Відразу зазначу, не маю нічого проти контролерів. Навпаки, поважаю цю роботу, як і будь-яку іншу.
Розумію, що як і в різних професіях, тут має чималий вплив людський фактор. І через надто тісний зв’язок зі споживачами-абонентами, у контролерів підвищений ризик не втримати той самий "людський фактор". Саме через це, та ще й, напевне, через надмірну тарифну напругу наші читачі регулярно скаржаться на контролерів.
Тому, щоби зменшити цю напругу між споживачами і контролерами, на яких спрямовується увесь народний негатив через високі тарифи і тих, "хто це вигадав", охоче поділюся нашим із сусідами досвідом.
Усі комунальні установи вимагають регулярний звіт про використані куби та кіловати. По-перше, щоби знати обсяги споживання, по-друге, для контролю цього споживання. Це, до речі, потрібно не лише установам, які надають послуги, але й корисно нам – споживачам.
Тому станом на перше число місяця, варто зняти усі показники спожитих обсягів газу, води та світла – хто що використовує. Можете для об’єктивності обліку порівняти їх із попередніми показниками минулого місяця чи навіть – минулого року.
Отже, запишіть на папірці свіжі цифри і… приліпіть його на браму, чи хвіртку, чи на вхідні двері на рівні очей – там, де це побачить контролер, перш ніж постукати до вас.
Повірте, папірець з показами лічильника води, газу, світла позбавить вас необхідності щоразу особисто зустрічати контролера.
З іншого боку, у контролера така робота – отримати показники і контролювати ваші об’єми споживання. Тому він також вимушений щоразу іти до вас, навіть якщо йому не дуже хочеться. Зрештою, зустрічі з контролерами неминучі. Якщо ви регулярно повідомляєте покази самотужки смс-ками, е-поштою чи телефоном, надавач послуг змушений контролювати поточні обсяги споживання. Але вони (зустрічі) стануть ненав’язливими і можливо навіть більш приємними.
Ми з сусідами вже тривалий час вивішуємо на дверях листочки з показами лічильників станом на перше число кожного місяця. Тож зустрічі з контролерами у нас доволі мирні. Працівники установ відповідно й нам передають "привіти": коли біля котроїсь цифри з’явилася галочка чи інший знак, отже приходив контролер й покази "свого" лічильника отримав.
Та й спірних питань з приводу рахунків-розрахунків суттєво поменшало. А контролерам, сподіваюся, легше виконувати роботу, оскільки їм доводиться ходити вечорами та у вихідні, бо у багатьох випадках люди працюють і в будні нікого вдома не застати.
А ще такий спосіб дистанційного спілкування, маю надію, дає змогу уникати ситуацій, коли "набридливі контролери перестрибують закриту браму, гримають у зачинені вікна та двері", щоб отримати заповітні покази. Подібну скаргу написав до редакції "МБ" один із читачів. Якщо цікаво працівникам газової контори, вони можуть ознайомитися з цією скаргою на сайті molbuk.ua у рубриці "новини читачів". І розібратися, що з того правда, а де більше – емоції.
Як сказала чудова Ліна Костенко, люди, будьмо, взаємно красивими…
Це – просто.