Мостом через річку Прут на вулиці Московської Олімпіади у Чернівцях без упину їздить транспорт, часом дуже важкий. Це при тому, що це небезпечно: опори мосту міст уже покрилися тріщинами. Тому ним дозволено їздити лише транспорту вагою до п’яти тонн.
Перевізники на автостанції №2 на вулиці Фастівській не приховують того, що їздять через міст, хоча й знають, що він аварійний.
- А що нам робити? – каже кореспондентові molbuk.ua перевізник Олександр Валерійович. – Я сплачую всі податки, ремонтую транспорт за власні кошти, держава мені нічого не дає. Тобто ми своїх зобов’язань дотримуємося. Наша справа – возити людей. А справа держави – ремонтувати мости. Може, ми ще би мали міст ремонтувати?! Провалиться – держава буде ремонтувати. Якщо їхати через міст на Калинівському ринку, це додаткових десять кілометрів в один бік. І, відповідно, зростуть ціни за квитки. Зараз квиток до Магали коштує п’ять гривень. А якщо їхатимемо в об’їзд, квиток буде коштувати дев’ять гривень. Через об’їзну їхати ще дорожче. Це ще плюс два кілометри.
У Службі автомобільних доріг в області нас запевняли, що з обох боків на початку в’їзду на міст встановлені круглі заборонні знаки з цифрою п’ять. Тобто, що мостом можуть пересуватися лише автомобілі вагою до п’яти тонн. Проте кореспондент molbuk.ua, яка навідалася до мосту, таких знаків не помітила.
Заступник начальника Служби автомобільних доріг в області Юрій БУЧКА зникненню знаків не дивується:
-Вчора вони могли бути, а сьогодні їх вже могли й вкрасти, - каже заступник. - У нас вандалізм і крадіжки дорожніх знаків трапляються дуже часто. Там охорони немає. Чергувати ми там не можемо. Встановимо знаки знову, що робити.
Запитую, як зупинити потік важковагового транспорту через міст. Наприклад, як щодо обмежувача висоти?
-Його будуть збивати, у нас вже є досвід, - заперечує Юрій Бучка. - Коли ремонтували міст у селі Атаки, на ньому встановили габаритні ворота. То їх по два рази на день збивали. Причому там була бригада робітників, поряд – пост ДАІ. І все одно умудрялися збивати. А тут тим більше зіб’ють. Та ще й раптом хтось влетить у ці ворота. Та й, розумієте, геометричні параметри мікроавтобуса практично такі ж, як і вантажівки ЗІЛ. При цьому мікроавтобус важить порівняно небагато і може їхати через міст, а вага ЗІЛу з вантажем – більше п’яти тонн.
Тому єдиний вихід, який бачить заступник, - звертатися до водіїв, закликати їх дотримувалися правил. Для транспорту понад п’ять тонн є інші мости – через Калинівський ринок, об’їзну. Відремонтувати ж цей аварійний міст на вулиці Московської Олімпіади –це такі космічні суми, про які можна лише мріяти.
-Міст треба повністю реконструювати, - каже Юрій Бучка. – Це те саме, що будівництво нового. Вартість будівництва – приблизно 200 мільйонів гривень. Цей міст побудований у 1931 році. Він не був розрахований на сьогоднішні навантаження, там був дерев’янний настил. У 1954-1957-их роках його капітально відремонтували, встановили бетонну плиту. Також ми проводили ремонт на початку 2000-их років. Тоді був зміщений проліт у прогоновій будові на 1,4 метра вбік. Вирівнювали цей проліт кранами. Але все одно це не підвищило вантажопідйомність мосту.
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
11-12-2015, 10:34
0
3 697