Науковці ЧНУ зробили відкриття, що може замінити хіміотерапію

Мікро та наночастинки можна переміщувати в потрібне місце за допомогою оптичного пінцета. При цьому вони зберігають свою форму та не розпадаються. Це відкриття допоможе отримувати необхідні дози лікування окремим клітинам організму, таким чином замінивши хіміотерапію.

Новий тип оптичного пінцету відкрили науковці кафедри кореляційної оптики інституту фізико-технічних та комп’ютерних наук Чернівецького національного університету імені Ю. Федьковича.

Про відкриття розповів директор інституту Олег АНГЕЛЬСЬКИЙ.

– Ми займаємося дослідженнями можливостей управління рухом мікро- та наночастинок за допомогою оптичного віпромінювання, зокрема лазерного опромінення, – каже науковець. – При дослідженні тонких ефектів, які виникають при взаємодії лазерного випромінювання з досліджуваними об’єктами, зокрема з прозорими оптичними платівками, виникає хвиля, що має певні особливості, які сьогодні ще повністю не вивчені. Ці особливості дозволяють розраховувати на те, що сили, які виникають в цій хвилі, можна використати для управління мікро- та наночастинками.

"У результаті таких досліджень нам вдалося виявити, що у воді генеруються частинки, які, будучи в полі лазерного пучка, утримуються і формують правильні структури, – додає Олег Ангельський, підтверджуючи свої слова показом файла на комп’ютері. – Якщо рухається щось непотрібне в цьому полі, воно проходить повз, а необхідні частинки зберігаються. Ми можемо їх переміщати в потрібне місце поля за допомогою оптичного пучка".

Це відкриття буде корисним і в медицині, і у фізиці.

– Новий результат, який ми отримали, може бути використаний, щоб захоплювати з допомогою оптичного пінцету необхідні мікро- чи нанодози речовин, зокрема ліків, і переміщувати в потрібні місця організму, – пояснює Олег Ангельський. – У фізиці відкриття корисне для уточнення уявлень про природу світла.

Науковці ЧНУ про своє відкриття доповідатимуть на наукових коференціях, публікуватимуть і, як зауважує О. Ангельський, впроваджуватимуть у практику.

– Над цим відкриттям працювали науковці кафедри координаційної оптики. Найбільш активно батько та син – професор Максим’як Петро і кандидат фізико-математичних наук Максим’як Андрій, – каже Олег Ангельський. – Надалі ми досліджуватимемо, яким чином можна використовувати відкрите нами явище для інших речей, окрім медицини.
20-04-2016, 18:40

Hаписав: kek, Коментарів: 0, Новин: 0, 20 квітня 2016 22:05
В новині:
>> кафедри координаційної оптики

Вандалізм у центрі Чернівців: на Кобилянській перевернули термочаші з вазонами
Цей випадок викликав велике невдоволення мешканців міста
На Буковині скандальний голова райради влаштував «розбірки» з агітаторами: залякував і погрожував
Василь Козак вимагав у молодих людей показати паспорти та погрожував, що їх виженуть з вузів
Нічна ДТП на Буковині: внаслідок зіткнення двох авто загинув чоловік – фото
Автопригода сталася у ніч на п’ятницю в селі Динівці Новоселицького району

У всесвітньому рейтингу щастя 2019 року Україна зайняла всього лише 133-е місце. Хоча, за словами вчених, які проводили дослідження, якщо описати складові індексу щастя, все досить просто.
"Хочемо розвиватися у Чернівцях, щоб люди працювали вдома" (на правах реклами)

Як працюють на одному із найбільших підприємств Буковини ТОВ "Аутомотів Електрік Україна"
"Західний судинний центр" - лікарі, яких ви знаєте! (на правах реклами)

Про особливості роботи центру та переваги методик, які тут використовують, розповіли судинні хірурги "Західного судинного центру" Юрій Оліник та Володимир Савін.
Робимо повірку лічильників води з "Гекон" (на правах реклами)