В Україні набув чинності закон про правила перевезення дітей в автотранспорті. Водіїв, які перевозять дітей (віком до 12 років і зростом менше 145 см) не в спецзасобах, будуть карати штрафом у розмірі 510 гривень. У разі виявлення повторного порушення доведеться сплатити 850 гривень. Це стосується усіх транспортних засобів, окрім громадського.
І хоча закон дбає про безпеку дітей, деякі батьки з ним не згодні. Також не до вподоби нововведення і водіям таксі, йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".
Кореспондентка "МБ" поспілкувалася з водіями таксі та дізналася їхню думку щодо нових правил перевезення дітей.
"Автокрісло має бути, але не в таксі"Пан Василь працює в одній із чернівецьких служб таксі. Неохоче говорить про новий закон. Та все ж каже, що, певно, буде купувати дитяче автокрісло, якщо будуть штрафувати.
Пан Юрій каже, що про цей закон вперше почув від кореспондентки "МБ". Слухає про розмір штрафу і дивується.
– Ну, взагалі це непогано для дітей, так за законом має бути, в цілях безпеки. Так завжди мало бути, просто за це не штрафували. Для маленьких дітей таке автокрісло має бути, але не в таксі, а в "приватників". Бо для таксі це не рентабельно, незручно це. Для "приватників", які мають своїх дітей, це обов’язково має бути, а для таксистів це нереально. Я так розумію, що у нашій країні там на "горі" – всі "з привітом", – обурюється пан Юрій.
Він додає, що за роки роботи в таксі його ніколи не питали про дитяче автокрісло. І різниці в тому, будуть дитину перевозити в автокріслі чи на руках у батьків, пан Юрій не бачить.
"Вже замовив автокрісло"А от пан Андрій каже, що новий закон повністю підтримує і вже замовив дитяче автокрісло.
– Моїй дитині рік і 4 місяці, тому в вже замовив в Інтернеті автокрісло і заодно на роботі знадобиться. Бо в Німеччині, зокрема, це нормальне явище, просто в нас це правило ігнорувалося. Це ж безпека дитини і гарантія, що вона виживе, якщо, не дай Боже, станеться ДТП, – каже пан Андрій.
Він додає, що за 16 років роботи у службі таксі були випадки, коли зверталися батьки з питанням, чи немає дитячого автокрісла.
– У таких випадках я казав звертатися в службу і замовляли машину з автокріслом, – додає пан Андрій.
"Це безпечно і зручно"У соцмережах розгорілася дискусія про новий закон. Деякі користувачі не розуміють, що це за спецзасоби. Інші кажуть, що це просто в когось із чиновників є завод із виготовлення автокрісел.
Та є люди, які підтримують закон і вважають його правильним.
Інна Шпак одразу після народження синочка придбала люльку для перевезення дитини в машині.
– Зараз синочку 4 місяці, він їздить у люльці пристебнутий на задньому сидінні, поки я за кермом. Це ж безпека дитини. По-друге, це зручно для самих батьків. Коли я їду кудись сама, то кладу його в люльці на заднє сидіння і не хвилююся через те, що він може випасти, – каже Інна.
У пресслужбі управління патрульної поліції в області пояснюють: щойно закон набув чинності, поліцейські мають право штрафувати за порушення правил перевезення дітей.
– Наразі в Україні вже є кілька випадків, коли штрафували водіїв за перевезення дітей не в спецзасобах. В області поки нікого не штрафували. Наразі поліцейські обмежуються попередженнями, – повідомила прессекретарка управління патрульної поліції Юлія Замерзляк.
Вона пояснила, що спеціальні засоби – це люльки та дитячі автокрісла для маленьких дітей і бустери дошкільнят та школярів.
Дитячі автокрісла коштують від 1500 до 11 тисяч гривень. Ціна залежить від фірми, наповнення, товщини конструкції, кількості ременів, розмірів.
Бустер коштуватиме від тисячі до 4 тисяч гривень.
Також різновидом спецзасобів для перевезення дітей є трикутник-адаптер. Він має вигляд, як накладка на ремені, що забезпечує їх фіксацію. Адаптер рекомендований дітям від 10 років та вага яких більша за 36 кг. Ціна такого трикутника – від 60 до тисячі гривень.
Як обрати дитяче авто крісло:- потрібно враховувати вік, вагу й інші фізіологічні особливості малюка;
- вибирати дитяче автокрісло варто з урахуванням конструктивних особливостей автомобіля;
- якщо ви плануєте транспортувати дитину в кріслі поза автомобілем, практичним варіантом стане люлька з ручкою;
- звертайте увагу на наявність додаткової захисної вкладки в області голови, яка убезпечить дитину від бічних ударів;
- замки-пряжки внутрішніх ременів повинні бути такими, щоб маленька дитина не змогла самостійно їх розстебнути під час руху авто;
- м’які і щільні накладки на ремені безпеки здатні запобігти травмуванню м’яких тканин в зоні зіткнення при різкому гальмуванні;
- при виборі дитячого автокрісла від 1 року варто звернути увагу на зручність трансформацій спинки. Функція регулювання спинки дозволяє чергувати періоди сну-неспання під час поїздок на далекі відстані;
- при визначенні ширини сидіння варто враховувати товщину теплого верхнього одягу, адже гаджет зазвичай купується не на один місяць, і важливо забезпечити комфорт дитини під час поїздок в холодну пору року;
- обирайте знімні конструкції – це дозволить легко зняти чохол. Випрати його і накласти назад на девайс;
- при виборі автокрісла або бустера варто віддати перевагу багатошаровій конструкції (металевий каркас, поліуретановий або пінопластовий прошарок, м’яка вкладка з ортопедичними властивостями, текстильне покриття);
- високі бічні стінки і підлокітники забезпечують додатковий захист під час поворотів.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
30-11-2019, 23:10
0
5 527