RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти


Кореспонденти чернівецької газети "Молодий буковинець" та чернігівської газети "Сім днів" продовжують ділитися враженнями від двох міст у проекті "Чекінг: Чернівці-Чернігів" . Вже порівняли туризм цих міст, а цього разу вирішили з’ясувати, де ж пасажирам краще їздити?


Дійшовши до першої зупинки в Чернігові, одразу хапаюся за фотоапарат, бо мене дуже здивував вигляд деяких чернігівських маршруток і тролейбусів.
До зупинки під’їжджає маршрутка. Зовні для нас дивна і незвична. Враження від неї, що ззаду до вантажної "Газелі"... приварено салон. Ось і маєте автобус. Таке собі транспортне ноу-хау. Називають такі маршрутки гарним словом "Рута".

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти


Про комфортність цих маршуток годі і говорити. Двері лише одні. Щоб їх відчинити, потрібно добряче потягнути. Із візочком чи великим багажем у них вже не залізеш.

Така машина-маршрутка спочатку відлякує незвичним виглядом. Сідаю всередину. Двері одні, тож гроші за проїзд водієві дають одразу. Немає звичного для чернівецьких маршуток: "Передайте за проїзд". Але квитки теж не видають. Сидіння обдерті, деякі з них не дуже вдало приварені і хитаються. У салоні видно шви від зварювання. Маршрутка розрахована на 20 пасажирів. Тож за дві зупинки народу набивається вже повно. Через тісний прохід вийти з маршрутки досить складно. Одне слово, проїзд у такій маршрутці задоволення не з приємних.

Таких маршруток на чернігівських дорогах більшість. Досить довго я бачила лише "Рути" і вже подумала, що лише вони їздять у Чернігові. Але потім побачила ще "Еталони" та "ПАЗи". Жодних великих автобусів я тут не побачила. Як розповіли чернігівські колеги, автобусів "із Європи" типу "MАN" у Чернігові взагалі немає.

Ще раз взялася фотографувати чернігівські маршрутки, коли побачила на боковому склі наклейку з вартістю проїзду — 4,5 гривні, для учнів — 2 гривні.
"Маршрутки у нас жахливі. Їх всі потрібно зібрати і спалити", - такими враженнями від маршруток поділилася виконавчий директор Чернігівської громадської організації "Агенція міських ініціатив" Тетяна Романова. Вона воює з перевізниками. Саме з її ініціативи для перевізників запровадили штрафи. А ще вона розповіла про стандартні проблеми з перевезенням - маршрутки порушують графік руху. Переважна більшість маршруток їздять до 22.00, а після 20.00 доводиться чекати маршрутку по 40 хвилин.

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти

Вщент забитого тролейбуса не побачила

Вкотре потягнулася за фотоапаратом, коли на дорозі побачила чернігівські тролейбуси. Повірте, що наші чернівецькі старенькі "Шкоди" ще досить пристойно виглядають. Принаймні вони не "світять" із усіх боків іржею. Перше враження від чернігівських тролейбусів - що їх дуже-дуже давно не фарбували. І через іржу вздовж салону вони можуть розвалитися. Такого транспорту теж більшість. Їздять чернігівськими дорогами тролейбуси переважно 17-річної давності. Вони то, звісно, старі, але я не могла зрозуміти, чому ж їх не фарбують. Ціна за проїзд — три гривні.

Вкотре поспівчувала чернігівським пасажирам їздити у таких тролейбусах. Але за кілька зупинок побачила і нові тролейбуси. А ще тут найближчим часом планують придбати у кредит за європейські гроші 40 нових тролейбусів. Про це у Чернігові розповідають усі, бо дуже вже хочеться людям нових тролейбусів.

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти


А в іншому все звичне, як і для чернівецьких пасажирів, кондуктор, квитки. Пасажири розповідали, що деякі кондуктори вже ходять із мобільним валідаторами. Щоправда, вщент забитого тролейбуса навіть у час пік я не побачила.

Після всіх цих вражень зробила втішний для себе висновок — громадський транспорт у Чернівцях усе ж кращий! Буває і гірше.

У тролейбусах штрафують "зайців"

"Останні два роки Чернігівське тролейбусне управління вийшло із коми. Почався ремонт тролейбусів, зросли зарплати, переглянули маршрутні схеми — відкрили нові маршрути, деякі скоротили. Тому збільшилася виручка і пасажиропотік", - хвалиться роботою фахівець зв’язків з громадськістю комунального підприємства "Чернігівське тролейбусне управління" Микита Вікторов.

Він розповів про речі, які актуальні і для Чернівецького тролейбусного управління — запровадження електронного квитка, контроль пасажирів та кондукторів.
Деякий досвід варто було би перейняти і чернівецьким тролейбусникам.

- Наші старі тролейбуси такі самі, як і ваші старі. Але до нас надходили не чехословацькі тролейбуси, як до Чернівців, а тролейбуси з міста Енгельса Саратовської області, - пояснює Микита Вікторов, чому так виглядають чернігівські тролейбуси.

Водії отримують до 15 тисяч гривень. Щоби заохотити їх працювати на старих тролейбусах, нещодавно ввели надбавку за роботу на старому рухомому складі.
Чернігівське тролейбусне управління вже частково ввело електронний квиток. Для кондукторів закупили мобільні валідатори. Перші два валідатори у кондукторів з’явилися ще півроку тому. Вже вивчили плюси та мінуси цієї системи.

-Всі кондуктори на всіх тролейбусах будуть забезпечені валідаторами. Кондуктор бере готівку і друкує квиток, - пояснює Микита Вікторов. - У нас запроваджено два види електронних квитків — повний та учнівський. Ми відмовилися від "нульових" квитків для пенсіонерів, бо це невигідно.

А ось кондуктори валідаторів злякалися. Тож їх довелося вчити з ними працювати. Хтось говорив про опромінення, хтось боявся втратити виручку.

- Думаю, найбільше обурювалися ті кондуктори, які отримували "ліві" доходи за квитки. Але останній рік у нас такі "ліві" доходи дуже контролюються, - розповідає Микита Вікторов. - У нас є бригади з чотирьох контролерів, які працюють з відеореєстратором. Перевіряють і кондукторів, і пасажирів на наявність квитків. "Зайців" штрафують на 60 гривень за безквитковий проїзд. Таких порушників маємо щоденно. Звісно, пасажири на це реагують дуже негативно, іноді до бійок доходить.

Микита Вікторов розповідає, що роботи у тролейбусному управлінні йдуть досить активно. Взялися капітально відремонтувати 20 тролейбусів. А нещодавно сесія Чернігівської міськради затвердила рішення взяти кредит у Європейському інвестиційного банку для закупівлі нових тролейбусів. І вже у 2019 році тут чекають 40 нових машин.


Особливості чернігівських маршуток

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти


-Вартість проїзду у маршутках підвищили минулого року до 4,5 гривні. Міська рада підписала з перевізниками меморандум, що вони приведуть свій транспорт до ладу. Вимоги, подібні, як і до чернівецьких перевізників: GPS-трекери, чистота у маршртуках, технічно справні, штрафи від 170 до 340 гривень за куріння водія у салоні, за розмови по мобільному, порушення графіку.

Загалом торік перевізників Чернігова оштрафували на вісім тисяч гривень.

- Водії маршруток повинні їздити в уніформі — синя футболка чи сорочка та чорні штани. Але лише один перевізник видав водіям уніформу. Всі інші 11 перевізників до цього не дослухалися.

-Чернігівські перевізники поки що не вимагають підвищення тарифу. Проїзд у маршрутках 4,5 гривні, для учнів — 2 гривні. Пенсіонери безкоштовно у маршрутках не їздять, лише у тролейбусах.

-У автобусах "Еталон", "Богдан", ПАЗ працюють кондуктори. У малих маршрутках їх немає.


Особливості чернігівських тролейбусів

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти


- У ЧТУ налічується 80 справних тролейбусів. А загалом на балансі є 105 машин.

- Щодня випускають на лінію 65 машин, а потрібно щонайменше 85 тролейбусів. Але навіть цей план часто не виконується. Причини — несправність старих машин, нестача водіїв та кондукторів.

- Найстаріший тролейбус - 32 роки, досі їздить. За останні два роки придбали 15 нових тролейбусів Чернігівського автозаводу.

- Водії тролейбусів їздять в уніформах — біла футболка, синя сорочка, куртка з кепкою. Якщо не одягають формений одяг — це мінус від премії.

- Тариф до трьох гривень підвищили з першого серпня 2017 року. Міськрада не компенсує різницю у тарифі, а лише компенсує за пільгові перевезення пасажирів.


Погляд зі сторони

“Швидше добирався пішки, ніж на автобусі”

Чернігів-Чернівці: де пасажирам краще їздити, порівняли журналісти


У наших двох міст є багато спільних проблем з громадським транспортом, є де проводити паралелі.

Приємно здивував той факт, що в багатьох автобусах водії одягнений в білу сорочку. В тролейбусах працюють ввічливі кондуктори. Принаймні, за декілька днів перебування у вашому місті неприємних інцидентів не було. Кондуктори електротранспорту ходять по салону і збирають гроші. Чому виокремлюю цей момент, як позитивний? Тому що в Чернігові кондуктор тролейбусу зазвичай сидить на своєму троні. Виключення, звичайно, є, але, якщо вже порівнювати два міста, то тут однозначно перемагають Чернівці

Серед мінусів - великі інтервали у розкладі. Живучи на Героїв Майдану, іноді виходило швидше добиратися до центру пішки, аніж на автобусі чи то тролейбусі

Також був вражений, що у Чернівцях дуже мало нормальних облаштованих зупинок. Подекуди – просто місця для очікування транспорту.

Багато чернівецький тролейбусів — це “антикваріати”, що постійно ламаються. За три дні я неодноразово потрапляв у такі ситауції. Несправні машини зупинялись посеред маршруту. Пасажири мусили чекати ще 15-20 хвилин, аби пересісти на інший транспорт та доїхати до потрібної зупинки

Зрозумів, що у Чернівцях напружені стосунки між трьома сторонами - влада- перевізники-пасажири. Потрібно шукати спільний компроміс у вирішенні важливих питань. Вислухавши позицію перевізників, з’явилася думка щодо правильності підвищення тарифів у міському транспорту. Аргументів з їх сторони безліч: борги, пальне, погані дороги тощо. Але ж не може бути все настільки просто. Але чернівчани постійно скаржаться на якість обслуговування. Сказати, чия правда, досить важко.

Про чернівецький транспорт від одного з чиновників почув таку фразу: "Наш громадський транспорт роз-ва-лю-єть-ся!". Неприємно, що в такому ошатному європейському місті з багатовіковою контрастною історією є така серйозна проблема. Сподіваюсь, що за декілька років приїду ще раз і буду насолоджуватися поїздками у справних тролейбусах та комфортабельних автобусах. Хай ваш громадський транспорт не розвалюється, а роз-ви-ва-єть-ся!
7-07-2018, 18:37
Коментарів 0 Переглядів 3 612

Теги -

У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.