паспорт. А до того, що збереглося, не має права навіть торкатися. Втрачені місця відновлюю буквально крапочками тонесенькою кісточкою – як циганська голка. Необхідно максимально зберегти ікону.
Володимир Краснов відреставрував понад 300 старовинних картин та ікон, зокрема майже 200 – у художньому музеї.
У музеї є вже одна ікона "Страшний суд", яку знайшли на Заставнівщині. Її розміри значно менші. Вона відреставрована і висить у залі для огляду відвідувачами.
На кожну ікону та картину, які реставрують, у музеї заводять паспорт. Туди записують усі дані: хто автор, звідки вона, в якому стилі написана, в якому столітті, який матеріал використано, які втрати й інше. Проводять фотофіксацію полотна з обох боків та окремих фрагментів і "рентген" червоними ультрапроменями. Бо інколи під ним знаходиться ще одна прихована робота.
З біографіїВолодимир Краснов народився 19 лютого 1950 року в Чернівцях.
Член Національної спілки художників, заслужений працівник культури України. Має першу категорію художника-реставратора станкового олійного і темперного живопису.
У 1984 році закінчив Харківський художньо-промисловий інститут, був завідувачем кафедри реставрації творів мистецтва цього закладу.
Працював у Харківському філіалі державних науково-дослідних реставраційних майстерень та Харківському художньому музеї.
Із 2003 року – завідувач науково-реставраційного відділу Чернівецького художнього музею. Відновив майже 300 старовинних ікон і картин.
Краснов також професійний художник, пише власні роботи.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
23-02-2020, 21:04
0
1 776