RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років

Залишки мосту в селі Маршинці з кожним роком перетворюються у пам’ятник чиновницькій безвідповідальності та порожнім обіцянкам.

Про це йдеться у публікації газети "Молодий буковинець".



Жителі Герцаївського та Новоселицького районів вже 11 років очікують на реконструкцію моста, що був зруйнований стихією 2008 року. З приходом кожної нової влади чиновники "били себе в груди" з обіцянками якнайшвидше відновити транспортне сполучення між двома районами. За цей період вартість запланованих робіт зростала в геометричній прогресії, але до реальної справи не доходило. Натомість місцеві жителі чули і бачили тільки чиновницькі обіцянки, популістські погрози місцевим посадовцям, що "полетять голови" і вже традиційну безвідповідальність.

"Якщо за рік не буде – полетить ваша голова"

Олексій Георгійович проживає у Маршинцях. Чоловік передпенсійного віку не часто перетинає межу між Новоселицьким і Герцаївським районом, але про необхідність відновлення мосту говорить безапеляційно:

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


– Якби запрацював контрольно-пропускний пункт "Дяківці", ви собі уявляєте, як просто буде потрапити до Румунії? Суттєва економія часу! Наші ж зараз роблять коло, добираючись до Чернівців, а далі – на Порубне. Це – цілих 70 кілометрів. Добре, що бодай тимчасовий міст проклали.

Чоловік з посмішкою пригадує візити посадовців, перелічуючи їх, які від моменту страшної повені побували у Маршинцях, обіцяючи швидке відновлення важливого інфраструктурного об’єкта.

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


У червні 2010 року до Маршинців у супроводі поліції прибув кортеж з прем’єр-міністром М. Азаровим, головою ОДА М. Папієвим та десятками інших посадовців різних рівнів. Глава уряду демонстративно свариться на обласних чиновників, дехто з них миттєво, на очах у селян позбувається посад. Тодішній обласний прокурор хвалиться кількістю "посадок" за награбовані "повеневі" гроші, Азаров обурюється через мізерну суму виявлених правопорушень. Прокурор дає обіцянку: "Пока установлено шесть міліонов, но будєт больше". Ця відповідь Азарову сподобалась. Далі він оголошує, що персональну відповідальність за будівництво моста несе голова ОДА Папієв. "Якщо за рік не буде – полетить ваша голова", - пригрозив Азаров.

Посаду губернатора, як відомо, ексрегіонал покинув у вирі подій Революції гідності – в 2014-му. Мосту далі немає…

"У румунів все зроблено, а у нас – нічого"

"Я їжджу і на той бік, і сюди. Той міст, який був вперше прокладений у 80-х роках, свого часу дав добрий економічний поштовх Герцаївському району", – говорить під сільрадою ще один місцевий житель, теж Олексій Георгійович. Чоловік багато міркує з економічної точки зору, розповідає, що жителі Герцаївщини працювали у Новоселицькому районі, навіть цього достатньо, щоби негайно розпочати ремонт мосту.

"Але один лише міст нічого не вирішить, – говорить чоловік. – Наскільки мені відомо, поблизу КПП "Дяківці" в румунів уже все зроблено, а тут в нас – нічого не зроблено. Якби зробили той міст і довели до ладу пункт пропуску на кордоні, то якась користь була би і для держави також – адже постійно курсував би транзит".

Чоловік теж свариться на політиків, які, приїжджаючи до Маршинців.

"Кожна влада, щойно ставши біля керма, приїжджають і першим ділом обіцяють зробити цей міст. Звісно, найбільший поштовх був при уряді Тимошенко – бо були закладені якісь гроші. Наскільки вони були використані, ми не знаємо", – жаліється чоловік.

"Сюди приїжджати більше не треба"

19 липня 2016 року скандальні розвалини від мосту вирішив оглянути на власні очі тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян. У супроводі свого попередника Максима Бурбака він обіцяв оголосити 2017 рік "роком відновлення українських мостів". Щоправда, у 2017 році цей проєкт реалізувати йому не вдалося, тож обіцяне вирішили перенести ще на рік. Однак реальні гроші з бюджету були передбачені аж в 2019 році. Замість необхідних на реконструкцію 280 мільйонів гривень, "зі скрипом" вдалося вибити майже 100 мільйонів.

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


І ось, щойно відбулися дострокові парламентські вибори 21 липня, як в Укравтодорі вирішили позбавити Маршинці фінансування ремонту багатостраждального мосту.

Так, під час наради керівника структури Славоміра Новака було прийняте рішення "зняти та перерозподілити на інші об’єкти у межах області фінансування з об’єкта "Будівництво мостового переходу через річку Прут (…) в сумі 99,7 мільйонів гривень".

"У нас в селі іронізують: на цьому мості були два прем’єри і чотири міністри інфраструктури. Починаючи від Азарова, закінчуючи останнім міністром Омеляном" – говорить в.о. старости Маршинців Георгій Нікітович, з яким ми зустрічаємось поблизу місцевого кафе. Голова скаржиться на тимчасовий міст – він низький, а коли вода піднімається, то дерева, кущі та гілляки накопичуються.

Посміховисько всіх влад: чому міст у Маршинцях не ремонтують 11 років


"Люди досі нажахані тим, що тоді було, хоч минуло вже 11 років, – каже пан Нікітович. – Найбільша загроза, якої бояться всі – вода може піти на село через неблагонадійність цього моста. Щороку навесні приходять рятувальники і чистять гілки. Щоразу, коли вода йде через дорогу, ми робимо прокопи з іншого боку, бо річка покриває міст".

"Перша кошторисна вартість моста була 46 мільйонів, – каже він. – Зараз, коли я чую, що його вартість дійшла до 280 мільйонів, то хапаюсь за голову! Якщо навіть взяти інфляцію, взяти по долару… Був 8 – став 25–27… Припустимо, втричі подорожчав. 46 множимо на три – виходить 150. Але ж не 280!".

"Цього року навесні приїжджали геодезисти з якогось інституту. Вони дивилися, як робити розв’язку, як газ проходить, як комунікації… І я тоді подумав, що справді вже приступають до роботи. Заходили в сільраду… Але далі все зупинилося. Щодо "Дяківців", то з боку румунів там вже все готове. Я був на тому боці. І знаєте, ця магістраль дала би поштовх і для наших підприємців. Тому Маршинці дуже чекають на міст. Чи поможе Зеленський нам – у нас ще люди про це не говорили. Але сюди приїжджати не треба. Про цю проблему всі знають дуже добре. Тут треба тільки почати щось робити".

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
Редактор: Микола Кобилюк
23-09-2019, 11:46
Коментарів 0 Переглядів 2 986

Теги -

26 квітня - День пам'яті жертв Чорнобильської катастрофи, однієї з найстрашніших катастроф за всю історію ядерної енергетики

Інформацію перевіряють відповідні служби
Низка населених пунктів залишиться без електрики через ремонт обладнання
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Захисник загинув під час контрнаступальної операції на Донеччині


Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.