Члени тарифної комісії Чернівецької міськради заявили про масову подачу неправильних даних, які є ключовими при розрахунках вартості проїзду в громадському транспорті міста.
Начальник економічного відділу департаменту ЖКГ Ольга Гладишева пояснює: "Підстави для зростання тарифів в місті, звичайно, є. Тому що на сьогодні ми знаємо, що останній раз, коли піднімалися тарифи, вартість пального була 14,6 гривень при вартості проїзду три гривні. А пальне - це основний пункт при розрахунках вартості проїзду - до 60 відсотків. На сьогодні паливо виросло, його вартість складає понад 21 гривню. Сама методика передбачає, що якщо паливо збільшується більше, ніж на 10 відсотків, ми зобов'язані зробити перерахунок тарифу. Відтак тариф на перевезення зріс на 43 відсотки".
За її словами, при таких розрахунках, до визначеного раніше тарифу три гривні за проїзд в електрортранспорті Чернівців треба додати ще 60 копійок, аби збалансувати доходи і витрати на тролейбусні перевезення.
Щодо ціни на маршрутні перевезення, тарифна комісія вирішила поки що рекомендувати
встановити ціну на рівні 4 гривні. Проте, як виявилося, об'єктивно визначити ціну проїзду в маршрутках дуже складно через величезну кількість помилок і неточностей в документах автобусних перевізників.
Значна частина подала об'єктивно занижені цифри щодо завантаженості транспорту. Наприклад, маршрути № 1, 39, 2, 13 та багато інших визначили рівень завантаженості їхнього транспорту на 20-30 відсотків. Присутні члени тарифної комісії обурювалися і часом посміювалися з оприлюднених цифр, оскільки ті зовсім не відповідали реальному завантаженню.
Як наголосила Ольга Гладишева, зазвичай якщо на маршруті завантаженість складає менше 50 відсотків, маршрут мають закривати, адже такі перевезення є економічно невигідними.
Також частина перевізників взагалі не подала ніяких розрахунків: ні витрат пального на 100 кілометнівр пробігу, ні кількості рейсів, ні даних щодо пасажиропотоку. Проблема особливо стосується приватних перевізників, які, за словами Ольги Гладишевої, мають право не робити звітів.
"Ми розуміємо, що дуже була занижена кількість пасажирів. А це дуже вагомий показник, який впливає на вартість проїзду в місті. І звичайно, ми всі матеріали повернули на доопрацювання. Якщо подивитися, як проводиться розрахунок вартості тарифів, то в чисельнику в нас є всі витрати, а в знаменнику - кількість пасажирів. Так якщо ми їх занизили, то тариф, звичайно, виріс. А якщо його покладемо нормальний, тариф тоді буде екномічно обгрунтований, - каже чиновниця. - В нас є механізм виконання повноважень по встановленню тарифів. Його має розглянути департамент ЖКГ, департамент економіки і фінансове управління, яке надасть відповідні висновки. Потім - тарифна комісія: в неї входять всі спеціалісти, вони теж надають свої економічні рекомендації. Після цього ми подаємо все на розгляд виконкому".
Вона додає: "В нас не основне - поставити більше, менше, а стільки, скільки необхідно для того, щоб споживач не стояв по 40-50 хвилин на маршрутку чекав, і щоб їхав більш-менш нормально, а не так, як зараз: на маршрут виїжджають по декілька машин, а на зупинках по 70 чоловік чекають на одну маршрутку".
Єдиний механіз примусити подавати правильні показники, на її думку, - не затверджувати і не розглядати новий тариф.
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
12-03-2017, 22:15
0
4 261