Тролейбусами я їжджу ледь не щодня. З переходом на безготівкову оплату проблем не мала: розраховувалася банківською карткою за допомогою валідатора. Повідомлення банку про списання коштів приходили швидко, тож зустрічей із контролерами я не боялася. Подумки навіть кпинила з тих, хто, помітивши контролера, прожогом кидався до дверей, щоб вийти.
Однак минулого понеділка й мені довелося відчути себе "зайцем", причому за проїзд заплативши. Зайшла до тролейбуса, як звикло, приклала картку до валідатора, почула "дякуємо за оплату". Однак сповіщення банку про стягнення коштів не перевірила. На наступній зупинці зайшли контролери – і мені, звісно, довелося переконувати, що я оплачувала проїзд. Добре, що жінка поряд також підтвердила це. Контролер приклав мою картку до термінала, який вони носять із собою, щоб перевіряти оплати. Але, як на зло, він теж не показав списання. Я перезавантажила телефон: повідомлення від банку так і не надійшло. До контролера, який перевіряв мене, підійшла його колега, і разом вони зачитували мені, яке порушення я вчинила. Ми зібрали на собі погляди пасажирів, більшість яких дивилася на мене докірливо…Неприємно, страх як!
Розуміючи, що щось не так, поки контролери виписували постанову про штраф, я при них приклала картку до валідатора ще раз. Вкотре екран засвітився зеленим і подякував за оплату. Контролерка обурилася, мовляв, так не можна робити, і мене все одно оштрафують за несплату. Але гнів її трохи стих, коли ні через хвилину, ні через дві, повідомлення банку про списання коштів на мій смартфон не надійшло. Кажу: "Бачите? Я не обманювала! Цей валідатор не працює! Цікаво, скількох пасажирів ви оштрафували завдяки йому?!"
Контролери переглянулися, але постанову таки склали. Щоправда, уточнили: штраф можна не сплачувати, якщо повідомлення про списання коштів таки надійде, і його скриншот надіслати за номером у постанові.
Усе це мене неабияк схвилювало, тому я вирішила поділитися ситуацією із керівництвом Чернівецького тролейбусного управління. В.о. директора ЧТУ Петро ЛИСАК вислухав мою історію і пообіцяв у ситуації розібратися. Керівник зауважив, що збій міг трапитися через зміну інтернет-провайдера і нещодавній перехід тролейбусного управління на новий сервер. Він також пояснив, що підприємство зараз заносить чимало інформації на сервер, бо в обіг вводяться десятки тисяч різних типів транспортних карток, тож технічна помилка трапитися може. "Якщо проїзд було оплачено, але повідомлення про стягнення коштів прийшло із запізненням, на пасажира все одно складуть постанову. Але щойно вам надійде повідомлення про оплату транспортних послуг, ви надсилаєте скриншот за вказаним у постанові номером (копію постанови вам видають) – і штраф скасовують. За останні дні скасували близько тисячі таких постанов, бо знаємо про технічні моменти, – пояснив Петро Лисак.
– Якщо ж кошти були стягнуті неправильно, підприємство їх також повертає. Був випадок, що діти, користуючись батьківською карткою, гралися собі з валідатором і "наїхали" за одну поїздку дві тисячі гривень. Кошти батькам повернули, але просимо пасажирів відповідально ставитися до таких серйозних речей, як банківська картка. Зараз ми на стадії становлення безготівкової транспортної оплати, враховуємо всі моменти, намагаємося усунути несправності системи.
Відтак я кілька днів чекала на повідомлення про оплату транспортних послуг, але воно ніяк не приходило. Упродовж тижня мені телефонували з тролейбусного управління, з’ясовували деталі процесу оплати, послугами якого банку я користуюся тощо. Я вже втратила надію, що зможу переконати ЧТУ, що я не "заєць". Аж раптом у четвер (нагадаю, що постанову на мене склали у понеділок), о шостій ранку, мені прийшло сповіщення про списання коштів – двічі по 10 гривень із різницею в дві хвилини. На радощах я надіслала скриншот у ЧТУ, а на наступного дня мені звідти зателефонували і повідомили: "Вашу постанову про штраф скасовано!"
Повертати ті десять гривень, що я заплатила для перевірки вдруге, я наміру не мала, просто зраділа, що все закінчилося…
Отож якщо ви їхали у громадському транспорті не "зайцем", але потрапили в схожу ситуацію, не поспішайте сплачувати штраф. Можливі технічні проблеми…
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
6-04-2023, 10:35
1
2 076