Із лютого споживачі почнуть отримувати платіжки із зазначенням двох тарифів – за постачання електроенергії та розподіл електроенергії, пояснили у прес-службі "Чернівціобленерго".
В Україні ринок електроенергії змінюється і переходить на європейську модель. Згідно ухваленого законодавства, обленерго перетворюються на оператора системи розподілу та постачальника електроенергії і надаватимуть відповідні послуги. Зважаючи на це, змінилася система нарахування за послуги.
Які функції оператора системи розподілу електроенергії?У сфері електроенергетики в Україні створюється конкурентний енергоринок і розділення обленерго на генеруючу компанію та продавця. Цього вимагав Третій енергопакет ЄС, якого зобов’язалася дотримуватися Україна у 2011 році. Він, зокрема, у перспективі дасть можливість приєднатися до енергосистеми Євросоюзу та отримувати звідти електричну енергію.
На виконання поставлених вимог в області обленерго здійснило поділ на оператора системи розподілу – акціонерне товариство "Чернівціобленерго" та постачальника електроенергії – товариство з обмеженою відповідальністю "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія".
До функцій "Чернівціобленерго" входить обслуговування та експлуатація електромереж, будівництво, реконструкція, технічне переоснащення електрообладнання тощо.
ТОВ "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія" здійснює постачання електричної енергії споживачу на підставі ліцензії. Компанія є постачальником універсальних послуг із постачання та продажу електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, а також бюджетним установам.
З ким і як укладати угоди, адже досі споживач укладав одну угоду?Починаючи з листопада 2018 року, буковинці почали отримували платіжки із бланками заяв на укладання договору-приєднання до оператора системи розподілу – АТ "Чернівціобленерго".
Утім, щоби переукласти договір із новою компанією, не обов’язково особисто заповнювати і приносити бланк заяви. Держава застосувала спрощену процедуру. Достатньо і надалі користуватися електроенергією та своєчасно оплачувати рахунки – побутові споживачі, які не мають офіційних заперечень, автоматично приєднались до оператора системи розподілу, так само й до послуг компанії-постачальника електроенергії. Тож для більшості побутових споживачів області зміни на ринку електроенергетики відбулися непомітно.
Водночас, юридичні споживачі повинні власноруч написати заяву на приєднання до новоствореної компанії з розподілу електроенергетики й обрати собі постачальника електроенергії.
На сьогодні НКРЕКП видала понад 220 ліцензій на постачання електроенергії споживачу. Перелік усіх ліцензійних постачальників розміщений на офіційному сайті Нацкомісії (www.nerc.gov.ua).
Чи призведе поділ на дві компанії до підвищення оплати за електроенергію?
Для населення оплата за спожиту електроенергію не змінилася. Як і раніше, споживачі на кінець місяця мають повідомити енергокомпанії показники лічильників. Це можна зробити цілодобово без вихідних за номером
(0372) 58-49-80 або надіслати смс-повідомлення на короткий мобільний номер 20300 чи внести дані онлайн у персональному кабінеті споживача на сайті обленерго.
Але до кінця січня персональний кабінет не працюватиме у зв’язку із технічним перепрограмуванням онлайн-сервісу.
Передбачається, що споживачі почнуть отримувати у лютому платіжки із двома тарифами: за постачання електроенергії та розподіл електроенергії. Утім сума тарифу не зміниться: до 100 кВт – 0,90 грн, понад 100 кВт – 1,68 грн.
Тарифи на електроенергію для населення не змінюватимуться до 1 липня 2019 року – часу, коли планується повноцінне запровадження ринку електроенергетики.
Чи зміниться якість надання послуг?Реформа електроенергетики змінить систему ціноутворення на послуги із виробництва, постачання та розподілу електричної енергії. Це зробить енергетику більш інвестиційно привабливою та дасть можливості для розвитку сектору, збільшуючи можливості експорту електроенергії до ЄС.
Регулярне інформування про покази лічильника та вчасна оплата за послуги енергокомпанії гарантує надійне та безперебійне електрозабезпечення.
Куди звертатися споживачамАТ "Чернівціобленерго"
Чернівці, вул. Прутська, 23а, Call-центр (0372) 58-49-80.
oblenergo.cv.ua
ТОВ ""Чернівецька обласна енергопостачальна компанія"
Чернівці, вул. Головна, 265В, Call-центр (0372)58-88-85.
www.ek.cv.ua
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
3-02-2019, 16:24
0
7 195