Вони повинні були носити спеціальні мундири. Тих, що запізнювалися на роботу, штрафували.
З першого червня 1901 року в Чернівцях запровадили нові службові правила для персоналу трамвая. Кожен, хто наймався на роботу, повинен був мати австрійське громадянство, бути не молодшим 21 року, здоровим, добре вихованим, подати документи про освіту. Вагоноводи і кондуктори здавали спеціальні екзамени у присутності керівника служби руху. Вони носили спеціальні мундири.
Працівників могли звільнити за "п’янку, грубу образу пасажирів, заподіяння шкоди майну, порушення правил безпеки, невиконання службових інструкцій". За запізнення на роботу штрафували. Усе речі та предмети, знайдені у вагонах, повинні були здавати на зберігання. Персонал також був зобов’язаний турбуватися про чистоту вагонів.
У лютому 1902-го трапилася аварія, про яку писала газета "Буковинер Нахріхтен": "Вчора о 7 год. вечора в моторного вагона № 5 відмовили гальма, і він, розігнавшись з повною силою, долетів до Рингплацу (Центральна площа), де сильно вдарився в моторний вагон № 10. Буфери та віконні шибки обох вагонів розбилися. Пасажири залишилися цілими".
Ще одна аварія трапилася у липні 1907 року. "Страшна пригода сталася в Чернівцях дня 23 около 7-ої години вечером на ул. Зелізничій , котра дуже стрімко спадає в сторону до Прута. В місці, де ся улиця найбільше стрімна, пукла гальма при трамваю електричним, котрий повен пасажирів, їхав у сторону до двірця, – повідомляла газета "Буковина". – Вагон почав котитися зі шаленою скоростию в долину і коло бровару Штайнера наїхав на віз селянина Стефана Богатира з Банилова Волоского та розбив його на дрібні куски. Кінь впав під колеса трамваю і згинув на місци, а Богатиря так тяжко покалічило, що його ледви ще живого відставлено до шпиталю. Богато осіб, що їхали в трамваю, вискакували зі страху і при тім трохи потовклися".
За інструкцією, персонал трамваю не повинен був працювати більше ніж 11 годин протягом дня, хоча доводилося їздити і по 13-15 годин.
26 липня 1909 року на спуску до вокзалу сталася ще одна серйозна аварія. Зіштовхнулися два вагони, збили фуру з кучером, постраждало багато пасажирів.
У 1913 році затвердили нові інструкції для персоналу трамвая. Працівники повинні були обов’язково виконувати вказівки начальників, мати кишенькові годинники, що показують точний час, бути люб’язними з пасажирами. Забороняли паління та розпивання спиртних напоїв на роботі. Зупинятися треба було лише на зупинках.
Цікаві факти*Холодної пори року у вагонах працювали електропічки, які встановлювали під сидіннями.
*У 1906 році придбали два літні відкриті вагони, де вміщалося по 80 пасажирів. Вони їздили до річки Прут.
*Влітку 1907 року завершили будівництво другої трамвайної колії від парку Франца-Йозефа (Соборної площі) вниз через центр міста до пивоварні Штайнера. Замовили чотири засклених вагони нової конструкції в австрійському місті Грац.
*У 1908 році трамвайна лінія була продовжена у бік моста через річку Прут. Планували продовжити її до Садгори, однак не вистачило коштів. На той час у депо було 18 моторних і 4 причіпних вагони.
*У 1912 році на розширення мережі трамвайних ліній виділили два мільйони крон. Передбачалося збудувати колії до залізничної станції Жучка, кладовища на Руській., Резиденції митрополитів.
*Багато пасажирів не брали квитків у кондукторів, а оплачували частину проїзду чайовими.
*25 жовтня 1919 року на засіданні примарії ухвалили рішення про муніципалізацію трамвая. Місто мало 92 відсотки акцій.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
13-11-2019, 22:00
0
2 080