Їзда нашим громадським транспортом – не завжди комфорт, а іноді й небезпека. Мабуть, кожен має своє враження від стану тролейбусів чи автобусів.
Ранок. Переповнена маршрутка №10. Люди намагаються втиснутися, щоб доїхати до центру. Раптом з’ясовується, що двері не зачиняються. Водій, кілька разів натиснувши кнопку зачинення дверей, повідомляє пасажирам майже як у казці: "Потягніть за двері, і вони відчиняться чи зачиняться". Так і їхали.
У маршрутці №13, яка їде із Садгори, салон поступово заповнюється димом, який іде знизу. Одна з пасажирок починає кричати: "Валєра, у тебе дим у салоні". Водій виходить із ПАЗика, оглядає його, а потім своєрідно заспокоює: "Якщо що – будьте на стрьомі". На кожній зупинці диму ставало дедалі більше. Уже біля залізничного вокзалу водій не наважився далі їхати й пересадив пасажирів до іншої маршрутки. Коли починаю розповідати ці історії, знайомі одразу згадують і свої. Розповіли про те, як довелося їхати в тролейбусі, у якому било струмом. Пасажири одне одного попереджали, щоб не торкалися залізних поручнів стільців та дверей. Надворі в той час падав дощ, тож, щоб не мокнути, усі заходили в небезпечний тролейбус і їхали, ледь втримуючись на ногах.
– Якщо ж струмом тролейбус не б’є, то може протіктати стеля. Я в такому тролейбусі теж їхала, – каже знайома.
Інші розповіді – уже про закордонний автобусний "секонд-хенд". В одній із маршруток №1 – великому та гарному автобусі 20-річної давнини, які для нас закуповують із Німеччини – теж тече дах. Під час дощу посеред салону утворилася калюжа, а на даху можна було побачити чималі щілини.
Прибирання і миття у наших тролейбусах і маршрутках роблять дуже рідко. І хоч перевізники запевняють, що перед виїздом свої машини миють, у деяких "помитих" машинах - купи сміття.
На кого нарікати: на владу чи на перевізників? Перевізники постійно скаржаться на низьку плату за проїзд, хоч і не готові забезпечити якість за її підвищення. Чиновники ж розповідають про відсутність грошей у бюджеті для нових тролейбусів та автобусів. Ось так і їдемо в автобусах, які горять, та тролейбусах, які протікають.
Добігає кінця 2024 рік. Когось він потішив, інших засмутив, але більшість із нас він тримав у напрузі, випробовував на стійкість, давав приводи ставати сильнішими.
Прийдешній рік ознаменувався історичною подією для нашої держави – у ніч із 31-го грудня на 1-е січня призупинено прокачку російського (сибірського) газу по газотранспортній системі України до Європи.
Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.
"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.