Громадські слухання щодо підвищення вартості проїзду у громадському транспорті Чернівців відбулися в Департаменті ЖКГ 23 березня.
Усіх присутніх - громадських активістів, пенсіонерів, представників перевізників, підприємців - реєстрували та видавали мандати для голосування, повідомляє кореспондент molbuk.ua. Всього зареєструвалося 146 осіб, з яких обрали голову засідання, секретаря та п'ятьох членів лічильної комісії.
Начальник планово-економічного відділу Департаменту ЖКГ Ольга Гладишева вкотре пояснила присутнім алгоритм розрахунку економічно обґрунтованого тарифу та необхідність підняття ціни за проїзд.
Крім того, вона закликала розглянути підвищення тарифу на проїзд в електротранспорті міста до трьох гривень, як це рекомендувала тарифна комісія, яка засідала раніше. А от вартість проїзду в маршрутках закликала не розглядати, оскільки багато перевізників досі не подали всіх необхідних документів. За її словами, 70 відсотків перевізників занизили кількість пасажирів на маршрутах, що дуже впливає на розрахунок тарифу.
Водночас, основні пункти витрат пояснив в.о. голови Асоціації перевізників Чернівців Микола Альбота.
"Я приведу тільки три цифри. Наприклад, підприємець має 20 автобусів. Тоді він спалює 30 тонн палива за місяць відповідно до розрахунків. Автобус проїжджає до 300 кілометрів за дві зміни. Наступні витрати - мінімальна заробітна плата. При 20 автобусах працює чоловік 80-90: водії, ремонтники, медпрацівники. Порахуйте ці 90 чоловік по новій мінімальній зарплаті. Коли виростають всі енергоносії, виростає все, - пояснив він.
Міський голова Олексій Каспрук наголосив: "Чому ми маємо таку ситуацію: замість 150 нових тролейбусів у нас всього 50. Якщо не ремонтувати і ті, залишиться 20. Ми не єдине місто, яке має такі проблеми. Хочу зазначити, що діючі тарифи на проїзд в електротранспорті затверджували в 2014 році, за цей час зросла мінімальна заробітна плата, на 60 відсотків зросла вартість електроенергії, на 40 відсотків - вартість пального. Встановлені тоді тарифи не відшкодовують витрати на паливно-мастильні матеріали, електроенергію, заробітну плату, технічне обслуговування.
Є певна процедура затвердження тарифів, тролейбусне управління її пройшло, перевізники не до кінця подали документи. У нас, на жаль, відсутня конкуренція на автобусному ринку. В минулому році на багатьох маршрутах були проведені конкурси на те, хто займатиметься перевезеннями. І перемогли майже всі ті, що були до цього: були скарги на них чи не були. Відбувся страйк - це грубе порушення умов договору, укладеного з перевізниками. Окрім того, з тими, хто не надав документацію в департамент ЖКГ, будуть розірвані договори. Але що це означає? Якщо надалі не буде конкуренції, ніхто інший не прийде, з інших міст, бо тариф три гривні - найнижчий серед міст-сусідів".
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
24-03-2017, 00:57
0
2 910