Щотижня до редакції "МБ" звертаються читачі, обурені діями "Чернівцігазу": одним відключили газ у багатоповерхівці і не пояснюють причини, іншим надіслали платіжку про борг, якого немає.
"МБ" зібрав найпоширеніші запитання щодо газопостачання. Їх коментували прессекретарка "Чернівцігазу" Вікторія Голодняк та начальник Чернівецького відділення "Чернівцігазу" Сергій Козар.
"Наш будинок відключили від газу. Газовики пояснюють, що це зробили через сусіда, у якого борги за газ. Не підключать, доки він не сплатить борг. І тепер весь багатоповерховий будинок залишається без газу".Припинення газопостачання в багатоповерхівках відбувається виключно з технічних причин, тобто коли є витоки на внутрішньобудинкових мережах. Щодо боржників, то відключення споживачів, в яких є заборгованість, відбувається в індивідуальному порядку. Наші фахівці потрапляють в квартиру боржника і там перекривають газ. Роблять це лише точково, а не відключають увесь стояк.
Якщо газ у будинку відключили, за роз’ясненнями потрібно звертатися у Центр обслуговування клієнтів за адресою: вулиця Головна, 243.
“Мені прийшло повідомлення про заборгованість і попередження про відключення газу. Але жодного боргу у мене немає, бо справно щомісяця сплачую за газ. Чому нарахували борг?” Найчастіше проблема з боргом виникає через те, що споживачі не повідомляють вчасно показники лічильника – щомісяця з 1 до 5 числа. Тоді спеціальна програма самостійно розраховує споживання.
У нас немає контролерів, які щомісяця збирають у будинках показники. Вони можуть раз на пів року звірити контрольні показники. Наголошую, що повідомляти показники мають самі споживачі.
Споживач, якому нарахували борг, також повинен надати показники лічильника, сфотографувавши його. Але якщо у людей немає такої можливості, тоді потрібно написати заяву, щоби контролер прийшов і зняв контрольні показники лічильника.
Отримавши повідомлення про борг, споживач повинен привести розрахунки у відповідність, а не ігнорувати повідомлення.
Якщо не повідомляють показники лічильника, борг нікуди не зникає. Тому і газопостачання можуть відключити. Адже це роблять на основі доручень на відключення "Чернівцігаз Збуту". Навіть якщо у вас немає боргу, а газ відключили, все одно доведеться сплачувати за підключення, тому що людина порушила умови договору. Це обійдеться від 1050 до 2400 гривень.
"У нашій багатоповерхівці відключили газ без жодних пояснень. Звертаємося у "Чернівцігаз", а там нічого не кажуть. Ми вже кілька днів без газу, чому відключили і коли його ввімкнуть?” У 2018 році втратив чинність наказ "Укргазу" про обов’язкове технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж силами газорозподільних підприємств. Із тарифу за газопостачання вилучена ця частина. Внутрішньобудинкові мережі мають утримувати або співвласники, або управлінські компанії.
Якщо є аварійні виклики, аварійна служба відключає газопостачання, а ось ремонтне обслуговування здійснюють без відповідних договорів про обслуговування внтурішньобудиникових мереж. Тому мешканці або управлінська компанія мають укласти договір на обслуговування внутрішньобудинкових мереж. Це можна зробити не лише з "Чернівцігазом", а й із будь-якою компанією, яка має ліцензію.
За номером "1580" можна дізнатися причину відключення газу, а ось щоби дізнатися про дії надалі, представнику будинку або управителю необхідно звертатися у Центр обслуговування клієнтів (ЦОК), що на вулиці Головна, 243.
“Газ відключили, але управлінська компанія не хоче укладати договір із “Чернівцігазом”. Що робити мешканцям, щоби укласти договір?”Укласти договір може один із мешканців будинку – представник, обраний на загальних зборах. Делегована особа звертається у ЦОК. Потрібно мати при собі дані, які підтверджують особу, дані протоколу зборів мешканців, де вказано, кому делегували повноваження, і документи, які підтверджують особи мешканців (ксерокопії свідоцтв на право власності).
Делегована особа отримує проєкт договору і проєкт кошторису на виконання робіт. Після того, як мешканці ознайомляться із документами, підпишуть договір на виконання робіт, здійснять оплату, тоді виконують роботи.
“У скільки може обійтися ремонт внутрішньобудинкових мереж? Іноді озвучують шалені суми?”Щоби визначити, скільки коштує ремонт мереж, потрібно бачити, які там проблеми. Тому виїжджає фахівець "Чернівцігазу", обстежує внутрішньобудинкову систему і вже тоді складає калькуляцію. У багатоквартирних будинках витрати становлять 100-200 гривень разової плати на рік.
За ці кошти здійснюють випробування газопроводу на герметичність, перевіряють всі з’єднання.
Максимальна сума, яку людям довелося заплатити, – 50 тисяч гривень у 142-квартирному будинку. У середньому це людям обійшлося по 350 гривень з урахуванням газоспалювальних приладів.
Як передати показники лічильникаЗ особистого кабінету на сайті: "104.ua"
Смс-повідомленням на номер 7104: номер вашого особового рахунку, пробіл, показники лічильника.
Телефоном за номером контакт-центру: 0372 931-904 з 08.00 до 20.00 (без вихідних)
З мобільного додатку: #104Mobile (Android) або #104MobileLight (iOS)
Чат-ботом: #7104ua у месенджері Viber
За допомогою інтелектуального голосового IVR-меню (цілодобово, за номером контакт-центру (0372) 93-19-04, (067) 444-8-104; користуючись підказками голосового меню, необхідно ввести номер особового рахунку та показники.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
9-11-2019, 13:36
0
5 625