Трирічний хлопчик із Чернівців Марко Дорош вільно читає трьома мовами – українською, російською та англійською. Цими ж мовами хлопчик рахує до десяти, а також вміло користується комп’ютером.
Доки однолітки трирічного Марка ще вчаться добре говорити, хлопчик вільно читає. Він уже по кілька разів перечитав буквар та багато казок. Обожнює Марко енциклопедію для дітей, а також віршики про тварин.
Трирічний Марко – маленький непосида. Хлопчик обожнює стрибати, бігати, ганяти на машинці. Марко ходить у дитячий садок, та іноді мама робить йому вихідний.
Коли приходимо до родини Дорошів у гості, Марко чемно лежить на ліжку та дивиться мультик. Побачивши гостей, виразно вітається. Потім знову зосереджується на мультику, хитро посміхаючись, наче й не помічає нікого.
- Коли Марко бачить нових людей, то спочатку соромиться, – розповідає мати хлопчика Ольга ДОРОШ. – Згодом, як звикає до нової людини, багато розповідає.
"Марко обожнює розвиваючі мультики, – продовжує пані Ольга. – Іноді й сам шукає їх в Інтернеті. Він знає, які клавіші натискати, як правильно шукати потрібне. Із комп’ютером ознайомлений добре. Хоча ми його цьому не вчили".
У кімнаті – дерев’яні полиці. Окрім іграшок, там ще й книжки.
– Дитина обожнює книжки. Щомісяця ми купуємо їх дуже багато, – продовжує мати. – Ось це книжка з віршиками, це енциклопедія для дітей. Важко сказати, яку він любить найбільше. Залежно від настрою, читає різні книжки. Іноді російськомовні, іноді українські, знає добре читати й англійською.
Помітивши, як мати порається біля полиці з книжками, Марко мимоволі звертає на нас увагу. Хлопчик бере до рук енциклопедію і зосереджено починає її гортати. Все ще приховуючи посмішку, водить пальчиками по словах з блиском в очах.
– Маркуся, Маркушка, прочитай щось нам, ну, будь ласка, – просить хлопчика мама.
Трохи зволікаючи, дитина починає читати дієслова – "думати", "мріяти"...
Хлопчик читає легко, виразно вимовляючи звуки, навіть не збиваючись.
– Коли Марку виповнилося рік і вісім місяців, він вивчив усі букви. Десь у два роки йому було цікаво складати ці букви докупи, в склади, – розповідає Ольга Дорош. – Тоді чоловік запропонував купити дитині буквар. Я ще вагалася, розуміла, що маленький. Але погодилася. Тоді моя мама зо два рази пояснила дитині, як складати букви в склади і таким чином читати. Більше ми з ним не займалися. А десь у два роки і три місяці почули, як наш син вільно читає і навіть не по складах.
"Ми не хочемо перевантажувати дитину, змушуючи читати, щось вчити, – продовжує пані Ольга. – Марк сам зацікавлений у книжечках, сам береться щось читати. Це наш маленький пізнайко".
Батьки трирічного Марка не можуть натішитися тим, який у них здібний хлопчик. Кажуть, що цьому дивуються і друзі, і просто люди, яких зустрічають, коли відпочивають родиною.
– Смішно, коли приходимо в компанії з друзями в кафе, а він читає меню, – каже Ольга Дорош. – Більшість людей у шоці. Бо зазвичай у такому віці дітки не читають. Комусь розповісти про це, то вони вважають, що ми перевантажуємо дитину. Та це не так.
Марко навчається в молодшій групі дитячого садочка. Своїх друзів він знає не лише поіменно, а й за прізвищами. Хлопчик запам’ятав їх, перечитавши маркування з прізвищами на шафках.
– У нас у дитсадку запроваджене маркування. Тобто речі, якими користуються дітки, ми підписуємо їхніми прізвищами, – розповідає вихователь молодшої групи Чернівецького дитсадка №7, яка навчає Марка, Олена БУГА. – Так-от, Марко усі прізвища перечитав, запам’ятав їх і тепер знає, як повністю звати кожного з його однолітків. Це унікальна дитина. Йому варто лише глянути на речення в книжці, і він його перекаже напам’ять.
Нерідко буває так, що Марко не хоче вчити віршик. Тоді я відходжу, залишаючи сценарій розгорнутим. За той час ця трирічна дитина перечитає раз-два свій віршик і вже знає його напам’ять.
Вихователь зізналася, що намагається приділяти багато уваги навчанню Марка.
– Це особлива, обдарована дитина. Він потребує особливого підходу, – каже Олена Буга. – Протягом всього минулого літа, коли Марко потрапив до моєї групи, я шукала матеріали, як правильно навчати обдарованих дітей. Головне, щоби він не втратив зацікавленість до навчання.
Марко – помічник вихователів.
– Коли я зайнята, даю йому книжку, і він читає для всіх діток казочку, – каже О. Буга. – Він читає абсолютно все, навіть оголошення, які ми вивішуємо в коридорі. Це дуже розумна дитина, а при розмові користується лише дорослими термінами.
Марко гарно знає англійську.
– Вирішили зробити експеримент. На занятті з англійської мови я лише одного разу показала Маркові, як читати англійську транскрипцію, – каже вихователь. – Ви не повірите, але Марко дуже добре читає. Коли мій 13-річний син почув, як читає Марко, то сказав, що навіть він не має такої вимови, як цей трирічний хлопчик.
Коментар
"Так читають лише деякі шестирічки"
Олена БУГА, вихователь Чернівецького дитсадка №7:
– Вперше в моїй педагогічній діяльності зустрічається така дитина. Так, як читає Марко, серед дітей шестирічного віку в моїй групі читали лише п’ятеро, ще семеро читали по складах.
Головне, що в нього є зацікавленість до навчання. Наразі його навички на такому рівні, що він їх не втратить, а лише розвиватиме.
26-04-2016, 09:52
0
8 200