RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » З чергами і недешево: як розмитнюють «євробляхи» на Буковині

З чергами і недешево: як розмитнюють «євробляхи» на Буковині

Кореспондентка "МБ" поцікавилась у водіїв, які стоять у чергах на Чернівецькій митниці ДФС, чи складно розмитнити автомобілі з іноземною реєстрацією.

Заходжу на третій поверх Чернівецької митниці.



Цікавлюся, де можна дізнатися про необхідні документи на розмитнення. Один з чоловіків пояснює, що спочатку потрібно звернутися до митних брокерів. Вони оцінять вартість розмитнення машини. Знаходяться митні брокери у іншому приміщенні на вулиці Руській.

Знаходжу необхідне приміщення за скупченням "євроблях". Біля зеленого будинку стоїть десяток чоловіків. Звертаюся до двох із них і прошу пояснити, як, куди і що робити. Один із них детально пояснює, що спочатку машину потрібно зняти з обліку у Польщі, Литві чи Болгарії. Тоді там оформити договір купівлі-продажу. Вже з цими документами приходити до митних брокерів на оцінювання машини, пройти технічну експертизу, сплатити кошти і стати на облік. Побачивши мої здивовані очі, чоловік одразу пропонує свої послуги.

“Ми допоможемо зняти вашу машину з реєстрації за кордоном. У нас є люди у Польщі, Болгарії та Литві, вони знімають там машини з обліку і оформляють договір купівлі на вас, – пояснює чоловік. – Ви повинні дати техпаспорт машини, закордонний паспорт. Ці документи надсилаємо через Вайбер. За день-два все оформляють на місці і надсилають Вайбером готові документи. Я їх роздруковую і даю вам”.

Звісно, така послуга не безкоштовна. За таке оформлення документів чоловіки просять 200 євро. Цікавлюся, чи дешевше буде зробити це самостійно. Чоловік пояснює: "50 євро – квиток, 100 євро – вся процедура. Ви нічого не виграєте, а час втратите".

Після розмови заходжу у приміщення, де знаходяться митні брокери. Маленький коридор, в якому стоїть кілька чоловіків. Питаю, хто крайній. Знизують плечима, тож заходжу до кабінету, де вже більше людей. Один із працівників просить вийти і почекати. Тим часом спілкуюся з водіями, дехто тримає у руках папку з документами.

“Я вже третій день приходжу. Прийшов сьогодні о восьмій ранку. Вже 11.00, а я ще не зайшов. Переді мною зайшов чоловік, який прийшов о п’ятій ранку”, – скаржиться мій співрозмовник.

Дивуюся, чому так довго, адже великої черги немає. Чоловік пояснює: "То знайомі приходять, то ще якісь папір потрібен. Так і бігаю".
Інший чоловік рахує, у скільки приблизно може обійтися розмитнення.

“Розмитнення обійдеться не менше, ніж у півтори тисячі євро. Але це не остаточна сума, – каже чоловік. – 200 гривень – за те, щоби розрахувати вартість розмитнення. Готуйте ще 8,5 тисяч гривень на штраф, якщо ваша машина була записана на поляка чи молдованина, як це поширено. Бо громадянин України не може їздити на машині резидента. Потім – пройти експертизу, поставити на облік. Тож додайте до тієї суми ще 600-1000 євро. Я маю BMW, 2003 року, заплатив за неї 3,5 тисячі євро. Розмитнення обійдеться десь у три тисячі євро. А що робити?”

Постоявши у коридорі перед кабінетом 15 хвилин зрозуміла, що жодної організованості немає. Одні заходять, інші виходять, хто за ким – не зрозуміло.

На вулиці знову підходжу до чоловіків, які пропонували допомогу. Зізнаюся, що зрозуміла складність процедури розмитнення. Вони посміхаються.

“Це справді забирає багато часу. Підете на технічну експертизу, постоїте у черзі півдня. Потім тут черга. А ми вам дамо людину, яка допоможе оформити всі документи. За це заплатите йому сто євро. Якщо надумаєте розмитнити машину, приходьте. Робити це бажано швидко, бо всі хочуть вкластися у тримісячний термін, коли дали 50-відсоткову знижку, – радить чоловік. – У мене самого машина на розмитненні. Пригнав її за дві години до того, як закрили кордон. Знав, що так буде, але не знав коли. Я ганяв машини з Польщі. Тепер не знаю, чи це буде вигідно”.

Цікавлюся: можливо, краще чекати, доки спаде ажіотаж за кілька тижнів. Чоловіки переконують, що менше людей не стане: "Коли залишиться два тижні до закінчення терміну знижки, побачите, скільки людей буде".

Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
7-12-2018, 19:56
Коментарів 0 Переглядів 6 795


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.