RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років

Залишки мосту в селі Маршинці з кожним роком перетворюються у пам’ятник чиновницькій безвідповідальності та порожнім обіцянкам.

Про це йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".



Жителі Герцаївського та Новоселицького районів вже 11 років очікують на реконструкцію моста, що був зруйнований стихією 2008 року. З приходом кожної нової влади чиновники "били себе в груди" з обіцянками якнайшвидше відновити транспортне сполучення між двома районами. За цей період вартість запланованих робіт зростала в геометричній прогресії, але до реальної справи не доходило. Натомість місцеві жителі чули і бачили тільки чиновницькі обіцянки, популістські погрози місцевим посадовцям, що "полетять голови" і вже традиційну безвідповідальність.

"Якщо за рік не буде – полетить ваша голова"

Олексій Георгійович проживає у Маршинцях. Чоловік передпенсійного віку не часто перетинає межу між Новоселицьким і Герцаївським районом, але про необхідність відновлення мосту говорить безапеляційно:

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


– Якби запрацював контрольно-пропускний пункт "Дяківці", ви собі уявляєте, як просто буде потрапити до Румунії? Суттєва економія часу! Наші ж зараз роблять коло, добираючись до Чернівців, а далі – на Порубне. Це – цілих 70 кілометрів. Добре, що бодай тимчасовий міст проклали.

Чоловік з посмішкою пригадує візити посадовців, перелічуючи їх, які від моменту страшної повені побували у Маршинцях, обіцяючи швидке відновлення важливого інфраструктурного об’єкта.

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


У червні 2010 року до Маршинців у супроводі поліції прибув кортеж з прем’єр-міністром М. Азаровим, головою ОДА М. Папієвим та десятками інших посадовців різних рівнів. Глава уряду демонстративно свариться на обласних чиновників, дехто з них миттєво, на очах у селян позбувається посад. Тодішній обласний прокурор хвалиться кількістю "посадок" за награбовані "повеневі" гроші, Азаров обурюється через мізерну суму виявлених правопорушень. Прокурор дає обіцянку: "Пока установлено шесть міліонов, но будєт больше". Ця відповідь Азарову сподобалась. Далі він оголошує, що персональну відповідальність за будівництво моста несе голова ОДА Папієв. "Якщо за рік не буде – полетить ваша голова", - пригрозив Азаров.

Посаду губернатора, як відомо, ексрегіонал покинув у вирі подій Революції гідності – в 2014-му. Мосту далі немає…

"У румунів все зроблено, а у нас – нічого"

"Я їжджу і на той бік, і сюди. Той міст, який був вперше прокладений у 80-х роках, свого часу дав добрий економічний поштовх Герцаївському району", – говорить під сільрадою ще один місцевий житель, теж Олексій Георгійович. Чоловік багато міркує з економічної точки зору, розповідає, що жителі Герцаївщини працювали у Новоселицькому районі, навіть цього достатньо, щоби негайно розпочати ремонт мосту.

"Але один лише міст нічого не вирішить, – говорить чоловік. – Наскільки мені відомо, поблизу КПП "Дяківці" в румунів уже все зроблено, а тут в нас – нічого не зроблено. Якби зробили той міст і довели до ладу пункт пропуску на кордоні, то якась користь була би і для держави також – адже постійно курсував би транзит".

Чоловік теж свариться на політиків, які, приїжджаючи до Маршинців.

"Кожна влада, щойно ставши біля керма, приїжджають і першим ділом обіцяють зробити цей міст. Звісно, найбільший поштовх був при уряді Тимошенко – бо були закладені якісь гроші. Наскільки вони були використані, ми не знаємо", – жаліється чоловік.

"Сюди приїжджати більше не треба"

19 липня 2016 року скандальні розвалини від мосту вирішив оглянути на власні очі тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян. У супроводі свого попередника Максима Бурбака він обіцяв оголосити 2017 рік "роком відновлення українських мостів". Щоправда, у 2017 році цей проєкт реалізувати йому не вдалося, тож обіцяне вирішили перенести ще на рік. Однак реальні гроші з бюджету були передбачені аж в 2019 році. Замість необхідних на реконструкцію 280 мільйонів гривень, "зі скрипом" вдалося вибити майже 100 мільйонів.

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


І ось, щойно відбулися дострокові парламентські вибори 21 липня, як в Укравтодорі вирішили позбавити Маршинці фінансування ремонту багатостраждального мосту.

Так, під час наради керівника структури Славоміра Новака було прийняте рішення "зняти та перерозподілити на інші об’єкти у межах області фінансування з об’єкта "Будівництво мостового переходу через річку Прут (…) в сумі 99,7 мільйонів гривень".

"У нас в селі іронізують: на цьому мості були два прем’єри і чотири міністри інфраструктури. Починаючи від Азарова, закінчуючи останнім міністром Омеляном" – говорить в.о. старости Маршинців Георгій Нікітович, з яким ми зустрічаємось поблизу місцевого кафе. Голова скаржиться на тимчасовий міст – він низький, а коли вода піднімається, то дерева, кущі та гілляки накопичуються.

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


"Люди досі нажахані тим, що тоді було, хоч минуло вже 11 років, – каже пан Нікітович. – Найбільша загроза, якої бояться всі – вода може піти на село через неблагонадійність цього моста. Щороку навесні приходять рятувальники і чистять гілки. Щоразу, коли вода йде через дорогу, ми робимо прокопи з іншого боку, бо річка покриває міст".

"Перша кошторисна вартість моста була 46 мільйонів, – каже він. – Зараз, коли я чую, що його вартість дійшла до 280 мільйонів, то хапаюсь за голову! Якщо навіть взяти інфляцію, взяти по долару… Був 8 – став 25–27… Припустимо, втричі подорожчав. 46 множимо на три – виходить 150. Але ж не 280!".

"Цього року навесні приїжджали геодезисти з якогось інституту. Вони дивилися, як робити розв’язку, як газ проходить, як комунікації… І я тоді подумав, що справді вже приступають до роботи. Заходили в сільраду… Але далі все зупинилося. Щодо "Дяківців", то з боку румунів там вже все готове. Я був на тому боці. І знаєте, ця магістраль дала би поштовх і для наших підприємців. Тому Маршинці дуже чекають на міст. Чи поможе Зеленський нам – у нас ще люди про це не говорили. Але сюди приїжджати не треба. Про цю проблему всі знають дуже добре. Тут треба тільки почати щось робити".

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
23-09-2019, 11:46
Коментарів 0 Переглядів 3 232

Фото ілюстративне

Понад 15 країн світу є споживачами продуктів із нашого краю


Внаслідок аварії кермувальник загинув на місці події, а пасажир отримав травми
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.