Облаштовані велодоріжки, вбиральні для песиків, електронний облік пасажирів у маршрутках, "лежачі поліцейські" у потрібних місцях - ці мрії мешканців багатьох українських міст легко і ефективно реалізуються у Тернополі. Поруч з Чернівцями, де ці "блага" лише мусолять чиновники, успішно маніпулюють зацікавленні особи, яким не вигідно їх вирішувати чи просто приємно "вставляти палки в колеса" й гальмувати розвиток міста.
Порівняємо.
Велодоріжки, які ніяк не облаштують у Чернівцях, у Тернополі давно працюють. Там дуже багато людей катаються на велосипедах: не лише дорослі, а й діти; і не лише у вихідні, а й в будні - таким чином тернополяни пересуваються по місту у справах. По велодоріжках пішоходи не ходять й не заважають велосипедистам.
Розумію, що у Чернівцях - інший рельєф міста, тут багато вузьких вуличок, де і пішим людям іноді не розминутися. Водночас, це стосується лише старої ділянки міста, інша значна частина міста - доволі широкі, розлогі дороги і тротуати, де можна було б облаштувати велодоріжки. Якби хотіли...
Вбиральні для песиків. У парку ім. Т.Шевченка Тернополя стоять спеціальні пристосування, де можна взяти безкоштовно пакетик для свого песика і сюди ж й викинути використаний. На момент фото запасу чистих пакетиків не було. Але й ніде на вулицях міста, у парках, скверах не було жодного сліду після невихованих господарів собак. За три дні прогулянок у місті - жодного.
У Чернівцях на неприємні сюрпризи можна натрапити на тротуарах, посеред дороги будь-якої частини міста. Вже не кажучи про дитячі майданчики та парки. Жодні зауваження на чернівецьких власників собак не діють. Можливо, давно пора спробувати впливати на них не лише словами: запозичити такий досвід у сусідів й неодмінно карати невігласів за навмисне засмічення Чернівців.
*Електронний облік пасажирів. Пригадую, як чеські фахівці розповідали журналістам у Чернівцях про запровадження пілотного проекту з облаштування маршрутки електронним обліком пасажирів для покращення ефективності перевезень. Чернівецьким перевізникам це нічого не коштувало, бо інвестор все оплачував своїм коштом. Але після випробовування, наші перевізники відмовилися обладнати свої машини мудрим обладнанням, мотивуючи якимись нісенітницями - порушенням чиїхось прав та іншими побрехеньками.
У Тернополі на кількох маршрутках є оголошення орієнтовно такого змісту:"Ведеться відеоспостереження та електронний облік пасажирів". Хіба можна покращити і без того покращені (порівняно із Чернівцями) перевезення? У Тернополі маршрутки курсують кожні 3-5 хвилин, я не бачила жодної переповненої маршрутки, пасажирів, які стоять - одиниці. Але тернополянам мало, їм потрібно ще краще.
*На прямих дорогах Тернополя, де, за бажання, можна розігнати автомобіль до 200 і вище кілометрів на годину, лежать "поліцейські" перед пішоходним переходом. Цих "поліцейських" ніяк не об’їдеш і не проскочиш - автівка мусить сповільнитися і плавно переїхати.
А у Чернівцях: скільки ще потрібно смертельних наїздів на пішоходів на "зебрах", щоб врешті зробити безпечним рух на вулицях Данила Галицького, Нововінницькій, Галицький шлях, на проспекті Незалежності та інших?
На Центральній площі у Чернівцях стоїть хрест, який багатьом не дає спокою. Подібний хрест є також і в Тернополі. І він нікому не заважає і нікого не обурює. Навпаки, тут багато людей відпочиває, батьки з дітьми гуляють, насолоджуються чудовим краєвидом тернопільського ставу.
Ліна НАГІРНЯКЧитайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
7-08-2017, 12:45
0
9 938