RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Невідома Буковина: як кінні омнібуси розвантажували трамваї

Віденське омнібусне товариство 4 червня 1905 року уклало угоду з Чернівецьким магістратом на організацію руху кінних омнібусів по місту і в Садгору. Закупили 12 омнібусних карет і коней, мережі розбили на зони.

Вартість проїзду в межах однієї зони становила 12 геллерів, на довгих ділянках (наприклад, від цвинтаря до річки Прут) – 16, а до Горечі – 36.



"Омнібуси у Чернівцях почали курсувати від вівторка сего тижня на просторі Ринок – касарні оборони краєвой і Ринок – Цвинтар. А в найблисших днях має бути отворений рух омнібусами на просторах Цецина – Рош – Прут, дворець желізничий – Садагура. На всіх лініях має курсувати 14 возів названих числами від 1 до 15, а число 13 пропущено, бо оно після людових забобонів нещасливе", – повідомляла газета "Буковина" 28 липня 1905 року.

Омнібуси були переповнені людьми. Помітно пожвавішала місцевість на горі Габсбургів у районі Резиденції, де вечорами грав військовий оркестр. Омнібуси возили відпочивальників на річку Прут, трохи розвантаживши трамваї.

Невідома Буковина: як кінні омнібуси розвантажували трамваї


Наприкінці серпня з Відня прибули нові карети. Тут на даху було більше сидячих місць. Омнібуси почали їздити по вулицях Університетській, Руській, до парку Фольксгартен (нині Центральний). У вихідні можна було проїхатися від центру міста до лісу на Горечі. Із сьомого вересня відкрився омнібусний рух до Садгори.

Міські візники бачили в новому виді транспорту сильного конкурента. Вони обливали пасажирів багнюкою, кидали каміння у вікна. Отож згодом з’явилися закриті карети – безпечніші для пасажирів.

На підйомах коні ледь тягнули перевантажені карети і дуже стомлювалися. Їх спеціально підковували, а на карету встановлювали гальма. Хоча і це не допомагало – взимку припинили рух на крутих маршрутах.

До літа 1906 року збереглася лише одна омнібусна лінія – від моста через річку Прут до Садгори. Вона існувала до 1914-го.

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Надія Будна
11-12-2019, 22:00
Коментарів 0 Переглядів 1 372

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.