У Чернівцях понад 600 багатоповерхівок віднедавна почали обслуговувати не традиційні ЖРЕПи, а спеціалізовані приватні компанії.В жителів міста часто виникає бажання звернутися до іншої компанії, або ж навіть повернути обслуговування ЖРЕПів.
Чинне законодавство передбачає п’ять кроків, завдяки яким жителі багатоповерхівок мають змогу позбутися цих фірм, пише molbuk.ua
Крок 1. Жителям будинку варто провести загальні збори співвласників дому. Для ухвалення рішення потрібно набрати 50 відсотків плюс один голос. Суттєве уточнення: одним голосом вважається один квадратний метр площі будинку, а в голосуванні беруть участь усі власники квартир і нежитлових приміщень. Тобто, вирішальною може стати не кількість людей, а загальна площа, якою вони володіють.
Рішення зборів оформляється відповідним протоколом, який скріплюється підписами та печаткою (якщо серед власників приміщень є юридичні особи).
Крок 2. Варто письмово повідомити управителя про розірвання відносин. Згідно з умовами типового договору, замовник (тобто співвласники будинку) в разі ініціювання розірвання договору повинен письмово повідомити управителя не пізніше, ніж за місяць до запропонованої дати.
Найпростіше відмовитися від послуг управителя у зв’язку із закінченням терміну договору на обслуговування. Зазвичай, такий договір укладається на один рік, але, якщо за місяць до закінчення зазначеного терміну жодна зі сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від подальшої співпраці, він вважається продовженим на наступний однорічний термін. Тому необхідно завчасно попередити управителя про припинення договірних відносин.
Щоб уникнути можливих непорозумінь, треба надіслати попередження рекомендованим листом або листом із оголошеною цінністю з повідомленням про вручення. Управитель має отримати листа не пізніше, ніж за місяць до закінчення дії договору. Також можна передати його персонально, але треба вимагати від управителя реєстрації документу, щоби пізніше можна було підтвердити його отримання.
Крок 3. У разі незгоди управителя розірвати договір, жителі будинку мають зафіксувати неналежну якість надання послуг. Згідно з умовами типового договору, співвласники можуть звернутися до управителя з повідомленням про розірвання відносин тільки тоді, коли надавані послуги - неналежної якості. Зокрема, угода може бути розірвана з ініціативи замовника послуг у таких випадках: складання негативного акту оцінки технічного стану об’єкта за результатами контролю якості наданих управителем послуг;
отримання негативних результатів опитування (анкетування) мешканців будинку, а також власників або співвласників окремих приміщень будинку, які в ньому не проживають, щодо якості наданих послуг; отримання негативних результатів обстеження технічного стану будинку.
Варто зауважити, що і обстеження технічного стану будинку, і опитування співвласників мають проводитися за участю спеціальної комісії, яка на одну третину складається з представників управителя.
Крок 4. Існують випадки, коли управитель не погоджується з проведенням технічного огляду будинку для фіксування доказів його неналежного утримання чи перешкоджає йому. У такому разі у співвласників є право звернутися до суду з вимогою розірвати договір на підставі істотного порушення управителем його умов. Однак, перед цим слід підготувати беззаперечні докази того, що він не виконує своїх обов’язків, а також надати документальне підтвердження його відмови від добровільного розірвання договірних відносин.
Крок 5. Обрання нового управителя. Така компанія обирається на загальних зборах власників будинку за описаною вище процедурою. При цьому, на розгляд мешканців може бути запропоновано кілька претендентів. Кожен із них має озвучити свою програму роботи, а також плату й тарифи, за якими планує працювати. Перемогу в такому конкурсі здобуває той претендент, за якого проголосує більше половини співвласників будинку.
Як має виглядати протокол зборів співвласників багатоквартирного будинку:(для збільшення зображення клікніть на нього)Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
1-10-2018, 12:59
0
5 062