Головна | Приватні оголошення |Приватні оголошення Тури з Чернівців | Історія успіху | Історія успіху Афіша | Пропозиція тижня | Він+Вона | ПРО ЧЕРНІВЦІ |
Невідома Буковина: унікальний грязьовий вулкан, якому понад 300 років

У Чернівецькій області понад 300 років постійно діє грязьовий вулкан на околиці села Колінківці.

Це унікальне явище для Західної України. Тут грязьових вулканів лише два: один на Буковині, інший — на Прикарпатті.

Вулкан у Колінківцях ніколи не припиняє діяти, постійно вивергає грязі. Коли він активний, то болото розтікається на 20 метрів. Тоді вулкан відкриває два-три додаткові кратери. У спокійному стані грязі витікають на 5 метрів з одного кратера, а вулкан заростає травою, розповів місцевий вчитель географії Олександр Бойко.

Чоловік вивчає місцевий вулкан вже багато років. Вулкан утворився на тектонічному розломі 300 років тому. Науковці припускають, що його глибина — 12 км, розповідає біолог.

"Грязьовий вулкан — це пагорб із кратером або дірка на поверхні землі. З нього вивергаються також і гази, інколи вода та нафта. Найбільші вулкани досягають діаметра 10 кілометрів і висоти 700 метрів. Грязьові вважають псевдовулканами, бо малі за розмірами і не вивергають розпеченої лави."

Грязі із вулкана містять багато мінералів, тому місцеві ними лікують шкіру. 200 років тому вулкан у Колінківцях був півметра у діаметрі. Згодом розрісся, навколо утворилося сіре болото. Навіть у сильні морози глина тепла.

"2009 року вдарили 20-градусні морози. Тоді температура у болоті була плюс 4."

Усі українські вулкани — грязьові. Півсотні є у Криму. Найбільший Джау-Тепе — за 8 кілометрів від Керчі. Виник через запаси нафти. Її гази пробили отвори у пагорбах, пише Газета по-українськи.

"Татари називали цей вулкан "текуча вершина". Висота його сопки — 116 метрів над рівнем моря, її добре видно здалеку. Вивергається раз на 100 років, останній раз потужно викидав грязі у 1909 році. Тоді знищив ціле село, яке стояло поряд. Можливо, скоро прокинеться знову. Грязьовий потік досягав 330 метрів в довжину і 30 метрів у ширину."

Найбільше грязьових вулканів у Азербайджані. З 800 відомих вулканів світу в цій країні їх 350.

Найбільш відомі світові вулкани з грязі у Новій Зеландії та в американському парку Єлоустоун - небезпечні. На них дозволяють дивитися лише здалеку.

20-10-2018, 23:46

За добу на Буковині виявили 167 нових хворих на коронавірус
Число випадків COVID-19 у Чернівецькій області сягнула 14280 осіб

На Буковині 5 класів на самоізоляції через COVID-19
Наразі у Чернівецькій області 29 дітей хворіють на коронавірус
На Буковині судитимуть членів злочинної групи за умисне вбивство
Обвинуваченим може загрожувати позбавлення волі до п'ятнадцяти років або довічне ув’язнення

Укладайте декларацію з лікарем у місті, де живете. Блог Юлії Леськової
Лікуватися дистанційно випробування й для людини, й для лікаря
Де взяти маску? У смітнику!
Днями виходила з продуктового магазину і стала свідком дещо шокуючої ситуації
Замовити можна і ліки, і продукти
Бути на самоізоляції досить складно, якщо ти проживаєш одна
Хочете зробити татуювання, про яке точно не шкодуватимете? «AG_FAMILY» у Чернівцях втілить вашу мрію у життя!*

На базі тату-салону AG_FAMILY ви можете пройти спеціалізовані курси майстрів-тату.
Алергія на цвітіння амброзії. Чим вона небезпечна та для чого потрібні аналізи?*

Як діагностувати наявність алергії на квітучу амброзію та інші бур'яни, – читайте в нашому матеріалі.
Ще одна сонячна електростанція, змонтована компанією "ДімТек", з’явилася у  Чернівецькій області!*

Станція складається зі 108 монокристалічних фотомодулів AUO BenQ потужністю 310W та мережевого інвертора ZCS Azzurro 30 kw з укомплектованим Wi-Fi моніторингом.