Купівля вживаних швейцарських тролейбусів на умовах фінансового лізингу несе ризики для бюджету Чернівців.
Про це йдеться у дописі Центру реформ та розвитку у Facebook, пише molbuk.ua
"Є ряд ризиків для тролейбусного управління та бюджету м.Чернівці. ЧТУ сьогодні є збитковим підприємством і без бюджетних грошей не зможе обслуговувати угоду на 16,2 млн.грн. Лізингові проценти за рік складуть 1,22 млн.грн. (ставка 17%)", – йдеться у дописі.
Автори допису зазначають, що реальна вартість лізингу буде значно вищою, оскільки є витрати на обслуговування кредиту та договору.
"З іншого боку є ряд ризиків як щодо якості самих тролейбусів так і щодо можливості для ЧТУ отримати їх у власність через рік. Крім того нещодавно встановлено зв’язок між постачальником тролейбусів до Чернівців та депутатами ЧМР, що розробляли програму розвитку електротранспорту. Нею передбачена купівля у 2019-2020 роках більше 100 тролейбусів", – йдеться у повідомленні.
Окрім того, у дописі зазначений перелік так званих "пікантних непублічних деталей договору":
1. Банк має право не менше разу на рік проводити оцінку вартості тролейбусів. У разі якщо за результатами переоцінки ринкова вартість тролейбусів складатиме не менше ніж 143% їх невідшкодованої вартості КП ЧТУ зобов’язане відшкодувати банку вартість тролейбусів для досягнення цього показника.
2.Усі витрати, пов’язані з виконанням договору (страхування, оцінка, реєстрація, сплата податків та ін.) сплачуються КП ЧТУ.
3.Згідно умов договору банк має право через рік переглянути лізингову ставку та тарифи на обслуговування платежів. Якщо ЧТУ не погодиться на нові умови банк має право розірвати договір та вимагати повернення тролейбусів.
4.Якщо ЧТУ захоче повернути тролейбуси банку він зобов’язаний компенсувати 143% їх невідшкодованої вартості.
5.За невиконання окремих пунктів договору (ненадання сервісних книжок, встановлення обладнання на тролейбусі чи його ремонт працівниками ЧТУ) банк встановив штраф в розмірі 0,4% від невідшкодованої вартості лізингу, щодо інших пунктів штраф складає 3%.
Центр реформ та розвитку вказав також про розмір лізингових платежів:
"Лізингові платежі за договором складаються із авансового платежу та періодичних лізингових платежів. Авансовий платіж складає 4,86 млн.грн. Періодичні лізингові платежі сплачуються щомісячно з квітня 2019 року по квітень 2020 року. Розмір лізингового відсотка складає 17 % річних на суму щоденного залишку невідшкодованої вартості. Абсолютна величина лізингових платежів коливається від 1,038 млн.грн. до 890,8 тис.грн. Таким чином за користування лізингом ЧТУ заплатить 1,22 млн.грн. лізингових процентів та 11,34 млн. грн. основної заборгованості (крім авансового внеску)", – йдеться в публікації.
"Згідно фінансового плану КП ЧТУ на 2019 рік (який досі не затверджений міською радою через збитковість) власні доходи на 2019 рік заплановані в обсязі 28,84 млн.грн., а бюджетне фінансування 81,3 млн.грн. В той час як сукупні витрати складають 128,76 млн.грн. Додаткова (непокрита) потреба на відшкодування з бюджету визначена в розмірі 21,79 млн.грн", – зазначається у дописі.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
18-06-2019, 19:42
0
1 874