Ветеринари та захист споживачів відновили перевірки бізнесу на Буковині

Контролюючі органи Буковини відновили перевірки торговців. Відтепер ветеринарна служба та управління захисту споживачів розпочинають планові перевірки бізнесу на предмет дотримання правил торгівлі та якість товарів, які знаходяться у продажу.
Наразі контролюючі органи області відповідний отримали дозвіл з Києва.
- Випадків обману споживачів стає дедалі більше. Частково через те, що за останні три роки, поки діяв мораторій на перевірки, бізнес розслабився, – пояснює Надія КУТИНІНА, начальник управління захисту споживачів обласної Держпродспоживслужби. – Відсутність контролю і відповідальності призвело до того, що продавці порушують усе, що можна порушити. Як споживач, коли заходжу до магазину, бачу чимало порушень, ціни на полиці і у чеку відрізняються. Не дотримуються товарного сусідства, продають багато неякісної продукції.
– Наразі мораторій скасовано, ми приступаємо до перевірок тих, хто надає послуги, продає продовольчі й непродовольчі товари. Наприклад, щодо дотримання правил торгівлі, видачі чеків, випадків обману, дотримання товарного сусідства, наявності книги скарг, – зауважує Н. Кутиніна.
Від початку року до обласного управління захисту споживачів надійшло майже дві сотні скарг. Як наслідок, десятки тисяч гривень повернули споживачам за неякісні товари.
– Значну кількість спорів вдається вирішити відразу, варто лише поговорити з підприємцем. І споживачам повертаємо кошти. Наприклад, чоловік придбав трикотажну куртку майже за 1000 гривень. Через тиждень рукави покошлатилися, тобто стало очевидно, що це брак. Після розмови з підприємцем чоловікові повернули гроші. Аналогічний випадок із спортивним костюмом, який купили на Калинці, так само, покупця "футболили" доки ми не втрутилися. Жінка придбала насіння, на касі виявилося, що у чеку більша сума. Після наших консультацій, їй повернули гроші.
Юнак придбав модуль пам’яті у магазині майже за дві тисячі гривень. Товар був неякісний, а в магазині покупця ігнорували місяць. Щойно ми звернулися до керівника магазину, гроші повернули. Багато скарг на мобільні телефони. Електронні тонометри в аптеки повертали. За ортопедичний матрац – 4000 гривень, за неякісні меблі – понад 10 тисяч гривень покупцям повернули гроші, за браковану металочерепицю, – перелічує пані Надія.
Іноді крайнього не знайти і захистити споживача неможливо. Наприклад, чоловік купив в Інтернет-магазині новий системний блок, отримав його поштою. Посилку не відкрив у відділенні пошти, щоб переконатися, що отримав той товар, який замовляв. Вдома ж побачив, що системник був у користуванні, весь потертий. Лише потім він звернув увагу, що замовляв його у Харкові, а прийшла посилка з Одеси. У цьому випадку спочатку потрібно з’ясувати, існує Інтернет-магазин. Якщо його координати "липові", знайти крайнього навряд чи вдасться.
Чи інший випадок: киянин поскаржився, що у Чернівцях за адресою Калинівська,1 придбав несправну техніку. За вказаною ж адресою жодного магазину немає – це житловий будинок і там останні 50 років проживають люди. Тобто столичного споживача просто надурили.
Повернутися назад