RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Невідома Буковина: як кінні омнібуси розвантажували трамваї

Невідома Буковина: як кінні омнібуси розвантажували трамваї

Віденське омнібусне товариство 4 червня 1905 року уклало угоду з Чернівецьким магістратом на організацію руху кінних омнібусів по місту і в Садгору. Закупили 12 омнібусних карет і коней, мережі розбили на зони.

Вартість проїзду в межах однієї зони становила 12 геллерів, на довгих ділянках (наприклад, від цвинтаря до річки Прут) – 16, а до Горечі – 36.



"Омнібуси у Чернівцях почали курсувати від вівторка сего тижня на просторі Ринок – касарні оборони краєвой і Ринок – Цвинтар. А в найблисших днях має бути отворений рух омнібусами на просторах Цецина – Рош – Прут, дворець желізничий – Садагура. На всіх лініях має курсувати 14 возів названих числами від 1 до 15, а число 13 пропущено, бо оно після людових забобонів нещасливе", – повідомляла газета "Буковина" 28 липня 1905 року.

Омнібуси були переповнені людьми. Помітно пожвавішала місцевість на горі Габсбургів у районі Резиденції, де вечорами грав військовий оркестр. Омнібуси возили відпочивальників на річку Прут, трохи розвантаживши трамваї.

Невідома Буковина: як кінні омнібуси розвантажували трамваї


Наприкінці серпня з Відня прибули нові карети. Тут на даху було більше сидячих місць. Омнібуси почали їздити по вулицях Університетській, Руській, до парку Фольксгартен (нині Центральний). У вихідні можна було проїхатися від центру міста до лісу на Горечі. Із сьомого вересня відкрився омнібусний рух до Садгори.

Міські візники бачили в новому виді транспорту сильного конкурента. Вони обливали пасажирів багнюкою, кидали каміння у вікна. Отож згодом з’явилися закриті карети – безпечніші для пасажирів.

На підйомах коні ледь тягнули перевантажені карети і дуже стомлювалися. Їх спеціально підковували, а на карету встановлювали гальма. Хоча і це не допомагало – взимку припинили рух на крутих маршрутах.

До літа 1906 року збереглася лише одна омнібусна лінія – від моста через річку Прут до Садгори. Вона існувала до 1914-го.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Надія Будна
11-12-2019, 22:00
Коментарів 0 Переглядів 1 349

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Вранці температура повітря становить -1°


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.