RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » Новини Чернівців » Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)

Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)


“Молодий буковинець” продовжує серію публікацій “Історії успіху”. Про людей, які вдало розвивають свій бізнес, не бояться працювати, не бояться помилятися і заробляють. Це історії про молодих, успішних, амбіційнимх і заможних. Вони готові розповісти, в чому секрет їхнього успіху і поділитися порадами для вдалих стартапів.

Кавовий бренд Bacara Cafe успішно розвивається у Чернівцях вже два роки.За досить короткий час ця кава стала відомою серед молоді. Ми поговорили із співзасновником Bacara Cafe Василем Яворським, який розповів, як він розпочав власну справу та як йому вдалося створити новий бренд.

– В університетські часи я займався організацією вечірок. Зрозумів із часом, що цей бізнес вичерпав свої можливості в місті і почав шукати нове заняття. Від нерозуміння, куди далі йти і що робити дійшов до думки, що треба відкривати щось нове і працювати на себе. Кавою я почав займатися після закінчення університету. На Калинівському ринку відкрилося кілька "точок", де продавали холодні та кавові напої. З цього ринку все і почалося, я там працював. Вже тоді зрозумів, що у самому продукті та його приготуванні криється якийсь прихований зміст. Чому люди купують більше кави тут, а не там? Мені хотілося відповісти на це запитання і використовувати ці знання для просування якісного продукту.

Про ідею. Кава – дуже класний продукт, один із найбільш вживаних у світі. Тож на ній можна "крутитися". Я не уявляю свого життя без кави, тому і захотів займатися тим, що мені подобається. Хотів вийти за рамки Калинівського ринку, рости далі. Навіть відніс документи у міліцію, думав працювати у відділі боротьби зі злочинністю. Та прийшов додому і зрозумів, що це не моє. Подзвонив і сказав "Спаліть ті документи, я не буду там працювати". До нашої групи на ринку тоді долучився талановитий хлопець і він каже мені: "Слухай, а давай самим виробляти каву". Мені стало цікаво, почали над цим працювати. В процесі підготовки ми знайшли ще одного партнера, який на той час вже займався виробництвом і продажем цього продукту. Так нас стало троє. Ми хотіли створити щось таке, чого у місті ще немає. Ми хотіли створити чернівецький продукт для чернівчан. A Bacara – це порт, звідки вивозили каву по всьому світу. Місто було зруйноване штормом, від нього нічого не залишилося.

Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)
Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)
Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)
Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)
Чернівчанин розповів, як створював відомий бренд кави (ФОТО)

Про початок бізнесу. Проект ми готували дев’ять місяців. Самі ходили по супермаркетах, ресторанах, запитували у людей на вулиці, яку каву вони б хотіли пити, як вони би ставилися до чернівецького виробника кави. Багато людей крутили головою і казали: "Кава – це Італія, про що ви?". Інші ж добре сприймали нашу ідею і готові були її підтримати. Ми ходили на тематичні виставки, читали багато, порівнювали кавові продукти в Україні.

Приміщення шукали довго, та воно знайшлося. У процесі підготовки ми зрозуміли, що можна виготовляти продукт, який би продавався не тільки в Чернівцях, а й по всій Україні, а то й у світі. Ми розуміли, що успіх принесе комплекс якості самого продукту, якісна подача товару та сервіс. На початку працювали тільки утрьох. У кредит купили обладнання для смаження кави. Це співпало з часом, коли долар стрімко піднявся, але ми пішли далі. Найняли спеціаліста, який навчив нас, як смажити зерна. Ми багато експериментували, були невдачі. Цілі партії кави треба було викинути, бо ми десь помилилися у процесі приготування. Добре, що у нас є свій сервісний центр, ми ремонтуємо кавоварки, і для їхнього тестування потрібне кавове зерно. Брак ми віддавали туди. Та все одно, багато грошей ми "викинули на вітер". Коли в нас більш-менш почав виходити продукт, який ми хотіли, то почали продавати його в інших областях України. Коли вивчили нашу формулу смаку, запустили процес і в Чернівцях. Ми втратили одного партнера через те, що у нього було інше бачення розвитку продукту далі. Залишився я з Олександром Фіщуком. Виникав попит на продукт, на іншу послугу і ми почали наймати на роботу працівників і збирати команду. Доки не було хорошого старту, ми працювали тільки утрьох. Ми самі смажили зерно, поєднували сорти, фасували продукт, домовлялися із закладами.

Читайте також: "Щоб не прогоріти, робіть все якісно". Співвласник фаст-фуд-закладу в Чернівцях розповів, як відкривав бізнес

Про плани. Зерно ми купуємо в імпортера, який продає в Україні зелену каву з 9 країн світу – Індії, Уганди, Ефіопії та інших. Сортів багато, і всі вони різні. Зараз каву "Bacara" можна купити готовою у 120 точках Чернівців. Окрім цього, нашу каву можна знайти у закладах в Україні. Зараз ведемо перемовини із Молдовою, Румунією та Польщею. Хочемо, щоб туристи просили у кав`ярнях чернівецьку каву. Наш готовий продукт із собою можна купити у багатьох місцях. З самого початку ми хотіли, щоб люди купували готову гарячу каву, а не пакет у магазині. Цю нішу ми майже опрацювали, тому скоро наша кава з’явиться і у продажу.

Поради. Займайтеся тільки тим, що вам подобається. Щоб добре заробити не треба відкривати макробізнес. Це може бути маленька справа, яка не просить багато грошей для втілення, і яку потім можна розширити і розвивати. Перед тим, як відкрити свою справу, вивчіть всі аспекти її ведення. Ви маєте створити стратегію розвитку на найближчі 5-10 років. Тільки після цього вкладайте гроші. Капітал можна знайти, позичити, заробити. Не бійтеся, що ви не знайдете гроші, працюйте над безпрограшною ідеєю. Люди будуть купувати той продукт, який гарний, якісний, і не такий, як у всіх. Ви маєте створити щось нове, тоді це принесе успіх. Тільки тоді, коли ви опрацювали все ідеально в одному напрямку, починайте опановувати новий. Не бійтеся кризи. Це ідеальний час, для заснування чогось нового.

Бліц
Василь Яворський
Вік: 26 років
Освіта: землевпорядник, геофак ЧНУ


Олександр Фіщук
Вік: 22 роки
Освіта: істфак, ЧНУ

Діана ВАТАМАН


Читайте також: Сімейна пара відкрила у Чернівцях квест-кімнату (ФОТО)
Редактор: diana_vataman
25-04-2017, 21:16
Коментарів 0 Переглядів 22 193


У Чернівціобленерго оприлюднили графік на завтра


Хоч і загальна кількість відвідувачів зменшилася порівняно з минулим роком, інтерес іноземців зріс.
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
Замість саміту миру – варіанти капітуляції. Блог Ярослава Волощука
Ви помітили, що останніми днями на єдиному марафоні поменшало розмов про другий та наступні саміти миру?
ВІДЕО Переглянути все відео

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.