Контролюючі органи Буковини відновили перевірки торговців. Відтепер ветеринарна служба та управління захисту споживачів розпочинають планові перевірки бізнесу на предмет дотримання правил торгівлі та якість товарів, які знаходяться у продажу.
Наразі контролюючі органи області відповідний отримали дозвіл з Києва.
- Випадків обману споживачів стає дедалі більше. Частково через те, що за останні три роки, поки діяв мораторій на перевірки, бізнес розслабився, – пояснює Надія КУТИНІНА, начальник управління захисту споживачів обласної Держпродспоживслужби. – Відсутність контролю і відповідальності призвело до того, що продавці порушують усе, що можна порушити. Як споживач, коли заходжу до магазину, бачу чимало порушень, ціни на полиці і у чеку відрізняються. Не дотримуються товарного сусідства, продають багато неякісної продукції.
– Наразі мораторій скасовано, ми приступаємо до перевірок тих, хто надає послуги, продає продовольчі й непродовольчі товари. Наприклад, щодо дотримання правил торгівлі, видачі чеків, випадків обману, дотримання товарного сусідства, наявності книги скарг, – зауважує Н. Кутиніна.
Від початку року до обласного управління захисту споживачів надійшло майже дві сотні скарг. Як наслідок, десятки тисяч гривень повернули споживачам за неякісні товари.
– Значну кількість спорів вдається вирішити відразу, варто лише поговорити з підприємцем. І споживачам повертаємо кошти. Наприклад, чоловік придбав трикотажну куртку майже за 1000 гривень. Через тиждень рукави покошлатилися, тобто стало очевидно, що це брак. Після розмови з підприємцем чоловікові повернули гроші. Аналогічний випадок із спортивним костюмом, який купили на Калинці, так само, покупця "футболили" доки ми не втрутилися. Жінка придбала насіння, на касі виявилося, що у чеку більша сума. Після наших консультацій, їй повернули гроші.
Юнак придбав модуль пам’яті у магазині майже за дві тисячі гривень. Товар був неякісний, а в магазині покупця ігнорували місяць. Щойно ми звернулися до керівника магазину, гроші повернули. Багато скарг на мобільні телефони. Електронні тонометри в аптеки повертали. За ортопедичний матрац – 4000 гривень, за неякісні меблі – понад 10 тисяч гривень покупцям повернули гроші, за браковану металочерепицю, – перелічує пані Надія.
Іноді крайнього не знайти і захистити споживача неможливо. Наприклад, чоловік купив в Інтернет-магазині новий системний блок, отримав його поштою. Посилку не відкрив у відділенні пошти, щоб переконатися, що отримав той товар, який замовляв. Вдома ж побачив, що системник був у користуванні, весь потертий. Лише потім він звернув увагу, що замовляв його у Харкові, а прийшла посилка з Одеси. У цьому випадку спочатку потрібно з’ясувати, існує Інтернет-магазин. Якщо його координати "липові", знайти крайнього навряд чи вдасться.
Чи інший випадок: киянин поскаржився, що у Чернівцях за адресою Калинівська,1 придбав несправну техніку. За вказаною ж адресою жодного магазину немає – це житловий будинок і там останні 50 років проживають люди. Тобто столичного споживача просто надурили.
17-03-2017, 19:44
0
2 347