Товар не сподобався? Поверніть

---
4 430
0
Кому не доводилося, придбавши товар, вже вдома помітити, що він не підходить? Якщо річ недорога чи для вас не є принциповим її колір, не переймайтеся. Однак у інших випадках законодавство України поділяє правила для повернення товарів: продуктових і непродуктових, а також товарів належної якості і неякісних.
Продавці продуктів бояться "підмоченої" репутації
Якось знайома принесла додому великого замороженого судака, купленого в одному із супермаркетів міста. Задоволення від покупки зникло, щойно риба розмерзлася – вона просто розвалилася на шматки.
– Обуренню не було меж, неприємний запах зіпсованої риби поширився кімнатою, – розповідає чернівчанка. – Зібравши шматки, я мерщій побігла назад до магазину, була готова до прикрощів, адже чек про купівлю товару не взяла. Але продавець зважив рибу і мовчки повернув гроші.
Як правило, продавці продуктових товарів не сперечаються з покупцями і питання залагоджують мирно.
– Навіть якщо товар якісний, ми приймаємо його назад – двадцять-тридцять гривень не вартують "підмоченої" репутації, – вважає продавець одного із гуртових магазинів.
У переліку товарів, які не підлягають поверненню, Кабінет Міністрів ще 1991 року передбачив продуктові товари, овочі та фрукти. Йдеться лише про "товар належної якості". В іншому разі законодавство передбачає покарання за продаж неякісних товарів, і продавець чи підприємець просто не має права продавати такий товар. Тому, перш ніж купувати кефір чи ковбасу, добре роздивіться упаковку товару, зверніть увагу на термін вживання.
Якщо ж ви придбали неякісний товар, продукти із простроченим терміном вживання чи з порушенням маркування товару і продавець відмовляється обміняти його чи повернути гроші, напишіть у двох примірниках заяву. В ній маєте вказати свою адресу та адресу магазину, своє та продавця прізвища, імена, назву та код товару, його недоліки. Один примірник віддайте продавцю, на вашому примірнику має бути підпис продавця, що отримав вашу заяву. Протягом семи днів вам повинні обміняти товар або віддати гроші. Якщо виникнуть проблеми, віднесіть копію заяви та чек про оплату до управління захисту прав споживачів.
Недоліки усувають безкоштовно
За словами Надії КУТИНІНОЇ, головного спеціаліста управління у справах захисту прав споживачів, непродуктовий товар можна повернути протягом 14 днів, якщо товар вам не підійшов за "формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням" (ст.9 ЗУ "Про внесення змін до закону "Про захист прав споживачів"). Але за умови, якщо збережено товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром. Надія Григорівна каже, що майже усі товари мають гарантійний термін. Тому, якщо недоліки виявили протягом цього терміну, можна сміливо вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару (стаття 8).
– В останній редакції закону (від 1 грудня 2005 року) зазначено нові правила щодо умов відшкодування втрат споживача, – розповідає Н. Кутиніна. – Відтепер у законі зазначено чітко: "недоліки" та "істотні недоліки" товару, виявлені протягом гарантійного терміну. Якщо ж ви виявили просто недоліки, товар або зіпсована деталь підлягають безкоштовному ремонту, але не йдеться про повернення грошей чи заміну товару, як було раніше. Обміняти товар або повернути гроші можна лише у разі виявлення істотних недоліків, які неможливо усунути або які повторюються, чи цим товаром неможливо користуватися за призначенням. При цьому важливо мати чек про оплату товару.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують