Чернівецький облавтодор опинився у критичній ситуації — всі нарікають на дороги, які у нас у вкрай жахливому стані, а тим часом дорожники сидять без роботи і зарплати.
Зайнятість на тиждень лише по 2-3 дні, зарплата чи не найменша в області і затримується на 2-3 місяці, відтік найкращих кадрів, відсутність обігових коштів і неможливість розрахуватися з державою і постачальниками — на такі проблеми скаржаться працівники галузі.
- Ми постійно звертаємося до всіх рівнів влади з проханням і вимогами, але справа не рухається з місця, - каже голова профкому облавтодору Сергій ЗАПІСОЧНИЙ. - У такій ситуації вся наша державна компанія "Укравтодор". Дійшло до того, що дорожники з різних регіонів були змушені зібратися у Києві і провести мітинг під Кабміном з вимогами виплатити нам зарплату та завезпечити дорожні підприємства роботою та коштами. Трохи допомогло — ось днями отримали зарплату за грудень минулого року. Але роботи і далі немає.
У Чернівецькому облавтодорі, який є дочірнім підприємством державної компанії Укравтодор" і має філії в усіх районах області, налічується 460 працівників.
- Точка беззбитковості для нашого підприємства — біля 100 мільйонів гривень на рік, - пояснив директор облавтодору Володимир МИЦЬКА. - А торік ми виконали робіт на 57 мільйонів. З початку цього року певні роботи провели — з утримання доріг, поточного ремонту. Але працюємо лише три дні на тиждень. Найгіршою є ця ситуація для утримання техніки — людям ще можна пояснювати, просити потерпіти, а техніка не може працювати без запчастин, коліс, пального.
Кошти на дороги ніби виділяються, але на них є чимало претендентів. Державний статус компанії не дає жодних переваг — адже за об’єкти доводиться конкурувати на тендерах з приватними організаціями. Підприємство намагається знайти вихід із ситуації — виконує роботи на умовах субпідряду, ремонтує сільські дороги, зараз починає працювати з об’єднаними громадами, які отримують додаткові кошти на свою інфраструктуру.
Володимир Мицька каже, що оптимізм залишається і в облавтодорі очікують на покращення ситуації. Можливо, зміна уряду внесе зміни у фінансування дорожного господарства.
Водночас облавтодор і його філії сьогодні виконують функції, які крім них не зробить ніхто.
- Треба докласти максимум зусиль, щоб зберегти облавтодор і райцавтодори, - переконаний голова обласної ради Іван МУНТЯН. - Адже приватні фірми беруться за ремонти доріг, але для них головне отримати прибуток, вони не готові утримувати дороги постійно — прибирати узбіччя, вставновлювати дорожні знаки, забезпечувати проїзд взимку та інше. І лише райавтодори виконують невеликі аварійні роботи, особливо на сільських дорогах, причому часто у борг. Якщо ми втратимо райавтодори, то дорогами у сільських районах займатися буде нікому. Обласна рада буде робити все можливе, що ці підприємства не зникли, але наші можливості дуже обмежені. На жаль, нині немає вже обласного дорожнього фонду, за рахунок якого можна було б підтримувати облавтодор. Сподіваюся, що уряд таки знайде кошти в бюджеті і не дасть довести до банкрутства облавтодори.
13-04-2016, 17:54
0
1 752