У тролейбусі біля мене сидить жінка років 50-ти, тримаючи в руках п’ять гривень. Через деякий час запитує: "А де кондуктор, чому не бере гроші?" "Немає вже кондукторів", – відповідаю.
– "Кому ж тоді платити за проїзд", – знову жінка. "Тепер треба розраховуватися банківською карткою або мобільним додатком через валідатор. До того ж проїзд коштує вже 10 гривень", – пояснюю. "Я хворіла два тижні на ковід, була вдома, а за цей час сталося стільки новин, – дивується моя попутниця. – А якщо в мене немає ні банківської карточки, ні мобільного додатку, то що тоді робити?". "Спробуйте дати гроші водієві", – раджу.
Жінка просить тримати їй місце і намагається пройти вперед заповненим тролейбусом. Згодом повертається, каже, що водій не взяв гроші, сказав розраховуватися через валідатор. "Напевно, треба виходити, бо не буду їхати безкоштовно. До того ж можуть перевірити, а в мене немає квитка. Мені треба в поліклініку, ще далеко йти пішки", – ледь не плаче. "Та їдьте вже. У цьому немає вашої вини, – кажу. – Ви не одна така. Гадаю, у цьому тролейбусі багато "зайців".
Повертаюся додому теж тролейбусом. Пускають тільки через передні двері, до яких вишикувалася чимала черга. Виявляється, що водій бере гроші за проїзд і видає талони. Стоїмо майже шість хвилин. І так на кожній зупинці.
– Звільнили кондукторів, а все звалили на водіїв. Це ж якийсь абсурд! – голосно обурюється молода жінка у джинсовій куртці. – Мій брат працює водієм тролейбуса вже три роки, а зараз хоче звільнятися. Каже, що стало дуже важко. Замість того, аби дбати про безпечну їзду для пасажирів, він має ще й талони видавати, а після роботи здавати гроші. Пасажири нервують, сваряться на них, кричать, ніби вони в цьому винні. Нехай би продавали квитки на зупинках у кіосках, щоби цим не займалися водії.
– Такий безлад, а вони ще й вдвічі підвищили плату за проїзд у тролейбусі, – відгукується чоловік, що стоїть поруч. – Ніби щось зміниться на краще. Їздитимуть ті самі старі поламані тролейбуси. Зарплату не підвищують, у багатьох людей немає роботи, ледве тягнуть. Зате все зростає: продукти, проїзд. Читав у газеті, що будуть запроваджувати транспортні картки у тролейбусах. Місячний проїзний коштуватиме 600 гривень. Тобто врахували всі дні місяця. А якщо я у вихідні нікуди не їду, то за що тоді мушу платити?
– А пенсіонерам теж треба буде платити – не знаєте? – цікавиться літня жінка.
– Обіцяють, що пенсіонери надалі зможуть їздити безкоштовно. Їм видаватимуть транспортні картки, на яких буде їхнє прізвище та фото. Але для цього потрібно буде зібрати якісь документи, віднести їх кудись. А потім прийти ще раз, щоби отримати цю картку.
– Це таке знущання з нас,– зітхає старенька. – Немає у мене здоров’я стояти в тих чергах. Хочуть, аби ми нікуди не їздили…
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
7-10-2022, 09:37
0
2 058